Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel 93

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom onder m'n Nick-name, er zijn bepaalde sites (MRT187 weet welke) waar je alleen maar met facebook op kan komen en daar doe ik het eigenlijk voor :Y

En nee...dat zijn geen datingsites of vieze plaatjes-sites ;)

Daar staan dan dit soort plaatjes op..

kawasakiW650_deus_fiddler_2.jpg


285274957617193747_x6gLM6Bn_c.jpg


285274957617019084_N8Ozz8B3_c.jpg


afgewisseld met af en toe een motorbabe...

garrettMeyers_jacquie_yamaha.jpg
 
@ Sas: Ja mams was een sterkte vrouw. Maar zie haar nu toch als een broos persoontje. Houdt zich naar mij sterk (ben haar kind tenslotte) maar hoor toch de bezorgdheid in haar stem en lees het in de mailtjes. Gelukkig is paps een hele goede verzorger en een heerlijke pragmatisch man.

BTW we kunnen altijd ergens afspreken toch? Ergens halfweg ofzo? Ff bijbeppen?
Herkansing McD Arnhem? _O- Of is dat te ver?
 
Aaaah, ok, nee het weer was top :) Viel achteraf best mee, ik merk wel dat de nadruk hier meer ligt op het rijden van de sessies en iets minder op dingen leren, bij TT was dat precies andersom maar dat had ik al vaak zat gedaan dus nu het geleerde in praktijk brengen :)
Was maar in 1c gaan staan, denk van rustig beginnen, we zijn de hele dag de snelste groep gebleken :)

Is het veranderd dan? In de langzamere groepen legt MSL juist nadruk op houding, lijnen en technieken. Ook op veiligheid. Niet op snelheid en rijden i.h.a.
Wie had je als voorrijder? Verschilt weleens wie je hebt.
Wat wel kan is dat als je in langzame groep rijdt er door de voorrijder meer gelet wordt op de snellere groepen en daarmee de sessie. Hij krijgt signalen van de baco's dat er een snellere groep aankomt en maakt dan plaats. Het gaat tenslotte om het circuitrijden en als een snelle groep opgehouden wordt is de lol er voor allemaal af. Maar in groep 1 blijft de nadruk op houding, lijnen en veiligheid. Ging voor jouw groep niet op lees ik want jullie waren de snellere groep. Zoals je weet mag groep 2 's middags al vrijrijden en groep 3 is beginnend vrijrijden. 4 is voor de snelle rijders.
Praktijk leert dat er rijders zijn die zich overschatten maar ook die zich onderschatten bij de inschrijvingen. En organisatie is afhankelijk van de werkelijke rijvaardigheden van de rijder. Vandaar dat de instructeurs en baco's ook hier op letten. Tenminste was voorgaande jaren zo.
 
Is het veranderd dan? In de langzamere groepen legt MSL juist nadruk op houding, lijnen en technieken. Ook op veiligheid. Niet op snelheid en rijden i.h.a.
Wie had je als voorrijder? Verschilt weleens wie je hebt.
Wat wel kan is dat als je in langzame groep rijdt er door de voorrijder meer gelet wordt op de snellere groepen en daarmee de sessie. Hij krijgt signalen van de baco's dat er een snellere groep aankomt en maakt dan plaats. Het gaat tenslotte om het circuitrijden en als een snelle groep opgehouden wordt is de lol er voor allemaal af. Maar in groep 1 blijft de nadruk op houding, lijnen en veiligheid. Ging voor jouw groep niet op lees ik want jullie waren de snellere groep. Zoals je weet mag groep 2 's middags al vrijrijden en groep 3 is beginnend vrijrijden. 4 is voor de snelle rijders.
Praktijk leert dat er rijders zijn die zich overschatten maar ook die zich onderschatten bij de inschrijvingen. En organisatie is afhankelijk van de werkelijke rijvaardigheden van de rijder. Vandaar dat de instructeurs en baco's ook hier op letten. Tenminste was voorgaande jaren zo.

Ja op zich krijg je wel feedback hoor. Wij hadden (ff spieken) Leo van Egmond op z'n BMWtje, reed je zonder problemen helemaal zoek op z'n toer fiets :) Super aardige gozer
 
FF een vraagje... zelf oliewissel doen... is dat makkelijk te doen voor een 929?

Het is toch een kwestie van dop er uit aan de onderkant, vuldop aan de bovenkant er af en nadat die uitgedruppelt is het oliefilter eraf?

Of moeten de kappen er ook af?
 
Ja op zich krijg je wel feedback hoor. Wij hadden (ff spieken) Leo van Egmond op z'n BMWtje, reed je zonder problemen helemaal zoek op z'n toer fiets :) Super aardige gozer
Ja. Leo is een prima vent. Wat ouder maar daardoor ook meer ervaren.
Toen ik de eerste keren op CPZ reed had ik moeite met Hugenholtz. Vroeg aan Leo of hij wilde voorrijden. Deed hij een paar keer. Dacht toen dat ik die GS wel voorbij kon na 4 rondjes. Lukte 1 keer. Kwam mij later rustig voorbij steken en reed mij het snot voor de ogen op die cardanbak. Heb ervan geleerd nooit meer iemand te ondeschatten. _O- _O-
 
FF een vraagje... zelf oliewissel doen... is dat makkelijk te doen voor een 929?

Het is toch een kwestie van dop er uit aan de onderkant, vuldop aan de bovenkant er af en nadat die uitgedruppelt is het oliefilter eraf?

Of moeten de kappen er ook af?

Kappen hoeven er niet af. Maar hou wel doeken bij de hand om e.e.a. schoon te maken.
Motor warm draaien, bak eronder, olievuldop los draaien (onlucht makkelijker), olieplug carter losdraaien, filter losdraaien, laten uitlekken, olieplug weer vast (liefst met nieuwe afdichtring), nieuw filter plaatsen (wel orgineel Honda), vullen en vuldop opzetten.
 
Kappen hoeven er niet af. Maar hou wel doeken bij de hand om e.e.a. schoon te maken.
Motor warm draaien, bak eronder, olievuldop los draaien (onlucht makkelijker), olieplug carter losdraaien, filter losdraaien, laten uitlekken, olieplug weer vast (liefst met nieuwe afdichtring), nieuw filter plaatsen (wel orgineel Honda), vullen en vuldop opzetten.

Thnx man!!

Maar waarom een origineel honda filter? Ik had begrepen dat de immitatie filters tegenwoordig net zo goed zijn.
 
moet ik ook doen, als ik tijd heb _O-

heb wel een honda filter gekocht! Kost hetzelfde dus waarom niet ;)

moet alleen een oliefiltersleutel lenen!
 
moet ik ook doen, als ik tijd heb _O-

heb wel een honda filter gekocht! Kost hetzelfde dus waarom niet ;)

moet alleen een oliefiltersleutel lenen!
Moet toch vervangen worden dus kan je er net zo goed een schoevendraaier in rammen.
Nieuwe goed handvast, niet met filtersleutel oid, zetten want anders krijg je het er nooit meer af.
 
Moet toch vervangen worden dus kan je er net zo goed een schoevendraaier in rammen.
Nieuwe goed handvast, niet met filtersleutel oid, zetten want anders krijg je het er nooit meer af.
weet ik... maar hou niet van "rammen"...
 
Dit net in mn pauze maar ff gehaald.

Origineel oliefilter was idd maar halve euro duurder, dus die maar genomen.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan