- Onderwerp starter
- #4.226
Er is geen zoekfunctie binnen het topic.Hoi iedereen,
Is er een bepaade zoekfunctie binnen dit topic? Verwacht dat dit namelijk al eens voorbij is gekomen binnen dit topic.
Vandaag stuk wezen rijden, ging 1/1.5 uur goed off- en onroad. vervolgens ging hij weer op 1 cilinder lopen. Ben toen naar huis gereden op 1 cilinder en na 1.2km sprong de 2e cilinder weer aan en bleef aan. Verder loopt hij super netjes en start direct zonder problemen etc.
Ondertussen al het volgende gedaan en daarom volledig ten einde raad:
> Rectifier vervangen
> Accu vervangen
> Bobine vervangen
> Bougies vervangen
> Bougie doppen nagemeten
> Carburateur gereviceerd en ultrasoon gereinigd
> Benzine pomp vervangen
> Compressie gemeten is aan beide kanten netjes
Verder vast nog andere dingen waar ik nu niet op kom.
Ik denk dat ik hem naar een yamaha dealer breng, iemand hier ervaring mee? Doe met mijn auto, motor en brommer eigenlijk alles zelf en heb daarom beetje gemengde gevoelens om het naar een garage te brengen.
Alvast bedankt!
Ene kant zou dat mooi zijn maar aan de andere kant zou het hier dan doodbloeden.
Je probleem herken ik wel.
Jij hebt het over op 1 cilinder lopen maar weet je dat wel zeker?
De bougies vonken bij iedere omwenteling dus in principe kan je de bougie(doppen) verwisselen.
Maar daar zou je nog niets mee opschieten tenzij je zeker weet dat hij op 1 cilinder loopt.
Ik heb eenzelfde euvel gehad en eer we daar achter kwamen….
Meestal reed de suup goed maar dan ineens uit het niets pruttelen alsof hij op 1 pit liep.
Om het te traceren moeten we het elec schema er bij nemen.
De accu is een continu stroomtoevoer naar de ontsteking.
Wanneer deze stroom onderbroken wordt loopt de motor alleen op de dynamo en dan gaat het fout.
Hoofdverdachte is dus de zekering bij de accu, deze zijn soms (vaak) zo gaar als wat. (bij mijn suup was deze ook gaar)
Een verse zweefzekering met goede contacten kan je euvel al doen verhelpen.
Anders zou een draadbreuk nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Dat zou je met een by-pass tussen je accu en contactslot uit kunnen sluiten.
Een yamaha dealer zou ik dus nog even overslaan.