Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Heeft iemand nog interesse in de voorvelg van een honda bros?
Anders gooi ik hem in de bak en dat is wel zonde vind ik.

Mijn eerste motor was een bros 650 en ik wou er altijd weer 1 terug kopen maar dat zal niet meer gaan gebeuren. Tenzij ik mijn oude weer tegen kom....
 
Heeft iemand nog interesse in de voorvelg van een honda bros?
Anders gooi ik hem in de bak en dat is wel zonde vind ik.

Mijn eerste motor was een bros 650 en ik wou er altijd weer 1 terug kopen maar dat zal niet meer gaan gebeuren. Tenzij ik mijn oude weer tegen kom....

Als iemand hem wil, go ahead. Blijft hij liggen (lees: dreigt hij in de prullenbak te verdwijnen) dan is hij bij mij welkom, ik heb er in principe genoeg maar doe zoveel met de Hawk/Bros dat hij altijd wel van pas komt.
Tenzij het een 3-spaaks is (i.p.v. 6 spaken / 3 dubbele spaken) dan is hij sowieso welkom O-)

Een van de Hawks heeft weer wat liefde gekregen; nieuwe Wilbers veren, SKF keerringen, YSS PD Valves (cartridge emulators), Wilbers Zero Friction olie, fork caps met een ventiel om ze onder druk te kunnen zetten, en Cerakote zwarte onderpoten:
VoorvorkML1.jpg


De groene SKF keerringen steken lekker af, en glijden super soepel
VoorvorkML2.jpg


Meteen een nieuwe remklauw er op, de 3-zuiger variant van de CBF1000 / Hornet 600. Past zonder aanpassingen:
VoorvorkML3.jpg


En zo ziet dat er dan uit:
VoorvorkML4.jpg

VoorvorkML5.jpg

VoorvorkML6.jpg

VoorvorkML7.jpg


En eindelijk eens een ritje gedaan met Hans, Kamiel en Stefano, waarmee ik de meetings organiseer. Een kort ritje van Deventer naar Wezep, via het pontje in Olst. Even lekker genieten.
VoorvorkML8.jpg

VoorvorkML9.jpg


Deze foto mocht natuurlijk niet ontbreken;
VoorvorkML10.jpg
 
Als iemand hem wil, go ahead. Blijft hij liggen (lees: dreigt hij in de prullenbak te verdwijnen) dan is hij bij mij welkom, ik heb er in principe genoeg maar doe zoveel met de Hawk/Bros dat hij altijd wel van pas komt.
Tenzij het een 3-spaaks is (i.p.v. 6 spaken / 3 dubbele spaken) dan is hij sowieso welkom O-)

Een van de Hawks heeft weer wat liefde gekregen; nieuwe Wilbers veren, SKF keerringen, YSS PD Valves (cartridge emulators), Wilbers Zero Friction olie, fork caps met een ventiel om ze onder druk te kunnen zetten, en Cerakote zwarte onderpoten:
VoorvorkML1.jpg


De groene SKF keerringen steken lekker af, en glijden super soepel
VoorvorkML2.jpg


Meteen een nieuwe remklauw er op, de 3-zuiger variant van de CBF1000 / Hornet 600. Past zonder aanpassingen:
VoorvorkML3.jpg


En zo ziet dat er dan uit:
VoorvorkML4.jpg

VoorvorkML5.jpg

VoorvorkML6.jpg

VoorvorkML7.jpg


En eindelijk eens een ritje gedaan met Hans, Kamiel en Stefano, waarmee ik de meetings organiseer. Een kort ritje van Deventer naar Wezep, via het pontje in Olst. Even lekker genieten.
VoorvorkML8.jpg

VoorvorkML9.jpg


Deze foto mocht natuurlijk niet ontbreken;
VoorvorkML10.jpg
De mijne is ook aan een vork revisie toe, veert erg diep in nu.
Ben bij een vering specialist geweest maar dat viel tegen, zou tussen 4 en 500 euro moeten kosten en dat zouden dan hyperpro veren worden maar moesten op maat gemaakt worden.
Zijn de Wilbers veren wel standaard voor de Hawk?
 

Bijlagen

  • IMG_20240803_183454~2.jpg
    IMG_20240803_183454~2.jpg
    335,5 KB · Weergaven: 0
De mijne is ook aan een vork revisie toe, veert erg diep in nu.
Ben bij een vering specialist geweest maar dat viel tegen, zou tussen 4 en 500 euro moeten kosten en dat zouden dan hyperpro veren worden maar moesten op maat gemaakt worden.
Zijn de Wilbers veren wel standaard voor de Hawk?
Als je zelf gaat doen met Wilbers veren zou ik de ABR keerringen links laten liggen. Bij m'n Fazer 1000 gingen die al snel zweten en bij m'n CB500 waren ze binnen korte tijd weer lek..

Bij m'n CB500 toen ook de groene SKF gebruikt. Die werken wel goed en zien er kek uit :9
 
je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen :+

wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel

27,5 keerringset
20 glijbussen
12 olie
149 veren

eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
 
je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen :+

wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel

27,5 keerringset
20 glijbussen
12 olie
149 veren

eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
Je moet ook de groene stofkappen erop doen uiteraard *D

Wilbers veren voor de CB500 had ik gekocht bij Polo Motorrad, met kortingcode net over de 100 euro. Polo huismerk olie (precies zelfde specificatie als Wilbers olie 🧐)

20240827_141446.jpg
 

Bijlagen

  • 20240827_141446.jpg
    20240827_141446.jpg
    597,6 KB · Weergaven: 0
Wat voor blok zit er onder deze hawk?

Africa twin 750, volgens mij een RD07 blok, zit nog een volledig two brothers racing uitlaat systeem op (wat iets te luid is, kuch)

De motor is van iemand die niet op het motor forum zit, maar wel een groot fan is van de Honda Hawk *O*
 
Jammer dat er niks is met een 6 bak voor de hawk.
Ik had een bros en mijn vriendin een hawk gt met transalp 650 blok.
Mijn bros had een lichter vliegwiel, dat maakt hem iets speelser met het gas maar beide hadden ook een dynokit met 2 open filters.
Ik heb bijna 100.000 km reden met mijne in 10jaar tijd.
En op beide een ntv tank, dat kleine k#t tankje vond ik niks
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf gaat doen met Wilbers veren zou ik de ABR keerringen links laten liggen. Bij m'n Fazer 1000 gingen die al snel zweten en bij m'n CB500 waren ze binnen korte tijd weer lek..

Bij m'n CB500 toen ook de groene SKF gebruikt. Die werken wel goed en zien er kek uit :9
Bedankt voor info, ik ga me er eens in verdiepen en misschien zelf doen.
 
je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen :+

wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel

27,5 keerringset
20 glijbussen
12 olie
149 veren

eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)
Ik nu geen idee hoe de staat van de veren zijn en de olie is misschien ook nog de eerste vulling. En het geheel gaat ook al 35 jaar mee.
Deze man had het ook over de glijbussen en dat deze rond 100 euro lagen, dus ja dan loopt het snel op.
 
je ziet ze ook zo goed onder de stofkappen :+

wat een geld voor een vorkservice met twee veertjes.... ik tel

27,5 keerringset
20 glijbussen x2!
12 olie
149 veren

eerlijk gezegd vind ik de veren nog aan de prijs, als je niet te zwaar bent zouden de standaard veren gewoon ok moeten zijn (zit er nog olie in?)

Nou... de standaard veren zijn 70 kg/cm en je hebt 90 kg/cm nodig voor een gemiddelde Nederlander (dus 75-80kg). De standaard veren waren al veel te slap, en zijn nu ook nog 30+ jaar oud.

Pak je AllBalls Racing met Putoline olie dan kom je op € 97,20 voor de onderdelen. Tel daar € 149,- voor de veren bij en je zit al op ca. € 250,-, de rest is arbeid. Geen raar bedrag.
 
En anders ben je ook van harte welkom om hier langs te rijden, fixen we dat even samen :Y kleine moeite.

En anders ben je ook van harte welkom om hier langs te rijden, fixen we dat even samen :Y kleine moeite.
Graag, ik neem binnenkort even contact op, zou mooi zijn als je de juiste onderdelen ook kunt leveren.
 
Africa twin 750, volgens mij een RD07 blok, zit nog een volledig two brothers racing uitlaat systeem op (wat iets te luid is, kuch)

De motor is van iemand die niet op het motor forum zit, maar wel een groot fan is van de Honda Hawk *O*
Da’s vet.
Hiero, wellicht doet iemand er z’n voordeel mee O-)
 
Da’s vet.
Hiero, wellicht doet iemand er z’n voordeel mee O-)
Zeker vet, alhoewel ik inmiddels zelf ervaren heb dat een Africa Twin blok eigenlijk niet ideaal is voor een Hawk. De eerste versnelling is onlogisch lang op de Hawk. Op mijn Africa Twin is hij volledig logisch, om een logge machine door het zand te trekken, maar op de Hawk wil je eigenlijk liever een korte eerste versnelling.
Wat dat betreft kun je beter een Wiseco 698cc kit monteren, met een Stage 3 set en open filters :Y

Aandachtspuntje voor wie met een AT blok aan de slag wil; alle motorblokken zijn gestempeld met RD04 er op, maar de blokken die in de 1996-2003 RD07A gebruikt werden hadden 2 bobines in plaats van de 4 in de RD04 en RD07. Hierdoor kan een RD07A blok zo gemonteerd worden in de Hawk, terwijl je voor een RD04/RD07 blok de ontsteking moet ombouwen.

@Tarwetijger die AT had ik gezien, maar voor zo'n wrak is 2k echt nog teveel O-) daar zou nog 500-750 van af moeten...
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk in reactie op hank4all z'n post over z'n voorvork, wilde ik melden dat ik nog een goede voorvork heb liggen die zo weer 10000km. mee kan, evenals een paar wielen en nog wat spul (staat allemaal op marktplaats), maar daar helpt SavagePielk dus al mee.....die voorvork enzo zijn de laatste onderdelen die ik van m'n NTV heb afgehaald, waardoor het frame overblijft.
Deze is al gesloopt gemeld, maar helaas heeft iemand het achterframe er af geslepen, met nog wat kleine bevestigingen.
Mocht iemand nog iets aan het frame hebben, je kan het zo op komen halen, anders gaat het naar het oud ijzer....
Ik hoor het wel..
 
Mensen een vraagje.. past een vrouw van het vrouwelijke geslacht van 168 cm. op een NTV, of zijn ze te hoog?
 
da's nog geen pocket formaat... zou moeten passen.

Hoewel ik met 1,97 vaak dingen over het hoofd zie :+
 
Een NTV/Revere/Hawk is relatief laag. T ligt er ook aan hoe lang haar benen zijn en hoe 'zeker' ze wil zijn (beide voeten, volledig plat op de grond). Afh van waar je/de dame woont is er vast wel iemand waar ze kan proefzitten en -rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan