Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En overal maar Yammaha op schilderen om niet te denken dat het KTM is
Fijn weekje was het wel zo in de kou. Maar niet alleen dat, maandag in de spits (donker) terug naar huis reed ik op de a4 (op dat moment 6 rijstroken in mijn richting) helemaal links met 135 km/u. Toen viel ineens al het licht op de suup uit.
Dan schrik je ff. Uiteindelijk me als een donkere schim door de massa koekblikken weten te manoeuvreren en op de vluchtstrook helemaal rechts veilig aangekomen. Het vroor 3 graden ofzo, maar ik zweette peentjes.
Bleek de + draad bij mijn contactslot te zijn, die maakte kortsluiting. De boel vonkte en werd heet. Later bleek dat de draad tot ruim onder de tank verkleurd was van de weerstandshitte en op meerdere plekken de isolatie al doorgefikt was. Het is maar goed dat er geen brand is ontstaan..
Inmiddels een mooi nieuw draadje er op laten zetten en een heel nieuw contactslot. Die was echt afgeschreven.
Besef me wel dat ik echt geluk gehad heb. In het donker, vrijwel stuurloos en onzichtbaar 5 drukke banen oversteken is niet iets waar je meer dan één keer mee weg komt in je leven. Het universum en/of het spaghettimonster/allah heeft nog plannen met me blijkbaar
Ik heb ook nog een S10 gespot in Amsterdam, geparkeerd bij het Surinameplein. Een zwarte, geparkeerd bij het politiebureau. Staat er eigenlijk altijd. Van iemand hier?
netjes! wat is trouwens de hoogste km-stand die bekent is hier?
99.999,9km
Daarna beginnen ze weer opnieuw, daarom gaan ze zo lang mee.
99.999,9km
Daarna beginnen ze weer opnieuw, daarom gaan ze zo lang mee.
Grappig zo mijn eigen motor terug te zien (Luna),
het tweede blok was een samenbouw van mijn eerste blok (cilinders en kop) en een ander blok (versnellingsbak) maar is uiteindelijk niet zo lang mee gegaan (eigenlijk ook wel logisch, maar meer geld wou ik er toen niet aan uit geven)
bij 190.000 km heb ik hem vervangen voor een TRX850 blok. Uiteindelijk (teller van de TRX ook overgenomen dus ik weet het niet precies) staat hij nu op ongeveer 215.000 km.
Voor mij is echter hiermee wel het eindpunt van de XTZ bereikt, afgelopen weekend een Guzzi 1200 sport gekocht dus hij gaat er nu echt uit,
ik zal van het weekend een paar foto's schieten en een verhaaltje schrijven (goede punten, slechte punten van de motor) en hier posten, kijken of iemand hem voor weinig zo wil overnemen.
Mocht hier geen animo voor zijn, gaat hij uit elkaar en zoals beloofd bied ik hem dan eerst hier aan.
Mooi getalletje 80181'8 Of die al rond geweest is geen idee, jij wel misschien Jan?
bj. 1990 en eerste blok denk ik ook wel.
Waarom zou 'ie dan nog een transalp hebben vraag je je dan af ?
mooi moment vanmiddag trouwens, mijn suup is herboren: 00000,0 op de teller gepasseerd
op naar de volgende 100k
In 2012 hadden we een soort van overzichtje van km standen.
Ik heb nog steeds dezelfde XTZ en gok dat er inmiddels weer zo'n 100.000km bij is gekomen
baasje---------------jaar---------------kms--------------(opm.)
mattijsw-------------1991-----------42.000 km----------origineel blok
Nomiis---------------1992-----------71.000 km----------origineel blok , (1991)
Peke Esu------------1989-----------76.053 km-----------origineel blok
Raymond W----------1989-----------49.000 km----------origineel blok
Dutchdude-----------1990----------73 nog wat ----------origineel blok, eigen import uit België
d02500---------------1993----------58.500 km----------origineel blok
ProDrive--------------1992----------92.000 km----------origineel blok
Kunkie----------------1991----------63.000 km----------origineel blok
mcvdmvs-------------1991----------93.000 km----------1e blok
-----------------------------------120.000 km----------2e (2ehands met 63k km) blok
Burning Rubber--------1996 ----------56.815 km---------origineel blok
hippie-----------------1990----------52.985 km---------orgineel blok
S10-------------------1991----------47.550 km---------orig. blok, gerevis. kop en
cylinders, import St. Maarten
3LDré-----------------1989-----------200k+-------------tweede, derde(?) gereviseerd
4TX 850 blok (al een tijdje geen KMteller)
Luna------------ -----1989----------168.000 km---------tot 165.000 met originele blok
Nollie-----------------1992-----------54.000 km----------originele blok
Alfred.J---------------1991-----------74.000 km----------origineel blokkie
dahaaz---------------1989----------100.000 km----------origineel blok
sarvin006-------------1989-----------63.000 km----------origineel blok (grotendeels ander frame )
Daan-----------------1989------------71.000 km----------origineel blok
DRAFTER86-----------1990------------79.000 km----------origineel blok
JorritV70--------------1990-----------72.000 km----------origineel blok
Hookeniggy.............1989..............83.000 km............tweede blok
1994...............85000 km.............gereviseerd blok
Oude topic
Is volgens mij idd het eerste blok; of dattie al rond is geweest? Ik weet het niet, maar ik vermoed van wel..... Heb er zelf iets van 20.000 opgezet; anders zou die zo'n 55.000 gehad hebben in 25 jaar? Ja, het kan natuurlijk, maar ik denk dat mijn optie wat realistischer is.