Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe een vraagje,
Als de motor langer dan een week stil staat dan start hij slecht omdat waarschijnlijk de benzine uit de vlotterkamer is. Ik heb ergens wel een gelezen dat er een modificatie voor is zodat dit niet meer gebeurt. Weet iemand hoe dit zit of heeft dat al eens gedaan? Is dit moeilijk?
 
Effe een vraagje,
Als de motor langer dan een week stil staat dan start hij slecht omdat waarschijnlijk de benzine uit de vlotterkamer is. Ik heb ergens wel een gelezen dat er een modificatie voor is zodat dit niet meer gebeurt. Weet iemand hoe dit zit of heeft dat al eens gedaan? Is dit moeilijk?

2 á 3 maal gashendel opendraaien voor het starten? Kort, 1 slag zeg maar. Helpt dat niet voldoende?

Zo doe ik dat altijd als mijn crosser is verzopen. Benzinekraan dicht, gashendel open houden en aantal keer doortrappen. Daarna benzinekraan open en 2 á 3 maal tot max opendraaien en dan meteen dicht laten rollen.
 
Effe een vraagje,
Als de motor langer dan een week stil staat dan start hij slecht omdat waarschijnlijk de benzine uit de vlotterkamer is. Ik heb ergens wel een gelezen dat er een modificatie voor is zodat dit niet meer gebeurt. Weet iemand hoe dit zit of heeft dat al eens gedaan? Is dit moeilijk?
Die benzine is niet zomaar even weg toch? ik heb daar nooit last van eigenlijk; het is bijna altijd tik -> lopen.. ook al staat hij een maand stil (wat nooit gebeurt :+ )
 
Probleem ontstaat door het verdampen van brandstof via de ontluchting van de vlotterkamers en is simpel op te lossen met een stukje benzineslang en 2 T stukjes van b.v. een ruitensproeier. Als je benzineslang van 6mm neemt past dit in de originele ontluchtingsslang.

Effe een vraagje,
Als de motor langer dan een week stil staat dan start hij slecht omdat waarschijnlijk de benzine uit de vlotterkamer is. Ik heb ergens wel een gelezen dat er een modificatie voor is zodat dit niet meer gebeurt. Weet iemand hoe dit zit of heeft dat al eens gedaan? Is dit moeilijk?
full
 
Effe een vraagje,
Als de motor langer dan een week stil staat dan start hij slecht omdat waarschijnlijk de benzine uit de vlotterkamer is. Ik heb ergens wel een gelezen dat er een modificatie voor is zodat dit niet meer gebeurt. Weet iemand hoe dit zit of heeft dat al eens gedaan? Is dit moeilijk?
full
 
Ondanks het hebben van een vervangende spanningsregelaar stond ik vandaag dan toch stil tijdens de voorjaarsrit -O- . Eerder al, niet lang na de start hield de motor kort in, kan gebeuren toch? Kilometers later had het beestje er geen zin meer in, wat gestotter een paar klappen en een plof verder stond ik zonder ik stil. De startmotor wilde een paar keer rond, maar niet lang, laat staan dat de AT ook maar enige aanleiding tot starten wilde geven.

Zo goed als zeker is de spanningsregelaar overleden -O- . Hebben jullie een goed advies over welke ik het beste aan zou kunnen schaffen? Alvast bedankt ;)

Waar ik ook nog aan zat te denken: de brandstofpomp, dat is nog een originele. Al lijkt het me het me sterk dat ik tegelijk een pomp en slechte accu tref.
 
Ondanks het hebben van een vervangende spanningsregelaar stond ik vandaag dan toch stil tijdens de voorjaarsrit -O- . Eerder al, niet lang na de start hield de motor kort in, kan gebeuren toch? Kilometers later had het beestje er geen zin meer in, wat gestotter een paar klappen en een plof verder stond ik zonder ik stil. De startmotor wilde een paar keer rond, maar niet lang, laat staan dat de AT ook maar enige aanleiding tot starten wilde geven.

Zo goed als zeker is de spanningsregelaar overleden -O- . Hebben jullie een goed advies over welke ik het beste aan zou kunnen schaffen? Alvast bedankt ;)

Waar ik ook nog aan zat te denken: de brandstofpomp, dat is nog een originele. Al lijkt het me het me sterk dat ik tegelijk een pomp en slechte accu tref.

Ik heb een Mosfet van een Yamaha FZ1 gekocht als vervanger. FH00012 als ik mij goed herinner is de code. Kost op Ebay rond 40 euro. Moet je alleen even je bedrading wat aanpassen. Moet nog gaan ervaren in de komende weken hoe die het gaat doen. Heb er ook een voltmeter bij dus zal het wel laten weten hier.
 
http://www.motek.de/motekweb/html/dienste.html

ik heb mijn nieuwe spanningsregelaar hier vandaan.. volgens mij is deze beter dan het origineel maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...

ik heb wel de stekkers vanaf de dynamo er tussen uit gehaald en direct de draden aan elkaar gesoldeerd. dit omdat de stekker verbrand was en diezelfde stekker bekend staat als een probleem veroorzaker...
 
MOTEK | Dienste

ik heb mijn nieuwe spanningsregelaar hier vandaan.. volgens mij is deze beter dan het origineel maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen...

ik heb wel de stekkers vanaf de dynamo er tussen uit gehaald en direct de draden aan elkaar gesoldeerd. dit omdat de stekker verbrand was en diezelfde stekker bekend staat als een probleem veroorzaker...

Dat heb ik ook gedaan. Je leest overal verhalen dat juist die stekker de veroorzaker is.

Ik heb nieuwe stekkers gekocht voor de spanningsregelaar van de FZ1. Hier: http://www.easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/R_R_Connectors/r_r_connectors.html

Je kunt dan zoeken op een Mosfet FH0012AA. Die zitten op:
Yamaha FJR 1300 2006+
Yamaha R1 2007+
Yamaha FZ1 2008+

Die past qua afmeting precies op een AT, maar is wel veel beter dan het origineel. Wordt minder heet bijv. Je moet dan alleen de originele stekker eraf halen en wat doorverbinders er opzetten.
 
Laatst bewerkt:
De stekkers moet je gewoon regelmatig schoon maken.
Bij mij zien de stekkers er goed uit. (geen oxidatie of ingeprande plekken)

En toch heeft de mijne het naar 15K begeven.

Ik denk dat de sr het te warm krijgt.
Honda heeft de sr niet echt in de rijwind geplaatst.
Dus de koelribben zijn alleen voor de show. |(

Er gaat best veel vermogen door dat kleine kastje.
Daar wordt ie best warm van.
Als ie dan de hitte niet kan afvoeren, dan fikt er vroeg of laat een diode door.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat de juiste aansluiting voor de bobines is?

In het werkplaatshandboek staan allerlei kleurencombinaties genoemd, maar geen een sluit aan bij die van mij.

Linksvoor heb ik bijvoorbeeld zwart en blauw op de bobine zitten en de kabels die erbij horen zijn zwart-geel en groen-grijs.

De werkplaatshandboeken hebben het alleen maar over blauw-geel met groene terminal.

/edit
Niet een werkplaatshandboek dat overeenkomt met mijn kabelboom :(
Maar goed. Volgens garage is het bij Honda altijd groen de massa. Dus dan wordt het groen op groen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, nieuwe regelaar is besteld, niet te luxe, redelijk standaard modelletje via Ebay. Binnenkort maar eens beginnen met het zelf ontwerpen van een regelaar met een goed koelblok erop }) . Voor de zekerheid meteen maar een brandstofpomp revisie setje besteld.
 
hey loona,

Heb je hier iets aan?

Schema incl.

Guido
full
 
hey loona,

Heb je hier iets aan?

Schema incl.

Guido[afbeelding]

Bedankt voor de input! De tip van de garage was voldoende uiteindelijk. Groen is bij Honda altijd massa. Dus dan groen op groen klikken.

Heb hem zojuist lopend gekregen. Nice :)
Alles doet het. Nu morgen nog even plastics, ketting enz. erop en rijden maar :D
 
In italie, weten ze ook van prijzen!

6 roodjes.
full
 
Als je kijkt wat er allemaal aan extra is opgebouwd, dan klopt de prijs wel eigenlijk. Sterker nog, dan is hij goedkoper dan veel AT's die hier in NL te koop staan denk ik. Want hier in NL verkopen we blijkbaar ook AT's uit 1995 voor 3.000-3.500 euro :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan