Heeft iemand nog interesse in de voorvelg van een honda bros?
Anders gooi ik hem in de bak en dat is wel zonde vind ik.
Mijn eerste motor was een bros 650 en ik wou er altijd weer 1 terug kopen maar dat zal niet meer gaan gebeuren. Tenzij ik mijn oude weer tegen kom....
De mijne is ook aan een vork revisie toe, veert erg diep in nu.Als iemand hem wil, go ahead. Blijft hij liggen (lees: dreigt hij in de prullenbak te verdwijnen) dan is hij bij mij welkom, ik heb er in principe genoeg maar doe zoveel met de Hawk/Bros dat hij altijd wel van pas komt.
Tenzij het een 3-spaaks is (i.p.v. 6 spaken / 3 dubbele spaken) dan is hij sowieso welkom
Een van de Hawks heeft weer wat liefde gekregen; nieuwe Wilbers veren, SKF keerringen, YSS PD Valves (cartridge emulators), Wilbers Zero Friction olie, fork caps met een ventiel om ze onder druk te kunnen zetten, en Cerakote zwarte onderpoten:
De groene SKF keerringen steken lekker af, en glijden super soepel
Meteen een nieuwe remklauw er op, de 3-zuiger variant van de CBF1000 / Hornet 600. Past zonder aanpassingen:
En zo ziet dat er dan uit:
En eindelijk eens een ritje gedaan met Hans, Kamiel en Stefano, waarmee ik de meetings organiseer. Een kort ritje van Deventer naar Wezep, via het pontje in Olst. Even lekker genieten.
Deze foto mocht natuurlijk niet ontbreken;
Wat voor blok zit er onder deze hawk?Deze foto mocht natuurlijk niet ontbreken;
Als je zelf gaat doen met Wilbers veren zou ik de ABR keerringen links laten liggen. Bij m'n Fazer 1000 gingen die al snel zweten en bij m'n CB500 waren ze binnen korte tijd weer lek..De mijne is ook aan een vork revisie toe, veert erg diep in nu.
Ben bij een vering specialist geweest maar dat viel tegen, zou tussen 4 en 500 euro moeten kosten en dat zouden dan hyperpro veren worden maar moesten op maat gemaakt worden.
Zijn de Wilbers veren wel standaard voor de Hawk?
Je moet ook de groene stofkappen erop doen uiteraardje ziet ze ook zo goed onder de stofkappen
wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel
27,5 keerringset
20 glijbussen
12 olie
149 veren
eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
Wat voor blok zit er onder deze hawk?
Bedankt voor info, ik ga me er eens in verdiepen en misschien zelf doen.Als je zelf gaat doen met Wilbers veren zou ik de ABR keerringen links laten liggen. Bij m'n Fazer 1000 gingen die al snel zweten en bij m'n CB500 waren ze binnen korte tijd weer lek..
Bij m'n CB500 toen ook de groene SKF gebruikt. Die werken wel goed en zien er kek uit
Ik nu geen idee hoe de staat van de veren zijn en de olie is misschien ook nog de eerste vulling. En het geheel gaat ook al 35 jaar mee.je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen
wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel
27,5 keerringset
20 glijbussen
12 olie
149 veren
eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen
wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel
27,5 keerringset
20 glijbussen x2!
12 olie
149 veren
eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
En anders ben je ook van harte welkom om hier langs te rijden, fixen we dat even samenBedankt voor info, ik ga me er eens in verdiepen en misschien zelf doen.
En anders ben je ook van harte welkom om hier langs te rijden, fixen we dat even samenkleine moeite.
Graag, ik neem binnenkort even contact op, zou mooi zijn als je de juiste onderdelen ook kunt leveren.En anders ben je ook van harte welkom om hier langs te rijden, fixen we dat even samenkleine moeite.
Geen probleem, dat heb ik standaard liggen, omdat ik zoveel met de NTV en Hawk doeGraag, ik neem binnenkort even contact op, zou mooi zijn als je de juiste onderdelen ook kunt leveren.
Da’s vet.Africa twin 750, volgens mij een RD07 blok, zit nog een volledig two brothers racing uitlaat systeem op (wat iets te luid is, kuch)
De motor is van iemand die niet op het motor forum zit, maar wel een groot fan is van de Honda Hawk
Zeker vet, alhoewel ik inmiddels zelf ervaren heb dat een Africa Twin blok eigenlijk niet ideaal is voor een Hawk. De eerste versnelling is onlogisch lang op de Hawk. Op mijn Africa Twin is hij volledig logisch, om een logge machine door het zand te trekken, maar op de Hawk wil je eigenlijk liever een korte eerste versnelling.Da’s vet.
Hiero, wellicht doet iemand er z’n voordeel mee≥ Honda xrv750 rd07 met schade loopt wel — Onderdelen | Honda — Marktplaats
Motorisch nog goed voor onderdelen of opknappen. Zo goed als nieuwe banden nieuwe koppeling en vloeistoffen.Kortom een leuk project of donorwww.marktplaats.nl