Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Geinig, ik ben van een 'normale' ZX7R overgestapt naar een AT750.

zx7r.jpg
AT.jpg
 
is er hier niemand die het ziet zitten om zijn AT 750 van na bouwjaar 93 eens te verhuren voor een uurtje of 2 ?
Hij mag dan ook enkele uurtjes met mijn 5 maand oude versys 650 gaan toeren .
Of weet er iemand waar ik er ééntje kan huren voor een paar uurtjes ?
Het is niet de bedoeling om ermee op onverharde weg te gaan rijden met andermans motor maar om eens een deftig toertje met zo'n machine te rijden om te kijken of het wat voor mij is . Wil er wel ook effe een km of 10 mee op de snelweg rijden om te ervaren hoe hij rijd tegen 120km/u
Ben ook van plan om met een yamaha xt660z tenere dezelfde rit te maken omdat ik waarschijnlijk één van die twee machines wil kopen om vakanties te rijden met daarin lichte offroad paden verwerkt.
Ben zelf 49j en rijd deftig .
Ik kan natuurlijk ook bij iemand die zijn motor verkoopt aankloppen maar zo'n test ritje van 5 min vind ik te kort om een echte gewaarwording te hebben .
Dus moest iemand het zien zitten , qua vergoeding komen we er wel uit.
 
Laatst bewerkt:
is er hier niemand die het ziet zitten om zijn AT 750 van na bouwjaar 93 eens te verhuren voor een uurtje of 2 ?
Hij mag dan ook enkele uurtjes met mijn 5 maand oude versys 650 gaan toeren .
Of weet er iemand waar ik er ééntje kan huren voor een paar uurtjes ?
Het is niet de bedoeling om ermee op onverharde weg te gaan rijden met andermans motor maar om eens een deftig toertje met zo'n machine te rijden om te kijken of het wat voor mij is . Wil er wel ook effe een km of 10 mee op de snelweg rijden om te ervaren hoe hij rijd tegen 120km/u
Ben ook van plan om met een yamaha xt660z tenere dezelfde rit te maken omdat ik waarschijnlijk één van die twee machines wil kopen om vakanties te rijden met daarin lichte offroad paden verwerkt.
Ben zelf 49j en rijd deftig .
Ik kan natuurlijk ook bij iemand die zijn motor verkoopt aankloppen maar zo'n test ritje van 5 min vind ik te kort om een echte gewaarwording te hebben .
Dus moest iemand het zien zitten , qua vergoeding komen we er wel uit.

Woon je in de buurt van Rotterdam? Moet denk ik wel een keer kunnen.
 
Heeft een van jullie al eens de Pirelli Scropion Rally STR op zijn AT gebruikt. Lijkt me super combinatie band voor weg en af en toe offorad
 
Gaaf, heb je de AT zo gekocht of heb je er zelf aan gesleuteld? Welke banden rijd je?
Dank. Ik heb hem zelf zo aangepast.
Boano replica kuip, zelf gespoten, hoog zadel, CRF zijschildjes, en het achterspatbord met handvatten is polyester zelfbouw. Net als het carbon luchtfilterdeksel. Instrumentenpaneel en koplampophanging is ook zelfbouw in alu.

Op de foto zitten Heidenau K60 banden voor vakantie met licht offroad en asfalt. Voor allroad gebruik heb ik een setje Michelin T63. Welke het ook prima op asfalt doen maar dan harder slijten en herrie maken.
 
Die er achter staat heeft dezelfde voorbouw en kuip. Maar dan heb ik het spuitwerk op de originele tank aan laten sluiten. En is het achterspatbord origineel.
 
Cool en wat heb je met je vering gedaan. Ik zie een HK sticker. Ben ik ook geweest met mijn kawa Tracer en Blackbirdzijspan ;)
 
De vorige eigenaar is ermee bij HK geweest. En achter zit een speciale, volledig instelbare WP op.

Onder het spatbord zit een led achterlicht. Die erop zijn alleen achterlicht, geen remlicht.
 

Bijlagen

  • _20181026_231949.JPG
    _20181026_231949.JPG
    473,1 KB · Weergaven: 29
Mocht iemand deze winter of van het voorjaar nog op zoek gaan naar een goede RD07a: die van mij gaat dit voorjaar de verkoop in. Niet van een oud vrouwtje geweest, wel altijd binnen gestaan en niet off-road gebruikt (ja sorry, het is een schande).

Uitgerust met onder andere: Leovince RVS uitlaat (met E-keur), HD kofferset, HD valbeugels, Excel velgen voor+achter, Wilbers voorveren, Wilbers veer+demper achter (volledig instelbaar), MOSFET spanningsregelaar, werkende tripmaster en een Touratech zadel. Deze winter krijgt de motor nog een (hele) grote beurt: alle vloeistoffen+filters, kleppen stellen, nieuwe bougies, gaskabel, balhoofdlager, koppelingskabel en kopppeling (korf+platen+lamellen+veren), zodat de motor weer helemaal perfect is. Blokje is de 100.000km nog niet voorbij en kan nog wel een tonnetje extra mee. Ter zijner tijd zal ik wel wat foto's plaatsen en een verkooptopic aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een zadel voor een AT RD07. Heeft iemand mogelijk een zadel over of een goede tip voor de aanschaf?
 
Ik heb geen zadel voor jou. Ik heb een jaar een AT Touratech zadel gehad. Die staan soms wel te koop. Vond het geen echte verbetering TOV de originele. Ik heb daarna het originele laten verbeteren (harder schuim).
 
Terug
Bovenaan Onderaan