Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag je me wat gok dat je er zo n max 4 à 5 d km mee kunt rijden ik pak mooi weer een heideknau.
Als mn band nog gladder is...

Greetsz

mijn heidenau K60 scout ligt er nu zo'n 13.000 KM op. hij is bijna aan vervanging toe.
heb nieuwe al binnen, moet er alleen nog op...

TKC's gaan inderdaad snel op.
Als je een paar weken met de motor weg ben, dan zit je snel aan de 5000 km.
Je moet dan wel veel onverhard spelen, om het leuk te houden.

Ik vind ze zelf nog al stroef de bocht in kantelen.
Het is dan zo hard werken op de lekdijk.
Dus tot ik echt in het modder ga spelen, hou ik de straat bandjes onder mijn fiets.

TKC vind ik teleurstellend. Bij 5000km achterband al kaal en in het zand heeft ie eigenlijk niet voldoende grip. Als het zand een beetje nat (plakkerig) is dan maakt ie zichzelf niet goed schoon. Laat staan dat je in modder of klei rijdt.

de kilometers die je kunt rijden met je banden.tkc en alle andere banden ook .ligt gewoon hoe je er mee om gaat.nadeel van enduro/noppen banden is dat de rubber samen stelling van de band meestal zachter is dan straat banden en dus een stuk minder lang mee gaan.

ja dat is nogal wiedes dat het aan je rijgedrag ligt andre

haalt niet weg dat tkc's gewoon puddingzacht

als de tkc niet zo zacht van rubber zou zijn zou je met dat blok patroon op asfalt helemaal snel op je bek gaan

als de tkc niet zo zacht van rubber zou zijn zou je met dat blok patroon op asfalt helemaal snel op je bek gaan
maar voor vrijdag een mooie 5% route gevonden 95% offroad van gravel tot gras

@diekooi,

{maar voor vrijdag een mooie 5% route gevonden 95% offroad van gravel tot gras }

Waar dan?

@diekooi,

{maar voor vrijdag een mooie 5% route gevonden 95% offroad van gravel tot gras }

Waar dan?
groningen hoef amper te zoeken en moet keuzes maken welke paadjes ik pak langs het meeste water liggen brede graskanten met karresporen. wegen achter de weilanden die openstaan enz. en wat bospaden

ow ik dacht AT meeting, die moet ik nog steeds keer meedoen

Deze is echt vet pfff,

Heeft er iemand nog een achterschokbreker liggen voor een rd-03 of weet er 1..?

M'n vrouw heeft sinds een paar dagen een Intruder vs800 lekker Chill rijden man..
Kreeg haar niet op een twin helaas.

Wanneer weer een twin meet.??

Greetsz

misschien? www.offroadcentrum.nl die hebben veel gebruikte schokdempers.ik zelf heb er net een week een nieuwe budget achterschokdemper van hagon op zitten en moet zeggen het valt echt niet tegen hoe die demper werkt voor dat geld. 375 euro.mij oude demper was na 12 jaar dienst echt helemaal gaar!!.

Laatst bewerkt:
De volgende meet moeten we echt een keer in Slovenië of Kroatie houden! Wat kun je hier leuk offroad!

Foto's na t weekend :-D

Voor onderweg wil ik een wat compactere toolkit samenstellen, maar nu zit ik me af te vragen: wordt ergens in de Africa Twin een sleutel 22-24-27-30-32 gebruikt? Tot en met 27 geloof ik nog wel, maar 30-32 kan ik me niet heugen. Iemand een idee?

Alvast bedankt

Het maakt niet uit wat er in zit, je hebt toch altijd nodig wat je niet bij je hebt...

achterwiel moer is 24

Die grootse in het setje kun je de doppen op de kleppendeksel mee loshalen voor het (de uitlaat) kleppen stellen. Zou je onderweg eigenlijk niet nodig hoeven te hebben, mits je reis meer als 12000 kM zou zijn.

Het zijn er 3 aan 10 à 12 euro per stuk. Laten doen, dan komt er toch een uurtje loon bij denk ik.
Hier kunt ge precies vinden welke soort lager en keering ge nodig hebt:
ATiC - Honda Africa Twin Homepage

Nog niet....

Maar er staat ongeveer 5000 km klaar in de Garmin. Moet kunnen in een weekje toch?

Tis niet helemaal gelukt maar toch....

Vorige week een weekje weg. Van de Achterhoek richting het Schwarzwald, via Gerlos naar de Wurzenpass (zag daar nog 2 MF-ers op een Duc en Appie geloof ik), Slovenië, Kroatië - van de kust bij Trieste het binnenland in, over Bosnië-Herzegovina weer terug naar de kust, af laten zakken tot aan Split en toen door Bosnië-Herzegovina via Zagreb weer retour. Geweldige trip!

Start stand...

Continue geweldig uitzicht...

Smal bruggetje...

Leuke bospaadjes...

Prachtige natuur...

Leuke paadjes...

Spannende stukjes...

Serieuze grenscontrole... (10 meter verderop stond een bordje "verboden foto's te maken" )

Kapot geschoten huizen...

Maar ook hier geweldige vergezichten...

En als al het leuks bijna afgelopen is dan is het nog een eindje...

Zondagmorgen nog ff een bochtje pakken...

En thuis...

Laatst bewerkt:
Als ik de foto's zie van "mijn" Twin doet het toch wel een beetje pijn in mijn hart. Kan het niet laten om de AT'ers te blijven volgen.

Voor wat de Heidenau betreft, heb gisteren net de mijne vervangen na 25k woon-werk snelweg kilometers. Natuurlijk weer Heidenau gestoken voor mijn tripje naar de Noordkaap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.