Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kunnen er ook ff met z'n allen heen rijden om het resultaat live te bekijken... zitten in Roemenië, toch?

even opgeven bij de iba en meteen voor een bun burner gaan

vanaf arnhem 1760 km 17:35 als je continu de max snelheid aanhoud. dus een setje grote tanks is aan te raden

Laatst bewerkt:
Ziet er beter uit als mijn ARO- rommel! Ben er sterk over aan het denken om een setje 39 liter zijkoffers te bestellen en dan de bevestigingsbeugels van mijn ARO koffers om te zetten (zitten gepop-nageld)... zo'n setje kost maar 110 eus!

Ze zijn zeker niet duur. Keek voor het eerst op de site: hmmm leuk 480 voor een setje, best aardig. Wacht, krijg nu wat, dat is met topkoffer erbij . Setje zonder topkoffer kost 320

Ben alleen benieuwd naar de manier van opbouwen. Staat op hun website dat de koffers van 2mm alu gemaakt zijn, met siliconen sealings op de naden. Nu vraag ik mij of ze alleen gepopt zijn of ook nog verlijmd/gelast. Van Konvoi is bekend dat hij zijn koffers last op bepaalde punten voor de sterkte in combinatie met lijmen op de overige punten, dan heb je pas echt sterke koffers.

en ik zag net dat alleen me zijkoffers al 520 euro koste

alleen balen dat er een klein schuifplekje opzit maar als ze compatibel zijn met h&b gobi rack dan kan ik ze vast voor 300 kwijt. en dan voor 230+ verzending

maarja voor die paar keer per jaar dat ik ze erop heb.

kan beter aan gewicht en ruimte besparing doen ipv. grote koffers kopen

Laatst bewerkt:
Ik heb een zelf gemaakte topkoffer die geheel pepopt is en die is zo stevig als een huis en compleet waterdicht..

Ik heb een zelf gemaakte topkoffer die geheel pepopt is en die is zo stevig als een huis en compleet waterdicht..

goed dat je het zegt klusje voor morgen

aluminium kost meer moeite om doorheen te boren dan een plastic topkoffer

heb nu een framepje in me topkoffer zodat bepaalde spullen een langer leven krijgen

blikje drinken dat er na 5 km al beroerder uitziet dan na een potje voetbal op het schoolplein

Mee eens, ik heb mijn zijkoffer gepopt en verlijmd en daar kan ik op staan, zeer solide. IK moet alleen nog wel een tweede maken.. En setje kopen is idd ook wel heel aantrekkelijk

Mee eens, ik heb mijn zijkoffer gepopt en verlijmd en daar kan ik op staan, zeer solide. IK moet alleen nog wel een tweede maken.. En setje kopen is idd ook wel heel aantrekkelijk

Wat voor lijm heeft u daarvoor gebruikt?

idd... belangrijk hierbij is dat als je een popnagel van 4 mm gebruikt, ook maar een 4mm gatje boort en niet 4,5 ... dan wordt ie namelijk gammel! Ik heb ook gebruik gemaakt van waterdichte popnagels.. ik heb e.e.a. echter niet verlijmd.. jij hebt denk ik de verschillende platen rechtstreeks aan elkaar gemaakt, of nie? Ik heb gebruik gemaakt van een 'verbindings- hoekprofielletje'... i.i.g bevalt de zelfgemaakt tot nu toe 100 keer beter dan de gekochtte koffer... als ik wat meer tijd over heb ga ik denk ik een keer een setje zijkoffers zelf maken.. zag namelijk op de site van heavyduties dat de zijkoffers 110 per stúk kosten.. dacht eerst dat dat de setprijs was omdat er 2 afgebeeld werden... voor +- 250 euro kan ik zelf nog wel iets mooiers maken dacht ik zo... de huidige topkoffer heeft me 40 euro gekost!

zo ik kan weer knap met me voetjes bij de grond.

even me voorveren 6 cm laten doorsteken.

hopelijk is het nu over met me ongelukjes even ergens stilstaan waar het 3 cm lager is en dan geen kracht meer hebben om hem overeind te houden. maar 3x gebeurd

4x ook nog in de kuil toen ik niet met me voeten de grond haalde

maar in de bagger kon ik wel makkelijk op en afstappen. nu moet ik hem eerst op me standaard zetten om op te stappen

Laatst bewerkt:
zo dat was me me dagje wel.

even me voorvork doorsteken.

valbeugels eraf.
keienvanger eraf.
kuip eraf.

eindelijk me poten doorsteken uit eindelijk 6 cm geworden.

en toen alles weer in elkaar.

olie bijgevuld
scottoiler maar weer gevuld omdat die weer leeg was

@cas wat voor tandwiel verhouding heb je er nu op en hoeveel toeren draai je nu @120?

volgens mij geen verkeerde prijs. kijk wel even naar de as waar het voortand wiel op zit als die vervangen moet worden ben je veel geld kwijt om het te repareren. grt andre

volgens mij ook geen verkeerde prijs. even kijken of de tripmaster de km stand bijhoud.

(nieuwprijs maar €750)

Laatst bewerkt:

Jezus 6 cm is veel hoor, heb je achter niks aangepast anders hangt je @T aardig voor over denk ik.? zou anders voor achter een setje verlagings dog bones kopen,dat zijnde kosten nou ook weer niet

Wel elke bocht met gemak de steppies aan de grond..

Greetszz

hij is 3/4 cm omhoog gegaan voor. vanwege andere voorveren. ik zal wel zien wat het doet en anders zet ik hem weer wat omhoog

en niks zo kut als je motor een beetje voelen kantelen. en daarna weten dat je er niks meer aan kan veranderen en hij weer op de grond ligt

Laatst bewerkt:

Zo hele nette prijs hoor.!

let op voor tandwiel goed vast/geen speling. verder lagers,banden,ketting,remmen, boekjes e.d

Motor koud bij aankomst koud start geen tikken/rammels.
proefritje ff goed remmen. ff losse handjes rijden..

Greetszz

volgens mij geen verkeerde prijs. kijk wel even naar de as waar het voortand wiel op zit als die vervangen moet worden ben je veel geld kwijt om het te repareren. grt andre

thanks voor de info mannen,, ik hoorde dat je dat niet kon zien,, kan je dat wel voelen tijdens het rijden of iets dergelijks..

Laatst bewerkt:
thanks voor de info mannen,, ik hoorde dat je dat niet kon zien,, kan je dat wel voelen tijdens het rijden of iets dergelijks..

even met je hand achter het kapje van het voor tandwiel voelen

of je neemt je toolbox mee en gaat hem om de hoek van de straat uit elkaar doppen

Laatst bewerkt:
even met je hand achter het kapje van het voor tandwiel voelen

of je neemt je toolbox mee en gaat hem om de hoek van de straat uit elkaar doppen

als ik speling voel,, is het foute boel,, ik begin ff met rijmen

Status
Niet open voor verdere reacties.