Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker niet duur als je ziet wat dr op zit..!


@ sounddragon had je mn vraag nog gelezen.?

Trouwens vandaag iedereen met een biertje door de stad O-) of gaat er nog gereden worden..


Greetszz
word gereden :} en op locatie pils zuipen :Y
 
@ Sounddragon..!?

jij hebt toch je uitgaande as vervangen..? kun je ff kieken wat dit aan onderdelen heeft gekost, dus zonder uurloon..?!?

Thanks mate..

:z
Zou ik graag willen, maar ik heb er geen bon van :+

Vervangen; uitgaande as lager, zuigerveren van beide cilinders, klepseals van beide koppen, complete pakkingset, bougie's en uiteraard olie.

Schade; 900€ inclusief arbeid. (blok zelf uit- en weer ingebouwd)

Resultaat; een lekvrij blok met 0,0 olieverbruik.
 
Valt me nog mee eigenlijk, bij verhalen over de uitgaande as hoor je ook wel veel hogere bedragen langs komen.


En vandaag: rijden slaan we ff over, sta zo op een festival hier met mijn band dus er zal wel wat gedronken worden haha
 
Sinds vandaag met verlaagde footpegs...
Ti's wel ff wennen maar het is voor het staan en de lange ritten wel heel fijn.
Diepe bochten zit je wel sneller met je tenen aan de grond maarja, dan had je maar een racer
Moeten kopen...
Voor mij prima :Y

Heb ik ook; heel comfortabel en het scheelt zittend én staand een heleboel ruimte :}
 
Valt me nog mee eigenlijk, bij verhalen over de uitgaande as hoor je ook wel veel hogere bedragen langs komen.


En vandaag: rijden slaan we ff over, sta zo op een festival hier met mijn band dus er zal wel wat gedronken worden haha


Mjah, het is jammer dat zulke fratsen altijd op een heel vervelend moment door je strot geramd worden, en 900€ is nog steeds een berg geld. Als je het uit- en inbouwen zou láten doen, zit je makkelijk aan het dubbele; ik heb wel eens 2500€ gehoord ook -O-

Ik vond gelukkig een goed adresje, bij iemand die AT liefhebber is. (hij heeft er zelf 2)
Hij kan trouwens ook tunen, dan zou je aan de 80Pk kunnen komen als je blok goed is. Als ik ooit nog eens een paar knaken over heb zit dat nog in de pen :P
 
Mjah, het is jammer dat zulke fratsen altijd op een heel vervelend moment door je strot geramd worden, en 900€ is nog steeds een berg geld. Als je het uit- en inbouwen zou láten doen, zit je makkelijk aan het dubbele; ik heb wel eens 2500€ gehoord ook -O-

Ik vond gelukkig een goed adresje, bij iemand die AT liefhebber is. (hij heeft er zelf 2)
Hij kan trouwens ook tunen, dan zou je aan de 80Pk kunnen komen als je blok goed is. Als ik ooit nog eens een paar knaken over heb zit dat nog in de pen :P


Kan alles zelf daarom zoek ik die prijs van die as en pakkingsetje..
 
Ah, dat is wel relaxed, dan kost het je alleen maar je eigen tijd ;)

Als ik me niet vergis zat de pakkingset rond de 80 - 90€, en bij mij is mijn eigen as behouden, alleen het lager en de keerring zijn vervangen, de rest was nog prima in orde. De zuigerveren en klepsteelrubbers heb ik preventief mee laten doen.
 
Mjah, het is jammer dat zulke fratsen altijd op een heel vervelend moment door je strot geramd worden, en 900€ is nog steeds een berg geld. Als je het uit- en inbouwen zou láten doen, zit je makkelijk aan het dubbele; ik heb wel eens 2500€ gehoord ook -O-

Ik vond gelukkig een goed adresje, bij iemand die AT liefhebber is. (hij heeft er zelf 2)
Hij kan trouwens ook tunen, dan zou je aan de 80Pk kunnen komen als je blok goed is. Als ik ooit nog eens een paar knaken over heb zit dat nog in de pen :P

Blijft een flink bedrag, ik kan het niet zo ff ophoesten. Maar het blijft een stuk vriendelijker dan 2k - 2.5k
 
Blijft een flink bedrag, ik kan het niet zo ff ophoesten. Maar het blijft een stuk vriendelijker dan 2k - 2.5k
Het is natuurllijk ook een smak geld, maar ja, wat moet je anders?

Background info: mijn huidige blok was al een ruilblok, omdat ik hetzelfde geintje een jaar geleden had.. de vorige eigenaar had hem verkloot, nieuwe keerring in gezet en rap verkocht. Ik was dus degene die in de verdacht lage prijs tuinde. (if X = too good to be tyrue... I know :$ )
Hij drupte eigenlijk altijd al een heel klein beetje, maar nooit veel aandacht aan geschonken, en na een half jaar rijden was ik ineens het haasje; hij ging steeds harder druppen en toen ik daarvoor de keerring wilde vervangen werd ik niet blij met wat ik daarachter aantrof. Toen heb ik een ruilblok gevonden en erin gesleuteld, en dat overleed dus nu weer door hetzelfde euvel.. vandaar mijn besluit om te gaan opereren ipv wederom de shit van een ander kopen. Nu weet ik dat het allemaal nieuw is, en mijn blok kan nu makkelijk weer een tonnetje mee hoop ik.

Kost effe wat, maar dan weet je wel wat je hebt.
 
was even een weekendje weg.
Moet weer een hoop lezen om bij te blijven.
Bij de ze present. *O*

Ik heb wat kleine aanpassingen aan mijn AT gedaan.
Foto's komen nog
 
Het is natuurllijk ook een smak geld, maar ja, wat moet je anders?

Background info: mijn huidige blok was al een ruilblok, omdat ik hetzelfde geintje een jaar geleden had.. de vorige eigenaar had hem verkloot, nieuwe keerring in gezet en rap verkocht. Ik was dus degene die in de verdacht lage prijs tuinde. (if X = too good to be tyrue... I know :$ )
Hij drupte eigenlijk altijd al een heel klein beetje, maar nooit veel aandacht aan geschonken, en na een half jaar rijden was ik ineens het haasje; hij ging steeds harder druppen en toen ik daarvoor de keerring wilde vervangen werd ik niet blij met wat ik daarachter aantrof. Toen heb ik een ruilblok gevonden en erin gesleuteld, en dat overleed dus nu weer door hetzelfde euvel.. vandaar mijn besluit om te gaan opereren ipv wederom de shit van een ander kopen. Nu weet ik dat het allemaal nieuw is, en mijn blok kan nu makkelijk weer een tonnetje mee hoop ik.

Kost effe wat, maar dan weet je wel wat je hebt.
stel je je ketting te strak :?
 
Ben er ook weer! Om nog ff terug te komen op het supermoto- twin verhaal; dat is dus wel degelijk goed te doen! Kost alleen ff wat! Zat er toevallig pas geleden aan te denken... ben van huis uit nogal een supermoto liefhebber.... 8-)
full
 
Zou met een van deze best wel een keer over een circuit willen knallen :Y Weet uit ervaring dat je niet zo'n heel gek figuur slaat bij sommige supersports als de rechte stukken maar niet te lang zijn... bovendien kunnen de meeste eigenaren van een supersport de motor die ze onder hun kont hebben helemaal niet de baas... ze kunnen 'm alleen betalen/ financieren ;)
 
stel je je ketting te strak :?
Nee, de 2 @'s die ik ervoor heb gehad hadden nergens last van.. ik heb gewoon de 'mazzel' dat ik nu 2 keer op rij de ellende van een ander kocht. :)

Ik heb zelfs een speciaal tooltje om de ketting mee te spannen; een staafje van 7,5 cm lang die je tussen achterbrug en ketting zet. Kan gewoon niet fout ;)

Ketting spannen zodat je hem nog tegen de achterbrug kunt duwen. isse easy.
 
hier mijn eerste honda leuk ding was alleen een beetje een wannebee sm
full
 
Supermotard,s en off road,s blijven ook mooi om te zien.
Hier een foto van mijn vorige motor een Honda xr 650.
Gaat lekker de bocht om met aangepaste veering en wegbandjes ;)
img.php
 
Laatst bewerkt:
Ah, vorige brommertjes :9

p1000341u.jpg


Toch vind ik de AT beterder. Net ff iets meer motor op alle gebied :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan