Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

We hebben nog eens een kapje gemaakt, om de ruit rechterop te zetten:
Bekijk bijlage 1522038
Bekijk bijlage 1522040
Bekijk bijlage 1522042

Ik verwacht absoluut geen stormloop, kunnen we ook niet aan, we hebben er 1 gemaakt omdat in het topic over de verkoop van onze opgeknapte xtz750 er interesse was in deze kap. Wordt dus geen commercieel verhaal, we komen uit op €50,-. Dus mocht je er 1 willen hebben, laat het even weten. Zoals gezegd: geen plug and play, je moet het verder zelf afwerken: pas maken omdat iedere fiets anders Is, spuiten en vastzetten. Lijmen heeft als voordeel geen naden, mbv bout-moer maakt dat je alles nog eens los kunt halen en spuiten.
 
De lokale RVS boer heeft mij vandaag goed geholpen

IMG_20200713_161525.jpg


Voetje voor de jiffy, dogbones om de achterkant op te hogen en de basis voor een vork brace.
 
Net nog appje ontvangen van de BMW rijder:

Luchtfilter was helemaal droog, takelwagen gebruikt om de BMW wheelie te kantelen, probleemloos gestart en in 45 graden in N rustig gas gegeven, uitlaat geklaard van water, modder ect. Daarna poos horizontaal in N warm laten lopen om restjes te verdampen. Toen nog 2.5 uur verder gereden
Nu net thuis, morgen alles even openen en schoonmaken. Duitse degelijkheid!
Dank voor je hulp, was nooit goed gekomen zonder jou!
 

Bijlagen

  • TET BMW 3.jpg
    TET BMW 3.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 16
Nou, hij liever dan ik! Een motor die helemaal nat is geworden kan wel eens een rare elektronische problemen gaan geven :(
 
Fijn dat jij langs reed! Zoveel motorrijders kom je niet tegen. Ik heb van de week een stuk TET gereden met een maatje en in totaal 3 anderen tegen gekomen. We hebben wel ontzettende lol gehad!

IMG-20200716-WA0009-01.jpeg


IMG-20200716-WA0004-01.jpeg
 
Hallo allemaal ik ga mijn xtz een facelift geven onder deel nummer 1 heb ik al opgehaalt bij rotterdam in de buurt hellemaal top Bekijk bijlage 1525925
Welkom hier.

Gezien je berichten historie heb je die suup al heel erg lang in bezit.
In 2014 had je al 2,5 ton erop staan, is dat veel meer nu of heeft hij een tijdje stil gestaan?
En een foto kunnen wij hier erg waarderen.
 
Ik wil m van achteren wat verhogen. de dog bone die er nu op zit heeft een hartafstand van 105mm. Weet iemand wat de hartafstand is van een verhogingsset?
 
Vandaag lekker een dagje naar Limburg. Snelweg 180 km ging perfect. Alleen van de snelweg af begint ie te hikken en in te houden. Zowel bij half gas als vol gas. Ik heb het idee dat het elektronisch is is niet brandstof gerelateerd. Carbs zijn een tijdje geleden nog ultrasoon gereinigd.
Iemand een idee?
 
Van 't weekend weer lekker geklust aan de suup:
mZT9GHK.jpg

QV1TPPr.jpg

Heb heldere koplampen geplaatst, solide bussen in de kroonplaat voor 't stuur, nieuwe ruitje en m'n nieuwe TomTom gemonteerd!

hxakN88.jpg

2nqsRFB.jpg


Zondag avond een lekker stuk er mee gereden en dat rijdt goed! Alleen toen ik de suup af zetten kreeg ik hem niet meer gestart. Net even van alles doorgemeten en het lijkt dat m'n stator overleden is. Heeft iemand hier nog een goede liggen? Of weten jullie of die van de TDM/TRX ook passen?
 
Van 't weekend weer lekker geklust aan de suup:
mZT9GHK.jpg

QV1TPPr.jpg

Heb heldere koplampen geplaatst, solide bussen in de kroonplaat voor 't stuur, nieuwe ruitje en m'n nieuwe TomTom gemonteerd!

hxakN88.jpg

2nqsRFB.jpg


Zondag avond een lekker stuk er mee gereden en dat rijdt goed! Alleen toen ik de suup af zetten kreeg ik hem niet meer gestart. Net even van alles doorgemeten en het lijkt dat m'n stator overleden is. Heeft iemand hier nog een goede liggen? Of weten jullie of die van de TDM/TRX ook passen?
Mooi hoor.

Heb je de stator op de 3 witte draden gemeten?
Rechtstreeks dus en niet via de sr of op de accu?

Best scheurtje in die muur.
 
Vandaag lekker een dagje naar Limburg. Snelweg 180 km ging perfect. Alleen van de snelweg af begint ie te hikken en in te houden. Zowel bij half gas als vol gas. Ik heb het idee dat het elektronisch is is niet brandstof gerelateerd. Carbs zijn een tijdje geleden nog ultrasoon gereinigd.
Iemand een idee?
Vacuümrubber(s) nog heel?
 
Mooi hoor.

Heb je de stator op de 3 witte draden gemeten?
Rechtstreeks dus en niet via de sr of op de accu?

Best scheurtje in die muur.
Ja, direct op de stekker van de stator. Een van de 3 geeft een lage waarde en de andere 2 doen niets. Ik had al langer wat laadproblemen, dit verklaard 't wel.

Trouwens, leuk artikel in de Classic & Retro!
 
L
Ja, direct op de stekker van de stator. Een van de 3 geeft een lage waarde en de andere 2 doen niets. Ik had al langer wat laadproblemen, dit verklaard 't wel.

Trouwens, leuk artikel in de Classic & Retro!
Is hij al uit? Sinds??:9~
Zal Ad morgen appen want ik krijg er eentje thuis gestuurd.
Heb er wel een leuke middag aan gehad en een professionele fotoshoot in de fotomap:P

stator is hetzelfde dacht ik, check even bij kedo of cmsnl
 
Kon niet wachten en toch maar een exemplaar in de winkel gekocht.O-)

6 pagina`s over (mijn) super ténéré.:}

Wat wel jammer was is dat mijn suup al langere tijd stil stond en mijn volle aandacht bij de andere suup* was anders had ik hem wat frisser uit zijn winterslaap gehaald.
Nu moest ik op het laatste moment nog even de achter remklauw gangbaar maken want die bleef hangen.:$
Desondanks liep de suup netjes en van mij had hij hem best open mogen trekken.
De verslagever deed dat niet uit respect voor het oudere materiaal.
Vooraf had ik ook eerder het idee dat we naar een offroad plekje zouden gaan maar bij classic & retro past de gebruikte stijl natuurlijk veel beter.
Was echt een leuke ervaring hoe ze zo`n artikel en fotoshoot maken.

*
IMG_3642.jpeg

Dit blaadje blijft bij mijn suup.
COVER-Classic-en-Retro-25_preview-1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan