Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel II

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blade
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijden jullie op zolder dan met niet e-gekeurde dempers met DB-killers erin of gewoon met E-gekeurde pijpen.
Ik ben ook van plan om binnenkort die kant op te gaan alleen ik heb een niet e-gekeurde hotcam(Db- killer heb ik wel).
 
Rijden jullie op zolder dan met niet e-gekeurde dempers met DB-killers erin of gewoon met E-gekeurde pijpen.
Ik ben ook van plan om binnenkort die kant op te gaan alleen ik heb een niet e-gekeurde hotcam(Db- killer heb ik wel).

Ik rij met een mij onbekende pijp, hij is iig stil genoeg zelfs voor Zolder.

Edit: aan het einde van dit filmpje niet meer :X http://media.putfile.com/Zandvoort-Gixxermeeting

full
 
Laatst bewerkt:
Ik rij gewoon met standaard pijp op het circuit. Heb gewoon geen zin in gezeik. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit jaar nog strenger gaan controleren op geluid. Pijp wisselen is 10 min werk, daar ga ik niet voor lopen tobben.
 
Heb wel een dB-killer voor m'n Laser...moet op circuit wel gaan :Y
Moet m'n Acerbis met E-3 nog ff pas maken of een originele pijp zien te vinden(voor Eifel)
 
Ik rij gewoon met standaard pijp op het circuit. Heb gewoon geen zin in gezeik. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit jaar nog strenger gaan controleren op geluid. Pijp wisselen is 10 min werk, daar ga ik niet voor lopen tobben.


Ik heb een half systeem vanaf de H-VIX klep en hij is gemapped voor dat halfsysteem.

Ik kan eventueel wel een mapping downloaden voor een compleet standaard europeese 954rr en dan de stofzuigerpijp er weer op monteren.
Alleen dat geluid dan hé :X
(of juist geen geluid dan)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een half systeem vanaf de H-VIX klep en hij is gemapped voor dat halfsysteem.

Ik kan eventueel wel een mapping downloaden voor een compleet standaard europeese 954rr en dan de stofzuigerpijp er weer op monteren.
Alleen dat geluid dan hé :X
(of juist geen geluid dan)

Ik zou het maar wel doen, zonde om 125 euro en meer te betalen om dan na 2 rondjes eraf gehaald te worden.
 
Precies, ik vind dat het risico echt niet waard. Het heeft voor mij weinig toevoegende waarde een blerpijp. Voor op straat is het wel leuk, zeker in tunneltjes etc, maar die heb je op het circuit niet...ja op Monaco en Suzuka, maar daar rij ik niet hehehehe.

Ben op het circuit meer bezig met rempunten en lijnen dan hoe leuk de Fireblade wel niet klinkt. Tevens vind de organisatie het ook erg fijn als je met standaard pijp rijdt, zorgt ervoor dat wij het volgende seizoen weer lekker kunnen knallen. Wat denk dat er gebeurt als ze van de 5 circuitdagen 4x de geluidsnorm hebben overschreden? Dan is het ook bye bye zwaai zwaai, en moet je je heil ergens anders gaan zoeken.
 
Ik heb een half systeem vanaf de H-VIX klep en hij is gemapped voor dat halfsysteem.

Ik kan eventueel wel een mapping downloaden voor een compleet standaard europeese 954rr en dan de stofzuigerpijp er weer op monteren.
Alleen dat geluid dan hé :X
(of juist geen geluid dan)




het geluid uit de standaard demper is echt :r


als je flink gast op een circuit dan kan je luchtfilter nog wel voor een leuke brom zorgen :+ maar dat is dan ook het enige '(
 
Ga met dB-killertje erin het circuit op, moet goed gaan :Y :]


Ja, denk je?
Jij hebt namelijk hetzelfde halfsysteem als ik, alleen heb jij een Hotcam Carbon en ik een Hotcam titanium(dus in principe hetzelfde halfsysteem).

Ik twijfel nog steeds. -O-
 
Niet komen janken dat je niet hebt kunnen rijden omdat je teveel lawaai maakte dan. Maar proberen kan je het!
 
Niet komen janken dat je niet hebt kunnen rijden omdat je teveel lawaai maakte dan. Maar proberen kan je het!



volgens mij is het ook maar net wie je treft voor de keuring :P


ik heb gezien op Zandvoort dat er een Aprillia RSV goedgekeurd werd met open Akra's erop en een GSX-R 750 met de Anyversary pijp werd afgekeurd -O-
 
volgens mij is het ook maar net wie je treft voor de keuring :P


ik heb gezien op Zandvoort dat er een Aprillia RSV goedgekeurd werd met open Akra's erop en een GSX-R 750 met de Anyversary pijp werd afgekeurd -O-

En ook die kunnen er afgehaald worden als ze langskomen en teveel lawaai maken. Tis je eigen beslissing maar het is zo zonde als je niet lekker kan knallen maar gas terug moeten nemen op sommige punten.
 
Laatst bewerkt:
Ja, denk je?
Jij hebt namelijk hetzelfde halfsysteem als ik, alleen heb jij een Hotcam Carbon en ik een Hotcam titanium(dus in principe hetzelfde halfsysteem).

Ik twijfel nog steeds. -O-



Is met deze fiets met deze pijp met dB-killer gewoon op Assen gereden, no problem...
Maar als ik op tijd mijn acerbisje pas heb neem ik die ook mee naar het circuit :Y
(zit E-3 keur op)
 
Laatst bewerkt:
heb ze toch maar verkleind, waren iets te lang, gelijk langere bouten in gedaan zodat ze stevig zitten en nu maar hopen dat ik ze nooit hoeft te gebruiken. ;)


dsc00027.jpg


dsc00028.jpg


dsc00030.jpg
 
Zelf heb ik een open titanium Akra.

Schijnt dat ze op Zolder bij de inspectie alleen kijken of je géén open uitlaat hebt. Als er een db-killer inzit of iets dat er op lijkt, zo'n tegendruk-ding bijvoorbeeld, dat je dan wel door de keuring van 8 sec. heen komt.....Iemand ervaringen mee?

Overigens heb ik gehoord dat je op niveau 1 geen transponder meekrijgt. Klopt dat? En tevens rijd je zo langzaam dat je lang niet aan de grens komt. Dat is pas bij vrijrijden als je hem in de 2 helemaal doorhaalt blijkbaar.

Iemand een tip/adresje om toch eens te kijken voor een universele (????) db-killer (voor een open Akra??) Kon ze namelijk toch wel eens nodig hebben in de Eiffel...alhoewel...ik heb daar al duizenden-km's gereden: nooit controle gehad!

Graag jullie reacties! ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan