Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Nou…de huidige staat
IMG_5797.jpeg

Ben aan het twijfelen om de klok weer te schuren en mat zwart te spuiten, maar voor nu alles kaal maken/schuren/ontroesten etc.

Edit:..klok aan het schuren :)
 
Laatst bewerkt:
Hi all heb een stomme vraag..ik kan het knipperlichtrelaid niet vinden 😅🫣, zoek me het schompes…kan iemand me alsjeblieft vertellen waar deze te vinden is bij de NTV?
 
Goedemiddag,
Vanochtend stond ik stil met een lege tank op de N11!
Toen ik van huis wegreed zag ik dat ik moest tanken. Er stond 355 op de dagteller.
Ik dacht naar Leiden te rijden en als ze zou gaan sputteren op reserve verder rijden naar dichtsbijzijnde tankstation. Er staan er daar genoeg.

Maar toen ze ging sputteren en ik de reservetank opendraaide veranderde er niks. Nog steeds sputteren en uiteindelijk was de motor leeg.
Vervolgens naar de pomp gelopen, 1200 meter, daar 15,8 liter getankt en verder kunnen rijden.
Maar volgens mij hoort er meer in de tank te gaan. En was dus niet alles eruit.

Wie weet hoeveel liter er maximaal in de tank kan?
 
Nou volgens mij heb je hem helemaal leeg gereden.
Heb ik tweemaal gehad, een maal vergeten na het tanken de kraan weer van reserve naar normaal te zetten en een keer gewoon op de snelweg totaal geen pomp tgegen gekomen toen ik al op reserve reed.
 
Goedemiddag,
Vanochtend stond ik stil met een lege tank op de N11!
Toen ik van huis wegreed zag ik dat ik moest tanken. Er stond 355 op de dagteller.
Ik dacht naar Leiden te rijden en als ze zou gaan sputteren op reserve verder rijden naar dichtsbijzijnde tankstation. Er staan er daar genoeg.

Maar toen ze ging sputteren en ik de reservetank opendraaide veranderde er niks. Nog steeds sputteren en uiteindelijk was de motor leeg.
Vervolgens naar de pomp gelopen, 1200 meter, daar 15,8 liter getankt en verder kunnen rijden.
Maar volgens mij hoort er meer in de tank te gaan. En was dus niet alles eruit.

Wie weet hoeveel liter er maximaal in de tank kan?
Er hoort 19,5l in de tank te gaan, dus dan had je inderdaad nog wat over. Is je brandstofpomp nog goed? Check even de contactpunten en het relais.
 
Zometeen ga ik de benzinepomp controleren.
Dat er een verstopping zit of dat het kousje blijft hangen zou ook nog kunnen. Na het vervangen van de o-ring heeft ze niet meer op reserve gereden. Misschien heb ik iets met installeren verkeerd gedaan. Maar er zit nu teveel benzine in. Ik heb maar een 10 liter tankje waar ik het in over kan gieten. Dat check ik een andere keer.
Bedankt voor het meedenken!
 
Nou, net de pomp gecontroleerd en schoongemaakt met contactspray.
Daarna motor weer gestart en de benzinepomp begon geluid te maken (tikken). Dat deed ie eerst niet.

Nu de tank leegrijden en hopen dit het euvel was:?

Edit: Tikken is gestopt. Tikt soms wel en soms niet.
 

Bijlagen

  • 20240526_103928.jpg
    20240526_103928.jpg
    418,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dat tikken betekent dat de benzinepomp aan het eind van z'n leven is...voor 30euri heb je weer een nieuwe ( wel ff shoppen op internet ) 8-) .
 
Volgens het wphb is het tikken juist het teken van een werkende benzinepomp, dus ik begrijp je even niet.

Na de contactpunten goed bekeken te hebben dacht ik dat deze niet meer goed zijn. Daar heb ik een andere van besteld.
 
Dat tikken betekent dat de benzinepomp aan het eind van z'n leven is...voor 30euri heb je weer een nieuwe ( wel ff shoppen op internet ) 8-) .
Je kunt beter de contactpunten vervangen dan de benzinepomp. De originele Honda benzinepomp is een stuk beter dan die Ali-troep (of afgeleiden daarvan), dus als dat met een setje contactpunten weer mee kan zit je een stuk beter, ondanks dat de originele pomp al 25+ jaar oud is.
 
Als je ze snel wilt hebben, een jaar of wat geleden lagen ze nog gewoon bij Goedhart in Bodegraven op de plank, ik had toen het zelfde euvel op weg naar werk. Kosten vielen ook mee, toen iets van €30,- ofzo
 
als je toch de benzine pomp er af heb kan je gelijk kijken of je kraan verstopt zit.
even op reserve zetten komt er benzine uit is dat niet het probleem
 
Reservekraan gecontroleerd, die doet het goed.
Net contactpunten bevestigd en de benzinepomp doet het weer.

Dit is de 1e keer dat ik dit doe en dit probleem had. Ik heb een filmpje gemaakt van het resultaat. Is dit de juiste werking van de pomp? Is de frequentie snel genoeg bijvoorbeeld of moet deze sneller?
En verwachten jullie dat ik hiermee de reservetank kan gebruiken.
 

Bijlagen

  • 20240531_104807.mp4
    56,3 MB
als je de reservekraan geprobeerd heb en die loopt gewoon ,dan kan je dus gewoon je reserve gebruiken.
dat heeft niets te maken met je benzinepomp.
 
Ooh, ik dacht dat de benzinepomp er voor was om het laatste beetje benzine uit de tank te krijgen.

Waar is de benzinepomp eigenlijk voor?
 
Laatst bewerkt:
om te zorgen dat de carb altijd voldoende benzine hebben.
zo ook dat als de tank half leeg is de carb genoeg benzine krijg.
je zou de ntv ook zonder benzine pomp kunnen rijden maar dan moet de tank wel vol blijven of zo goed als vol.
dus je heb voor een deel gelijk.
 
Je kan makkelijk de pomp er tussenuit laten en dan rijd hij prima, althans een NT650V kan dat.
Je merkt het wel op de snelwegen maar dan vooral in Duitsland bij hogere snelheden en in de bergen.
Heb zelf een halfjaar zonder pomp gereden, wel de stekker van de pomp los gehaald.
 
Kijk je ff een tijdje hier niet , mis je weer een meeting....jammer had me wel leuk geleken..
Hier alles z'n gangetje hoor en de Hawk en de NTV zijspan worden nog wel gebruikt....met het span nog met Pinksteren in de Ardennen geweest..
Dus maar weer eens wat vaker langskomen hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan