Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Is er iemand die weet waar ik ergens een leuk XRV 750 project kan vinden? Ben zelf namelijk van plan in het voorjaar mijn eigen Twin van een grote cosmetisch make-over te voorzien en wil zodoende wil ik mezelf voorbereiden op wat allemaal komen gaat, daarnaast is het natuurlijk leuk om zo'n verhaal te lezen.

Wat er in ieder geval bij mij op de planning staat is: Spuiten van tank, kappen en kuipdelen + coaten van het frame, swingarm en velgen.

Mijn doel is uiteindelijk dit ongeveer te bereiken:
xrv 750 pimpin.jpg
 
Mijn RD04 komt binnenkort te koop, heeft vooral optisch wat TLC nodig :) Technisch niks mis mee. Foto staat op de vorige pagina.
 
Ik bied mijn 94-er Africa Twin RD07 met 95.300 km te koop aan op MP. Misschien via hier eventueel geinteresseerden?
 
Zo vandaag ook trotse eigenaar van een at 750 met 62000km erop van 94. Was direct verkocht na de proefrit. Vraag prijs was 3500 lijkt me wel een faire prijs of niet. Hier foto's. Staat middenbok onder en scottoiler smeersysteem en topkoffertje ook led verstralers gemonteerd.
 

Bijlagen

  • 20191226_115300.jpg
    20191226_115300.jpg
    192 KB · Weergaven: 15
  • 20191226_115242.jpg
    20191226_115242.jpg
    176,5 KB · Weergaven: 15
Zijn dat goede banden die tkc80? Want de nu liggen er trail banden op en wil iets meer noppenband. Maar zou ook best wat asfalt mogen verteren als ik naar het aet rijd.
 
Net mijn at gaan afhalen. was enkele dagen terug er proefritje mee gaan doen werkte de tripmeter nog. nu vandaag niet meer en is paar duizend km terug gereviseerd verkoper zat er erg mee verveelt en heeft 176€ terug gegeven wat wel fair van hem was. Maar nu heeft hij me bericht gestuurd dat je 10 seconden de batterij moet afkoppelen en dan zou de 88888 foutcode moeten weg zijn iemand ervaring mee?
 
Tkc80 is super 70% offroad band die het op de weg erg goed doet! Alleen slijtage is een ding.
Ben nu over op tkc70 en merk wel dat de weg aanzienlijk fijner is (kalmer en platter in de bocht) en aanzienlijk minder verbruik. Maar gaan wel weer 80’s op volgende keer.
 
Zo vandaag ook trotse eigenaar van een at 750 met 62000km erop van 94. Was direct verkocht na de proefrit. Vraag prijs was 3500 lijkt me wel een faire prijs of niet. Hier foto's. Staat middenbok onder en scottoiler smeersysteem en topkoffertje ook led verstralers gemonteerd.


proficiat met je AT Wouwer , een echt werkpaard toerbuffel , je weet dat ik er ook zo één wil hé :Y
 
Net mijn at gaan afhalen. was enkele dagen terug er proefritje mee gaan doen werkte de tripmeter nog. nu vandaag niet meer en is paar duizend km terug gereviseerd verkoper zat er erg mee verveelt en heeft 176€ terug gegeven wat wel fair van hem was. Maar nu heeft hij me bericht gestuurd dat je 10 seconden de batterij moet afkoppelen en dan zou de 88888 foutcode moeten weg zijn iemand ervaring mee?


Mijn ervaring (at1996): demonteer de topkuip zooi en check alle stekkers, vooral die van de tripmaster. Bij mij werkte daarna alles weer. (Ik weet niet of die van mij ooit gereviseerd is, iig niet de afgelopen 7jaar).
En ook de stekker met de spanningsregelaar: waren groen uitgeslagen, ff spray Kontakt60 erin spuiten, heen en weer klikken, laten drogen en ready.
 
Hallo,
Is er iemand die mij via een pb of email kan helpen aan een werkplaatshandboek voor een AT750 oude type (1990-1995)?
Ik heb een Hawk GT staan waar een AT blok in gelepeld is. Deze motor ben ik aan het ombouwen naar een scrambler en ik ben ondertussen toe aan het aanpassen van de draadboom. Omdat ik van aftermarkt onderdelen (teller, schakelaars etc) gebruik maak heb ik het originele bedradingschema nodig zodat ik mezelf wegwijs kan maken. Het is het model met die hele grote ECU met stekkers op de platte kant.
Dit is de motor die omgebouwd wordt.
1578387054389.png
 
Hallo,
Is er iemand die mij via een pb of email kan helpen aan een werkplaatshandboek voor een AT750 oude type (1990-1995)?
Ik heb een Hawk GT staan waar een AT blok in gelepeld is. Deze motor ben ik aan het ombouwen naar een scrambler en ik ben ondertussen toe aan het aanpassen van de draadboom. Omdat ik van aftermarkt onderdelen (teller, schakelaars etc) gebruik maak heb ik het originele bedradingschema nodig zodat ik mezelf wegwijs kan maken. Het is het model met die hele grote ECU met stekkers op de platte kant.
Dit is de motor die omgebouwd wordt. Bekijk bijlage 1455891

 
Wat is jullie ervaring met een mra x screenspoilertje voor minder gebulder rond mijn helm op autosnelweg? En mra touringscherm? Mvg
 
Wat is jullie ervaring met een mra x screenspoilertje voor minder gebulder rond mijn helm op autosnelweg? En mra touringscherm? Mvg
Het ruitje van mra specifiek niet. Ik gebruik op een andere (woon werk) motor een Aliexpres versie van het givi opzetruitje.
Dat was dag en nacht verschil in turbulentie.
Ik had eerst geprobeerd of het een oplossing voor mij was door een stukje left over perspex met ductape en isolatieband tegen de krassen op de ruit te plaatsen.

De indicatie voor de hoogte is dat je er net overheen kan kijken.
 
9701FA86-800D-45FB-8901-5EC0C6B1EBF7.jpeg


Iemand een idee hoe dit zadel van een RD03 AT te redden is ? Ik wil niet dat hij verder scheurt. Wellicht speciale lijm of nieten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan