Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben dus vandaag wezen kijken naar een NTV 650. Hij was origineel NL en zag er heel goed uit. Ik heb er een 3 kwartier op getourd en het is echt een zalig fietsje. Hij haalt met gemak 160 maar toen was de oprit op en moest ik invoegen.

Ik heb echter een vraagje: helemaal bovenaan de bochten, bij de aansluiting op de motor was de enige plek waar echt roest zat (schilfers die er af kwamen). Hoe ernstig is dit en wat kost het plaatsen van nieuwe bochten mocht die aansluiting verrot zijn?
 
Is er een NVT/Hawk topic gekomen en ik kom er nu pas achter. :S

Ik sta al op het lijstje dus jullie weten al dat ik ook een NTV heb.

De mijne is van '93 met zo'n 50.000 km op de teller. Vandaag nog wezen toeren met 16 andere MF'ers (bijna allemaal buikschuivers zoals ZX9/12R's, Fireblades, etc).

Terug naar huis nog even het gas open gegooid tot de 200km p/u (valt niet mee zonder windscherm). Heb alleen m'n stepjes nog niet op de grond gezet in de bochten, er ligt nog veel te veel bende op het asvalt.

Ik las net dat er iemand vroeg welke banden goed zijn voor de NTV. Dat zijn de BT020's. Deze zijn hard in het midden (goed voor het toeren) en zachter aan de zijkanten (heel belangrijk als je goed grip wilt hebben in de bochten).

Later deze week zal ik een foto plaatsen zoals hij er nu uitziet.

Ps. Is er al een datum bekend voor de meeting? Zonee, wat dachten jullie van volgend weekend?
 
Hoi mede A'foorter *D


Ik ben dus vandaag wezen kijken naar een NTV 650. Hij was origineel NL en zag er heel goed uit. Ik heb er een 3 kwartier op getourd en het is echt een zalig fietsje. Hij haalt met gemak 160 maar toen was de oprit op en moest ik invoegen.

Ik heb echter een vraagje: helemaal bovenaan de bochten, bij de aansluiting op de motor was de enige plek waar echt roest zat (schilfers die er af kwamen). Hoe ernstig is dit en wat kost het plaatsen van nieuwe bochten mocht die aansluiting verrot zijn?

Zaten er roest schilfers op de uitlaat bochten :? vaag!! dat heeft die van mij niet eens!! misschien zijn het al vervangings pijpjes??
Waarschijnlijk kun je de roest er zo afkrabben zo nee zijn het volgens mij idd niet de orginele, want die zijn van RVS!! wat nieuwe kosten?? geen idee :?
 
Is er een NVT/Hawk topic gekomen en ik kom er nu pas achter. :S

Ik sta al op het lijstje dus jullie weten al dat ik ook een NTV heb.

Ja, ik hadt je in de smiezen :P


De mijne is van '93 met zo'n 50.000 km op de teller. Vandaag nog wezen toeren met 16 andere MF'ers (bijna allemaal buikschuivers zoals ZX9/12R's, Fireblades, etc).

Terug naar huis nog even het gas open gegooid tot de 200km p/u :? wat heb je er aan veranderd dat hij dat haalt??

(valt niet mee zonder windscherm). Heb alleen m'n stepjes nog niet op de grond gezet in de bochten, er ligt nog veel te veel bende op het asvalt.

Ik las net dat er iemand vroeg welke banden goed zijn voor de NTV. Dat zijn de BT020's. Deze zijn hard in het midden (goed voor het toeren) en zachter aan de zijkanten (heel belangrijk als je goed grip wilt hebben in de bochten).

Net als de BT45 dus!! of zijn de BT020's daar de opvolgers van??

Later deze week zal ik een foto plaatsen zoals hij er nu uitziet.

Ps. Is er al een datum bekend voor de meeting? Zonee, wat dachten jullie van volgend weekend?

Ik zou zeggen kom met een leuk voorstel over de locatie en tijd, wie weet!! *D
 
Hoi mede A'foorter *DZaten er roest schilfers op de uitlaat bochten :? vaag!! dat heeft die van mij niet eens!! misschien zijn het al vervangings pijpjes??
Waarschijnlijk kun je de roest er zo afkrabben zo nee zijn het volgens mij idd niet de orginele, want die zijn van RVS!! wat nieuwe kosten?? geen idee :?

Nou, niet zozeer op de uitlaatbochten maar wel helemaal bovenaan. Daar zaten echt dikke schilfers (van dat bruinzwarte).

Enfin, ik ga er zaterdag nog 2 kijken dus dan kan ik zien of het bij alle NTV'tjes zo is :)
 
De BT 020's zijn de sportievere versie van de BT45. Ik had ze op mijn SV zitten. Kosten per setje 110 euro méér dan een setje BT45. Mag je 3x raden wat er bij mijn Hawkje onder komt.
 
ik heb op mijn voorwiel een BT045 liggen daar had ik liever een bt010 gehad maar die is niet in mijn maat te verkrijgen.
achter heb ik een bt020 liggen heerlijke band goed grippen lekker bochtjes band ;)
 
Nou, niet zozeer op de uitlaatbochten maar wel helemaal bovenaan. Daar zaten echt dikke schilfers (van dat bruinzwarte).

Enfin, ik ga er zaterdag nog 2 kijken dus dan kan ik zien of het bij alle NTV'tjes zo is :)

waarschijnlijk bedoel je de ring die om de uitlaat bocht loopt die de bocht op het blok drukt.
als die roest is dat geen probleem gewoon 2 nieuwe ringen bestellen en klaar is kees
en anders zou ik zeggen koop een BSM demper met bochten ;) klinkt ineens een stuk leuker *D
 
waarschijnlijk bedoel je de ring die om de uitlaat bocht loopt die de bocht op het blok drukt.
als die roest is dat geen probleem gewoon 2 nieuwe ringen bestellen en klaar is kees
en anders zou ik zeggen koop een BSM demper met bochten ;) klinkt ineens een stuk leuker *D

Inderdaad, die is het. Dank voor de info.
 
ik heb op mijn voorwiel een BT045 liggen daar had ik liever een bt010 gehad maar die is niet in mijn maat te verkrijgen.
achter heb ik een bt020 liggen heerlijke band goed grippen lekker bochtjes band ;)
Die past wel hoor! Ik heb namelijk een BT010 voor op mijn Hawk liggen.

Eventjes bij Bridgestone opgezocht (klik op het typenummer boven het plaatje voor de maten):

Voor een Hawk:
BT010
AP_1114.jpg

BT020
AP_1116.gif

BT45
AP_1122.jpg


Voor een NTV:
BT45

Maar aangezien de wielen van beide motoren hetzelfde zijn zullen de BT010 en BT020 ook wel onder de NTV passen lijkt mij zo. Het wordt gewoon niet als sportfiets gezien!
 
De maten zijn anders dan origineel. Ik weet niet of ik daar fan van ben, van andere maten monteren, de velgen van een NTV/Hawk zijn smaller dan van sportfietsen. De CBR voorkant wordt dan ook niet alleen vanwege de remmen op Hawks gezet.....ook om de bredere velg.

Ik ga die Hawk trouwens niet aanschaffen heb ik besloten. Ookal is er wel wat van te maken denk ik, ik ga er gewoon niet aan beginnen. (Tip1 voor de liefhebbers: De hawk staat bij Groenen in Eindhoven en ziet er op de voorvorkafwijking na nog redelijk netjes uit. Is wat van te maken. Tip2: Op ebay.de staat ook toevallig net een t-stuk en kroonplaat voor een NTV, ideaal voor deze Hawk dus lijkt mij.)

Ik heb trouwens bericht gehad uit Duitsland. :) Mijn veren zijn verzonden, als het een beetje wil hangen ze er volgende week ergens in dus. *D

Tis heerlijk rijweer trouwens, jammer dat ik veel andere dingen moet doen. :(
 
....

Ik heb zelf het WPH van HAYNES is wel in het Engels, maar wel duidelijke plaatjes d'r in :}


Ertje

Zou je voor mij een paar aandraaimomenten willen opzoeken in je Haynes?

-Bevestiging bovenkant schokbreker op frame
-Bevestiging onderkant schokbreker op achterbrug
-remklauw bevestiging aan vork
-banjo's aan remklauw en rempomp

En dan vooral de eerste 2.
 
standaard wordt er voor de hawk een 110/80 zr17 gemoteerd

dat er wel een 110/70 zr 17 ok maar dat werd me niet geadviseerd om te doen misschien de volgende keer maar wel 010 voor al moet ik zeggen dat de grip van een 045 me niet tegen valt dit jaar genoeg rijden heb ik volgend jaar weer een nieuwe voorband
 
Ertje

Zou je voor mij een paar aandraaimomenten willen opzoeken in je Haynes?

-Bevestiging bovenkant schokbreker op frame
-Bevestiging onderkant schokbreker op achterbrug
-remklauw bevestiging aan vork
-banjo's aan remklauw en rempomp


En dan vooral de eerste 2.

dit staat in werkplaats handboek van haynes
J model bovenkant schokbreker 95Nm
overig modellen 110Nm

J model onderkant schokbreker 45Nm
overige modellen 45Nm

dus let op welk model je exact hebt ;)


remklauw voorvork 27Nm

en de banjo staat op 30Nm

 
dit staat in werkplaats handboek van haynes
J model bovenkant schokbreker 95Nm
overig modellen 110Nm

J model onderkant schokbreker 45Nm
overige modellen 45Nm

dus let op welk model je exact hebt ;)


remklauw voorvork 27Nm

en de banjo staat op 30Nm

Dit is voor de Hawk zeker. :) Ik zoek die voor de NTV eigenlijk, vandaar dat ik ertje vroeg.

Dus Etje: zoek ze ff voor op als je wilt.

Maar bedankt, die voor de rem zijn iig bruikbaar.
 
Ertje

Zou je voor mij een paar aandraaimomenten willen opzoeken in je Haynes?

-Bevestiging bovenkant schokbreker op frame
-Bevestiging onderkant schokbreker op achterbrug
-remklauw bevestiging aan vork
-banjo's aan remklauw en rempomp

En dan vooral de eerste 2.

dit staat in werkplaats handboek van haynes
J model bovenkant schokbreker 95Nm
overig modellen 110Nm

J model onderkant schokbreker 45Nm
overige modellen 45Nm

dus let op welk model je exact hebt


remklauw voorvork 27Nm

en de banjo staat op 30Nm


Dit is helemaal correct!! Duzz!! isse wel goeie boekkie!! :)
Suc6 (maar 't stelt weinig voor hoor, dus het zal wel lukken ;) )
 
Aha. Nou bedankt Ertje en JIJBENTGEK dan. :)

Wat is een J-model? :? Een Hawk type toevoeging? Mijn typenummer heeft verder geen J er in geloof ik.

Ff controleren en de andere waarde nemen dus. :P

En nu maar wachten op de post. :)
 
Aha. Nou bedankt Ertje en JIJBENTGEK dan. :)

Wat is een J-model? :? Een Hawk type toevoeging? Mijn typenummer heeft verder geen J er in geloof ik.

Ff controleren en de andere waarde nemen dus. :P

En nu maar wachten op de post. :)


het haynes boek is geschreven in principe voor de NTV maar omdat de techniek nagenoeg gelijk is aan die van de hawk waordt ook deze in die boek beschreven

het boek heet ook Honda NTB600 revere & 650 V twins ;)

een NTV is allen de aandrijflijn anders de rest is gelijk bij elkaar ;)

een gek die hoopt dat ten kate vanmiddag belt dat zijn WP veren binnen zijn O-)
 
Op maandag 15 maart 2004 00:24 schreef Ertje650 het volgende:
...
Ja, ik hadt je in de smiezen

Dat was duidelijk. ;)

Terug naar huis nog even het gas open gegooid tot de 200km p/u

wat heb je er aan veranderd dat hij dat haalt??

Dynojet Stage 3 + openluchtfilters (K&N) en de orginele uitlaat. Deze blijkt de beste te zijn voor de NTV en de Hawk. Met een kleine aanpassing wordt deze nog beter (dat moet dit jaar nog gebeuren).

Bron en laten doen door Hoogland Motoren in Kwadijk (bij Purmerend).
Deze zaak heeft heeeel veel kennis van Hawk's en NTV's. :}

En smeert je geen spullen aan die je niet nodig hebt. Zo wilde ik een betere uitlaat, maar er is geen betere dan de orgineel. Dus kreeg ik geen andere.

...
Net als de BT45 dus!! of zijn de BT020's daar de opvolgers van??
Zover ik weet wel.
Morgen ga ik even informeren wat een nieuw achterbandje gaat kosten.


Ps. Mochten mensen info willen hebben. Ik heb het Haynes, Honda NTV600 Revere, NTV650 & NT650V Deauville ('88 to '01) boek.
 
Dat was duidelijk. ;)Dynojet Stage 3 + openluchtfilters (K&N) en de orginele uitlaat. Deze blijkt de beste te zijn voor de NTV en de Hawk. Met een kleine aanpassing wordt deze nog beter (dat moet dit jaar nog gebeuren).

Bron en laten doen door Hoogland Motoren in Kwadijk (bij Purmerend).
Deze zaak heeft heeeel veel kennis van Hawk's en NTV's. :}

En smeert je geen spullen aan die je niet nodig hebt. Zo wilde ik een betere uitlaat, maar er is geen betere dan de orgineel. Dus kreeg ik geen andere. ach, ik vindt het geluid eiglijk belangrijker dan het vermogen!! en m'n BSM VAMPIRE klinkt echt :} :9~ onder mijn NTVtje *D Zover ik weet wel.
Morgen ga ik even informeren wat een nieuw achterbandje gaat kosten. moet je het ook ff navragen bij KARELSEN in SOEST daar heb ik al mijn banden vandaan!! meestal toch een stukkie goedkoper dan bij gemiddelde motorzaak!! ;)


Ps. Mochten mensen info willen hebben. Ik heb het Haynes, Honda NTV600 Revere, NTV650 & NT650V Deauville ('88 to '01) boek. IK OOK :)
 

Ertje,
Vanuit Alkmaar is het mij iets te ver om daar een achterbandje te verwisselen.

En als m'n orginele uitlaat is aangepast, moeten we eens de prestatie en vooral het geluid vergelijken gaan. *D


Ps. Wil je in het vervolg je reactie's niet in een quote zetten. Hierdoor hebben andere gebruikers een hele klus om jou weer te quoten. (Zoals je ziet was ik nu te lui om je teksten over te zetten. Waardoor het het heel onduidelijk wordt.) ;)
 
Aha. Nou bedankt Ertje en JIJBENTGEK dan. :)

Wat is een J-model? :? Een Hawk type toevoeging? Mijn typenummer heeft verder geen J er in geloof ik.

Ff controleren en de andere waarde nemen dus. :P

En nu maar wachten op de post. :)

Er staat een lijstje in het boek, maar volgens het boek bestaat mijn motor dan niet eens :? maar ik rijdt er toch echt op *D dus hij bestaat wel degelijk :+
Volgens het boek zijn er pas 650cc NTV's gemaakt vanaf '92 :? maar mijn "RC33" is toch echt van '89
full
Duzz.................. Schiet mij maar lek :?

Edit: Lekker duidelijk leesbaar!! :+
 
Laatst bewerkt:
Ertje,
Vanuit Alkmaar is het mij iets te ver om daar een achterbandje te verwisselen.

En als m'n orginele uitlaat is aangepast, moeten we eens de prestatie en vooral het geluid vergelijken gaan. *D


Ps. Wil je in het vervolg je reactie's niet in een quote zetten. Hierdoor hebben andere gebruikers een hele klus om jou weer te quoten. (Zoals je ziet was ik nu te lui om je teksten over te zetten. Waardoor het het heel onduidelijk wordt.) ;)

Of je moet het kombineren met een eventuele meeting/toerrit als die hier in de buurt wordt gehouden ;)

Ik ben benieuwd!! :P

Sorry hoor!! ik dacht het mezelf juist gemakkelijk te maken!! :P (egoïst die ik ben ;) )
 
Ik kom er net achter dat ik verkeerde informatie heb zitten geven.

De BT020 is niet de vervanger van de BT-45, deze is gewoon te verkrijgen.

En op de NTV past de BT020 volgens mij niet eens. Als deze iets breder is dan de BT-45, dan zal deze tegen de cardan-arm aankomen. :?

Is er iemand die me de maten van de banden kan uitleggen?

BT-45:
Voor: 110/80 - 17 57H TL
Achter: 150/70 - 17 69H TL

BT020:
Voor: 110/70 ZR 17 (54W) TL
Achter: 160/60 ZR 17 (69W) TL

Ben natuurlijk ook meteen op m'n eigen NTV gaan kijken. Voor heb ik BT-45 en achter een Dunlop (die moet worden vervangen).
 
Ik kom er net achter dat ik verkeerde informatie heb zitten geven.

De BT020 is niet de vervanger van de BT-45, deze is gewoon te verkrijgen.

En op de NTV past de BT020 volgens mij niet eens. Als deze iets breder is dan de BT-45, dan zal deze tegen de cardan-arm aankomen. :?

Is er iemand die me de maten van de banden kan uitleggen?

BT-45:
Voor: 110/80 - 17 57H TL
Achter: 150/70 - 17 69H TL

BT020:
Voor: 110/70 ZR 17 (54W) TL
Achter: 160/60 ZR 17 (69W) TL

Ben natuurlijk ook meteen op m'n eigen NTV gaan kijken. Voor heb ik BT-45 en achter een Dunlop (die moet worden vervangen).

bt-020 is inderdaad niet de opvolger van bt-45, het zijn gewoon verschillende banden uit de bt-reeks. De 45 is een sportieve diagonaalband, geschikt voor oudere motoren en huidige motoren die niet de bijna standaard banden maten tegenwoordig voeren. De 020 is een radiaalband die in wat beperktere maten beschikbaar is en dus vooral geschikt is voor modernere motoren. Ik heb ooit eens uitgezocht welke banden er in de juiste maten voor een NTV te krijgen zijn en volgens mij was de 020 er alleen achter in de juiste maat. Aangezien er net een nieuwe 020 uit is zal dat misschien niet eens meer opgaan. Als je per se radiaalbanden wilt dan kun je eens kijken naar Avon. De AV-45/46 serie is er wel in de juiste maten geloof ik. Dat is wel een leuke sporttourband, ik heb die wel eens op mijn kawa gehad. Maar gezien het low budget karakter van de Hawk en NTV zou ik gewoon diagonaalbanden nemen. De meeste merken hebben wel wat sportieve diagonaalbanden, Michelin uitgezonderd :X . Ik denk dat ik bt-45 ga nemen, maar ik wil wachten daarmee en eerst het effect van de Hyperpro's alleen zien, zonder invloed van bandenverschillen.

By the way: Wat is er aan te passen aan de originele uitlaat zodat deze nog bet is/presteet\klinkt? :?

Ik ben erg benieuwd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan