Op de eerste plaats een kwestie van training en je hoeft niet in gashandvat te knijpen, daarnaast heb ik tijdens het toeren vaak de hand op het gashandvat liggen, of tussen duim en wijsvinger.Nu ik wat meer kilometers op de motor zet merk ik toch dat mijn rechterhand erg lam wordt na een uur rijden. Heb er sinds de aanschaf zaterdag al 780km op gereden.Still going strong.
Er zijn wel oplossingen en er was een topic aan besteed, maar even geduld, moet zoeken.Zijn er makkelijke/simpele/goedkope oplossingen voor die gashendel? Cruisecontrol heb ik natuurlijk niet, maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen. Links heb ik nergens last van, zelfs al haal ik 'm totaal niet van het stuur.
maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen.
Dat is inderdaad iets om over na te denken, maar in mijn link zitten meerdere mogelijkheden:hmja, na zoveel km's zou ik gewoon meer rust nemen.
( En ik ben echt niet zo'n ikmoetplassen, ikwildrinken, toerder)
Ander ga je straks met cramp buster en al de sloot in.
Dat is al 34 jaar mijn werkwijze en heb de vingers vrij voor eventuele oefeningen (indien nodig).Ik knijp niet eens tijden die lange stukken, maar duw precies hard genoeg met het midden van m'n handpalm, wellicht zit daar het probleem?
Op een woonwerkrun van 115km ga je niet ff een pauze nemen, dat houd ik prima vol.hmja, na zoveel km's zou ik gewoon meer rust nemen.
( En ik ben echt niet zo'n ikmoetplassen, ikwildrinken, toerder)
Ander ga je straks met cramp buster en al de sloot in.Ik knijp niet eens tijden die lange stukken, maar duw precies hard genoeg met het midden van m'n handpalm, wellicht zit daar het probleem?
Laat nog wat weten hoe het bevalt, liefst met een fotootje van de bevestiging.Op een woonwerkrun van 115km ga je niet ff een pauze nemen, dat houd ik prima vol.Overigens heb ik net zo'n crampbuster-unit (ander merk iig) gehaald bij motoport. Ben benieuwd!
Het lijkt mij dat je gewoon iets meer ontspannen op je motor moet zitten en als je dat doet, hoef je dus niet te knijpen in je handvat. Gewoon lekker relaxed vasthouden dan gaat dat best goed. Een crampBuster zou natuurlijk best lekker kunnen zijn op lange ritten, maar jij hebt het over een rit van één uur, dan zou je er nog geen last van moeten hebben. Ik kreeg wel, bij lange ritten wat last van dode vingers, dat komt volgens mij meer door de trillingen. Daar heb ik Foam handvatten voor gekocht en die ipv de rubber handvatten gemonteerd, dat is al veel beter.Nu ik wat meer kilometers op de motor zet merk ik toch dat mijn rechterhand erg lam wordt na een uur rijden. Heb er sinds de aanschaf zaterdag al 780km op gereden.Still going strong.
Zijn er makkelijke/simpele/goedkope oplossingen voor die gashendel? Cruisecontrol heb ik natuurlijk niet, maar gewoon iets dat het draaglijker door niet 1,5u in het handvat te moeten knijpen. Links heb ik nergens last van, zelfs al haal ik 'm totaal niet van het stuur.
Is dat forte moto power I of II?Dit klinkt eerder als een carburateur-probleem en dan denk ik aan de stationair-sproeier(s) & misschien dat een flesje forte het probleem zou oplossen.
Voor het reinigen van je brandstof systeem gebruik je Moto Power IIs dat forte moto power I of II?
Oxi
de mijne is van scotoiler
ik ben ook benieuwd welke jij hebt gekocht gaarne foto tje en link
ik heb een vorm van artrose in mijn hand vandaar dat ik ook op zoek was naar een vorm van cruise control
Alle systemen die ik tegen kwam moesten worden vast gezet met hendel of knop
dit leek me niet veilig
vandaar mijn keus voor de crampbuster als je er geen druk op zet geef je ook geen gas
op lange ritten rij ik zeer constant en ook zuinig er mee
wat ook weleens wil helpen met je probleem is
wat dikkere handvatten er op zetten dit heb ik bij mijn andere motor ( VT500 ) ook gedaan en dat scheelt ook heel veel
ben benieuwd naar jou op lossing
Het zal ook inderdaad onbewust gaan. Je zegt al dat je bij langzaam rijden zeker knijpt omdat je dat .............@Bensi: Ik voel me relaxt op de motor, en heb na 1,5u rijden nergens last van behalve mijn rechterhand. Ik had eigenlijk aangenomen dat ik er veel meer moe van zou worden dan mijn auto, wat gelukkig erg meevalt.Maar misschien knijp ik nog onbewust dat kan ook, ik doe het in ieder geval zeker bij langzaam rijden. Dat heb ik sowieso nog niet helemaal onder de knie. Vandaag in krappe bocht van een stoep af moeten rijden, gelijk 90º naar rechts en daarna in een smalle straat een halve draai om weer in een wachtrij bij een verkeerslicht aan te sluiten. Nou het lukte... maar heb paar keer voetje aan de grond gehad.
Ik heb een nieuwe remschijf en nieuwe remblokjes. Met hulp van de mensen in de garage in Tromso de remschijf er op gezet. Er moet iets tussen de schijf en de remblokjes zijn gekomen. Alles was voor de rest nog prima. We kunnen weer verder!
Fijne vakantie RonIk vertrek morgenochtend (met koekblik) richting Italie.(2 weken geleden ook al )maar nu blijf ik wel 3 weken.
Na de vakantie ga ik weer vaker op de motor weg heb ik me voor genomen.Groeten Ron
Prima, een 2e Div toer ..... organiseer het maar, ik ga wel mee. Ik heb geen goeie navigatie op de motor dus kan het niet regelen en voorrijdenBedankt
Jij ook als je nog gaat.
En we moeten die Div tour toch maar herhalen in september.
Rij ik tenminste ook nog eens dit jaar.
Ron baalt dat hij nog niet zoveel gereden heeft dit jaar
Ik heb een Div 600 met elektrische pomp, maar volgens mij is het ook met een vacuumpomp zo dat je na langere tijd de kraan even op PRI moet zetten en gelijk na het starten weer op ON.Hoy nichtje van me heeft een Diversion 600 van 1993 gekocht met 66800Km.
De motor loopt verder nog netjes.
Maar er is een probleempje ,waar hier vast wel eens meer iemand mee te maken heeft gehad.
De motor start slecht als hij een week stilstaat.
Het duurt dan te lang voordat de benzine bij de carburator is.
Volgens mij werkt de benzinepomp ook op vacuum.
Met dit warme weer verdampt de benzine die nog in de vlotterkamers zit binnen een paar dagen.
Als hij elke dag wordt gestart is er geen probleem, maar als hij een week stilstaat moet je een paar minuten starten.
soms is de accu dan net leeg.
Komt dit meer voor , en heeft iemand een simpele oplossing?
Dus zorgen dat de tank niet te leeg raakt dan kun je na een aantal dagen stilstand de prime stand wel gebruiken ? Zie ik dat goed Ron ?Bovenstaande helpt alleen als de tank vol zit.
Anders heb je te weinig druk om door de terugslagkleppen van de pomp te komen.
En het laag nivo van de tank zit onder de vlotterkamers.
Maar ook ik heb daar helaas last van.
Ik kwam na 3 weken stilstaan in de winter tot max. 4 keer 10 seconden starten. Start nooit langer dan 10 seconden achter elkaar, daarna altijd even pauze (voor de accu).Als hij elke dag wordt gestart is er geen probleem, maar als hij een week stilstaat moet je een paar minuten starten.
soms is de accu dan net leeg.