Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben een volledig (noodzakelijk) onderhoud aan het doen.

Remschijven en blokken vervangen plus klauwenrevisie (stofafdichting was weg)
Nieuwe kettingset met AFAM tandwielen en ketting weet ik zo ff niet

Nu, mijn vraag gaat over hetvoorste tandwiel. Dat zit met 2 boutjes vast met een plaatje. Er zit nogal wat zijdelingse speling op, voor-achter speling is er niet. Is dit normaal? Het oude tandwiel was verreweg OP!
Zou iemand dit kunnen checken?

alvast bedankt voor de moeite!

Heb het verleden week ook vervangen en er zit idd wat speling op, links en rechts en voor en achter. Was 15.000 km geleden ook al, denk niet dat het veel kwaad kan...(hoop ik)!

Oef gelukkig maar dan. Het kan ook niet 100% vastzitten want dan kunt ge dat plaatje niet meer draaien gelijk het moet..
Ik heb al verhalen gelezen op hubb en xrv dat er iemand 2 plaatjes achter elkaar had gevijsd om zo de speling op te lossen. Zover wil ik niet gaan.
Heb nu 70000 km op de teller, ik zou er graag nog een 100000 doen.. haha

Laatst bewerkt:
Na bijna 140 pagina's op dit forum te hebben gelezen over de Africa Twin ben ik ook om.
Mijn T-max heb ik vandaag te koop gezet en ik ga op zoek naar een AT.
Zie motorshopper.nl en het forum onder het kopje te koop. "Mooiste T-max van Nederland"

Laatst bewerkt:
Tis niet helemaal gelukt maar toch....

Vorige week een weekje weg. Van de Achterhoek richting het Schwarzwald, via Gerlos naar de Wurzenpass (zag daar nog 2 MF-ers op een Duc en Appie geloof ik), Slovenië, Kroatië - van de kust bij Trieste het binnenland in, over Bosnië-Herzegovina weer terug naar de kust, af laten zakken tot aan Split en toen door Bosnië-Herzegovina via Zagreb weer retour. Geweldige trip! :} :] *D

Mag ik vragen uit hoeveel dagen bij jou een week bestaat? :P
Gezien de getoonde paadjes :9

kan je beter vragen hoeveel uur hij gereden heeft. heb al eens 3600km in 72 uur binnendoor gedaan :X

Maandagmorgen weg, zondagnacht terug. In Duitsland snelweg gereden (vanaf Passau tot Oberhausen), daar ga je aan kapot trouwens. Dan geef mij maar 3600 km binnendoor ;) Maar ja, de arbeid riep op maandag...

Op die manier kom je ook niet echt uitgerust uit op je werk aan...en op die manier van die kooi al helemaal niet haha :P

Sinds vandaag de trotse eigenaar van een AT uit '95. Wel flink wat kilometers 106K om precies te zijn, maar met een zeer goede staat van onderhoud. De AT is van iemand geweest die motorreizen organiseerde naar oa Roemenie.
null_zps83e71ae5.jpg

Sinds vandaag de trotse eigenaar van een AT uit '95. Wel flink wat kilometers 106K om precies te zijn, maar met een zeer goede staat van onderhoud. De AT is van iemand geweest die motorreizen organiseerde naar oa Roemenie.
[afbeelding]

Die km zeggen niet veel, als je al zo veel gelezen hebt hier weet je dat denk ik wel. Proficiat met je bike. Veel plezier ermee.

Gents,

Ik wil een valbeugel op mijn brommer zetten. Ik heb al op internet gekeken maar misschien heeft iemand nog een goeie tip wat ik wel of niet moet kopen?

ik heb net zoon brommer als jij en ik heb de valbeugel van africanqueens er op zitten de pro 2 namelijk.die beugel is gemaakt van dikwandige buis dus heel sterk.in de O.P staat een foto van mijn motor met die valbeugel er op.ik heb mijn beugel gekocht bij pharaobike.groet andre

Laatst bewerkt:
Op die manier kom je ook niet echt uitgerust uit op je werk aan...en op die manier van die kooi al helemaal niet haha :P
1-3-1 uur geslapen. en alleen op dag 2 gegeten |( _O- dus na dag 3 ging het iets minder en zag ik een mooie greppel _O-

Gents,

Ik wil een valbeugel op mijn brommer zetten. Ik heb al op internet gekeken maar misschien heeft iemand nog een goeie tip wat ik wel of niet moet kopen?
De mijne komt van touratech. Solide beugel die aan de voorzijde aan het frame gemonteerd zit. Ik heb al eens ergens gelezen dat je iig geen beugel moet hebben die aan de stenenvanger wordt gebout.

De mijne komt van touratech. Solide beugel die aan de voorzijde aan het frame gemonteerd zit. Ik heb al eens ergens gelezen dat je iig geen beugel moet hebben die aan de stenenvanger wordt gebout.
stenenvanger zit voor aan 1mm dikke plaatjes vast :') die worden al een beetje flexibel bij mij B|

Hier een paar sfeerbeelden van de reparatie, veel is er niet te zien hoor. Ondertussen zit de nieuwe kettingset erop, heel de remmerij is terug top!
Ook een fotootje van het oude voorste tandwiel, op=op.. :-)

123900.jpg

b_120908.jpg

b_120918.jpg

b_120926.jpg

ik heb wel eens gehoord van tijger in je tank.maar een tijger op een africa twin kende ik nog niet :) :) ..erg mooie outfit trouwens van zo wel rijder en mooi uit gedoste africa twin.

ik heb wel eens gehoord van tijger in je tank.maar een tijger op een africa twin kende ik nog niet :) :) ..erg mooie outfit trouwens van zo wel rijder en mooi uit gedoste africa twin.

Thanks, met die tijgeroufit was eens naar de MFMM.
Toen had ik de dochter van vrienden bij me en zij zat in een wolvenpak.

Die bovenste was voor de eerste roemruchte KIKA rit.
Vond ik passend voor het idee en heb toen 1 knuffel voor 5 euro verkocht voor KIKA.

Helaas zijn de overige knuffels nu in Ecuador naar een goed doel gegaan.

Ik heb vandaag geprobeerd om in mijn AT xenon verlichting in te bouwen. Toen ik echter de koplamp unit open had kwam ik er achter dat er een heel vreemd soort lamp in zit. een 35/35w lamp. Duplo achting, maar wel halogeen.
null_zps65867401.jpg

Is er een mod of een "werkomschrijving hoe ik dit kan aanpassen? of heb ik nieuwe koplampen nodig?
Ook heb ik de verlichting uit de cockpit vervangen voor blauwe leds.(had ik nog liggen)

Tevens mijn bestaande Coocase topkoffer rek aangepast zodat ie op de AT past. Blij mee!
null_zpsd648d8af.jpg
.

Hier nog een AT rijder :W :W

[afbeelding]

[afbeelding]

Whehe, wat grappig :P ! Ik heb wel eens een van de kermis gewonnen knuffel op mijn motor gebonden omdat ik 'm nergens anders kwijt kon en toen had ik ook al wat bekijks :P.

En het is toch niet helaas dat de overige knuffels naar een ander goed doel zijn gegaan ;) Mooi toch juist.

En het is toch niet helaas dat de overige knuffels naar een ander goed doel zijn gegaan ;) Mooi toch juist.

Helaas kan ik hem dus niet meer inpakken met knuffels.
Maar zo'n actie moet je ook niet te vaak doen.
2 x gedaan is voldoende.

En de knuffels zijn bij kansarme kinderen terecht gekomen.
Daar ben ik blij om *D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan