Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
bt-020 is inderdaad niet de opvolger van bt-45, het zijn gewoon verschillende banden uit de bt-reeks. De 45 is een sportieve diagonaalband, geschikt voor oudere motoren en huidige motoren die niet de bijna standaard banden maten tegenwoordig voeren. De 020 is een radiaalband die in wat beperktere maten beschikbaar is en dus vooral geschikt is voor modernere motoren. Ik heb ooit eens uitgezocht welke banden er in de juiste maten voor een NTV te krijgen zijn en volgens mij was de 020 er alleen achter in de juiste maat. Aangezien er net een nieuwe 020 uit is zal dat misschien niet eens meer opgaan. Als je per se radiaalbanden wilt dan kun je eens kijken naar Avon. De AV-45/46 serie is er wel in de juiste maten geloof ik. Dat is wel een leuke sporttourband, ik heb die wel eens op mijn kawa gehad. Maar gezien het low budget karakter van de Hawk en NTV zou ik gewoon diagonaalbanden nemen. De meeste merken hebben wel wat sportieve diagonaalbanden, Michelin uitgezonderd :X . Ik denk dat ik bt-45 ga nemen, maar ik wil wachten daarmee en eerst het effect van de Hyperpro's alleen zien, zonder invloed van bandenverschillen.

By the way: Wat is er aan te passen aan de originele uitlaat zodat deze nog bet is/presteet\klinkt? :?

Ik ben erg benieuwd :)


Bedankt voor de uitleg! :}

Door het gat aan de achterkant groter te maken, krijg je (volgens Hoogland) een zwaarder geluid en iets meer vermogen bij lager toerental.
 
Bedankt voor de uitleg! :}

Door het gat aan de achterkant groter te maken, krijg je (volgens Hoogland) een zwaarder geluid en iets meer vermogen bij lager toerental.

Graag gedaan pq. Hou ons maar op de hoogte over die uitlaat en dergelijke.

Mijne loopt trouwens ook wel tegen 190 aan hoor Ertje. Zonder dyno.

Misschien heb je inderdaad een 600tje. :P

(serieus: je kunt ook een 37kw hebben i.p.v. de maximum 42kw uitvoering) Fabriek af is de NTV er in verschillende vermogensuitvoeringen (Ik dacht 11kw, 25kw, 37kw en 42kw). Mijnes stond voor 42kw op kenteken maar was volgens framenummer 25kw. (Toen ik erachter kwam dat hij dat was in het begin en er nieuwe open rubbers werden besteld aan de hand van het framenummer kwamen er gewoon weer vernauwde rubbers binnen.
Of je beestje is gewoon wat vermogen verloren door zijn leeftijd en kilometers. Zo gek is dat niet en dat mag wel op die km stand. Ik zag ook staan in het topic dat ie wat olie verbruikt, dat doet de mijne niet. Maar een fiets met zo'n leven achter zich mag dat wel)
 
mijn vriendin wil een ntv gaan kopen maar wat is ongeveer het verbruik bij jullie. ze zit nog te twijfelen tussen ntv en een honda bros van een kennis
 
Op dinsdag 16 maart 2004 19:33 schreef pq het volgende:

Dynojet Stage 3 + openluchtfilters (K&N) en de orginele uitlaat. Deze blijkt de beste te zijn voor de NTV en de Hawk. Met een kleine aanpassing wordt deze nog beter (dat moet dit jaar nog gebeuren).

Bron en laten doen door Hoogland Motoren in Kwadijk (bij Purmerend).
Deze zaak heeft heeeel veel kennis van Hawk's en NTV's. :}

En smeert je geen spullen aan die je niet nodig hebt. Zo wilde ik een betere uitlaat, maar er is geen betere dan de orgineel. Dus kreeg ik geen andere.
PQ wat is het adres van die motorzaak enne eventueel ook website.

en welke type luchtfilter heb je gemonteerd zitten , een open filter die direct in het orginele filterhuis wordt geplaatst of heb je een set open kelken gemonteerd zitten ??
 
Graag gedaan pq. Hou ons maar op de hoogte over die uitlaat en dergelijke.

Mijne loopt trouwens ook wel tegen 190 aan hoor Ertje. Zonder dyno.

Misschien heb je inderdaad een 600tje. :P

(serieus: je kunt ook een 37kw hebben i.p.v. de maximum 42kw uitvoering) Fabriek af is de NTV er in verschillende vermogensuitvoeringen (Ik dacht 11kw, 25kw, 37kw en 42kw). Mijnes stond voor 42kw op kenteken maar was volgens framenummer 25kw. (Toen ik erachter kwam dat hij dat was in het begin en er nieuwe open rubbers werden besteld aan de hand van het framenummer kwamen er gewoon weer vernauwde rubbers binnen.
Of je beestje is gewoon wat vermogen verloren door zijn leeftijd en kilometers. Zo gek is dat niet en dat mag wel op die km stand. Ik zag ook staan in het topic dat ie wat olie verbruikt, dat doet de mijne niet. Maar een fiets met zo'n leven achter zich mag dat wel)

Nee, ik heb echt een 647cc blokje d'r onder (volgens de ingegoten/geslagen info op het blok zelf!!) maar ik heb vandaag ff nieuwe bougies gehaald (dees zaten er alweer zo'n 30.000km in!!) en ik moet ook nog een nieuw luchtfilter!! (dees zit er elks al zolang als ik hem heb in!! O-) ) dat zal wellicht ook al een beetje schelen ;)

Ja, een beetje olie verbruiken mag hij idd. wel vooral zoals ik hem berijdt O-) :X
 
mijn vriendin wil een ntv gaan kopen maar wat is ongeveer het verbruik bij jullie. ze zit nog te twijfelen tussen ntv en een honda bros van een kennis

ca. 1:19

Ik zou op beide proefrijden. Als je veel rijdt en/of ben je wat groter dan neem je eerder de NTV. Ben je klein en/of rij je alleen voor de lol dan is de Hawk misschien iets meer lol. Als je klein bent is de NTV ook goed te doen door de lage hoogte, maar ik vond als lang mens dat een Hawk wel een smal en klein tankje heeft. (Als ik er eentje had ging er dan ook een NTV tank op en niet alleen vanwege de grotere inhoud)

Dus het hangt er vanaf wat je er mee wilt.
 
Er staat een lijstje in het boek, maar volgens het boek bestaat mijn motor dan niet eens :? maar ik rijdt er toch echt op *D dus hij bestaat wel degelijk :+
Volgens het boek zijn er pas 650cc NTV's gemaakt vanaf '92 :? maar mijn "RC33" is toch echt van '89
(Afbeelding) Duzz.................. Schiet mij maar lek :?
:^ Die van mij is ook RC33 en toch echt uit '90...
 
PQ wat is het adres van die motorzaak enne eventueel ook website.

en welke type luchtfilter heb je gemonteerd zitten , een open filter die direct in het orginele filterhuis wordt geplaatst of heb je een set open kelken gemonteerd zitten ??

Hoogland Motoren Kwadijk
Purmerdijk 11
1446 RJ Purmerend
Tel: 0299 621268

Heb geen website kunnen vinden.

Bij mij zitten er open kelken op.

110 is de breedte 110 mm
80 is de verhouding tov de breedte
17 is de maat van je velg

Dus de BT020 is 1cm breder en zal waarschijnlijk niet passen. '(

Luchtfilter voor een NTV is een erg dure grap. Wat kosten die K&N filters eigenlijk?

Door niet de standaard NTV maat filters te nemen, maar normale "kelken" ben je goedkoper uit.
 
Komt de achterband dan zo dicht langs de cardan, dat je geen halve centimeter meer overhebt??

Volgens mij heb ik die ruimte niet meer.

Morgen zal ik de maten van mijn huidige band opzoeken en de huidige ruimte op meten.
 
past ook op een hawk. ik heb er ook 1 bij mij opgezet,zonder veel aantepassen. begint nu op een volwassen motor telijken. trouwens ik rij op een bros! verschillen zijn: lagere clip-ons, semi zwevende voorschijf :? , andere stickers op de tank :+ , en nog wat dingetjes. mijne heeft ook k&n,dyno,acrapovic demper,andere schokbreker achter
 
past ook op een hawk. ik heb er ook 1 bij mij opgezet,zonder veel aantepassen. begint nu op een volwassen motor telijken. trouwens ik rij op een bros! verschillen zijn: lagere clip-ons, semi zwevende voorschijf :? , andere stickers op de tank :+ , en nog wat dingetjes. mijne heeft ook k&n,dyno,acrapovic demper,andere schokbreker achter

Tijd voor foto's. *D
 
He er zijn posts weg. :( Zal wel aan de problemen liggen.

Ik had dus net gepost dat mijn veren aangekomen zijn (liggen nog op postkantoor en heb ze niet bij mij laten bezorgen dus ik ehb ze over een dag of wat). :) *D
 
ja had al een aantal dinge4n gepost vandaag heb ik nu geen zin meer in ik ga maffen
morgen maar lekker knutselen aan mijn veren voor en de achterdemper tis toch kut weer
 
van knutselen is vandaag niks gekomen maar heb nu wel alle onderdelen

veren.JPG


mijn pret pakketje die er onder of in gaat ;)
 
He er zijn posts weg. :( Zal wel aan de problemen liggen.

Ik had dus net gepost dat mijn veren aangekomen zijn (liggen nog op postkantoor en heb ze niet bij mij laten bezorgen dus ik ehb ze over een dag of wat). :) *D

Ja!! :( volgens mij zijn ze gewoon bang dat dit topic té goed gaat lopen!! :P ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan