Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Heren, iemand hier nog belang bij een beetje XTZ spulletjes?

O.a.:
Een compleet XTZ 750 blok, zou volgens de vorige eigenaar moeten lopen, maar heb het nooit getest
Een gesloopt TDM onderblok met kapotte krukas
TRX versnellingsbak, koppeling, vliegwiel en wat klein spul
XTZ achterbrug, achterveer, voorvork, tellers, bagagedrager, koeler, stuur, achterlicht, enz.
Een paar globale foto's: https://drive.google.com/folderview?id=0B7NoRTHDCZ4QWEpOOWtoOC1Yd3c&usp=sharing

Gezien de hoeveelheid is ophalen in Hengelo gewenst.

Prijs? Doe een bod! Ik hoef echt niet de hoofdprijs te hebben.
(maar een flesje Bacardi Oakheart erbij doet 't altijd goed)
 
Laatst bewerkt:
,
full
 
Zo, ik kan weer het 21" gevoel ervaren. Vanwege de scheuren in m'n 19" excel velg had ik een alternatief nodig. Dat werd een origineel 21" wiel maar wel met een ontbrekende spaak en verder zeer verroeste spaken. Dat was uiteraard niet echt een verbetering.
Nu zitten er dus nieuwe spaken in.....
full


full
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad TOP uit 3LDré. Ik ben ook benieuwd of je dat zelf hebt gedaan. En in het verlengde daarvan, of ik het zelf durf te proberen.
 
Ik moet iets eerder mijn blokjes vervangen in de toekomst :o
full


Klusje lag al een tijdje weer op de plank, maar kwam er maar niet aan toe (werk, kind, druk leven enzo). Gelukkig was het alleen achter, en zonder achterrem kan ik ook wel leven.
 
Laatst bewerkt:
Die remblokken heb je echt maximaal benut :P
Hoe is je schijf er aan toe?

Ik wilde het richten van het wiel aan een expert overlaten maar gezien het feit dat die allemaal zo ver weg wonen -O- heeft er voor gezorgd dat ik er toch zelf aan begon. Ik moet zeggen dat het me erg meeviel, ik heb er lang over getwijfeld of ik het wel zelf moest doen maar zie, het is gelukt en ik heb er een goed gevoel bij. Wel even in de gaten houden de komende tijd maar vooralsnog heb ik geen reden om aan m'n werk te twijfelen.

full

full
 
TOP 3LDré, dat zie ik mijzelf ook nog wel een keer doen. Heb je een adresje voor de RVS spaken?
 
Vandaag zag ik een klein plasje olie onder mijn motor. Dat is vreemd, een nadere inspectie bracht aan het licht dat er wat olie druppeltjes aan mijn link-systeem hingen. Nog vreemder, een beetje ruiken en voelen bracht aan het licht dat dit geen motor olie was. Het was veel vloeibaarder en het rook anders.

Het stomme is, ik vermoed dat dit vorkolie is. De dempende werking van mijn achterveer is nihil. Als ik het kontje indruk veert dat net zo hard weer terug. Ofwel: geen demping, dat is gek! Heeft iemand dat eerder meegemaakt? En een andere vraag: heeft iemand een achterveer beschikbaar?

Hoor het graag, Bauike
 
Nu, dat klinkt niet naar de achterveer, maar misschien de demper.
Die kunnen gaan lekken, ik heb dat al gehad op de MZ en op de Honda TL.
Sommige dempers kunnen gereviseerd worden, sommige niet, dat laat ik aan de experts hier.
Groeten,
Doudou
 
TOP 3LDré, dat zie ik mijzelf ook nog wel een keer doen. Heb je een adresje voor de RVS spaken?

Ik heb geen RVS genomen, zijn staal verzinkte spaken. Ik begon er aan met het idee om uiteindelijk weer een 19" wiel in orde te maken dus de 21" als tijdelijk. Mogelijk laat ik het nu wel zo dus achteraf bezien had RVS mischien wel een optie geweest. Ik zie wel hoe het staal zich houd met de tijd.

Ik heb de spaken bij jvdwheels.com vandaan. Mailcontact verliep wat moeizaam, mischien beter even bellen. Ik was 55€ kwijt incl verzenden. Eerste prijsopgave was 70€ waarom het uiteindelijk minder werd :?
Een andere optie is natuurlijk haanwheels.
Ik zag ook dat kedo z'n spaakset afgeprijsd heeft, was 118€ nu 77€. (Item: 27920)
 
@3LDré, bedankt.

Doudou heeft gelijk, het is niet de achterveer. Het onderdeel dat ik zoek is een achterschokbreker voor een XTZ750. Heeft iemand dit beschikbaar?
 
Beste Mensen,

Ik heb de chokeplunjers in de carburateurs van mijn XTZ750 vervangen, de inlaatrubbers vervangen, de gasschuiven en naalden eruit gehad voor inspectie, en waar ik bij kon even met perslucht doorheen geblazen. De vlotterbakjes heb ik laten zitten, eigenlijk met opzet om kapotte pakkingen en daarmee lekkages te voorkomen (juist door het loshalen en weer vastzetten). De carbs hebben in afwachting van onderdelen een week of 2 droog op de werkbank gelegen. Nu heb ik de motor weer in elkaar gezet en heb hem even stationair laten lopen, daarna wilde ik de carbs gaan synchroniseren.
Nu zie ik een benzinelekkage aan de linker carburateur, het is geen zweten, maar langzaam druppelen. Als je tegen het vlotterbakje aankijkt komt de meeste benzine rond het schroefje linksonder van het vlotterbakje. Ook rond dat goudkleurige puntje (in het midden van de eerste foto) verzmelt zicht benzine. De oorsprong van de lekkage lijkt rond het schroefje (en dus de pakking van het vlotterbakje) te zitten maar het is niet heel duidelijk zichtbaar. Maar verder is de carburateur droog.
Zou er iets verstopt kunnen zijn geraakt waardoor er op die locatie benzine is gaan lekker? Of zal de pakking het dan toch begeven hebben. Wellicht hebben jullie nog ideeën voordat ik de boel weer loshaal?

khtTxGEl.jpg

sfIHbEIl.jpg

iRS5L9Rl.jpg
 
Ik zou gewoon die vlotterbakken eens los halen. Als je vuil in je carbs hebt zit het daar namelijk. Ik heb de mijne al zeker 5x los gehad zonder pakkingen te slopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan