Oxi
MF veteraan
Hey, sportief toeren hè... Ik wil niet met 7 dagen een motor onder me kont van de dijk afschuiven. Ondanks die schaamranden rijdt hij mij helemaal zoek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien op lange rechte stukken en bij het optrekken, maar het bochtenwerk -Hey, sportief toeren hè... Ik wil niet met 7 dagen een motor onder me kont van de dijk afschuiven. Ondanks die schaamranden rijdt hij mij helemaal zoek.
Dat is sowieso geen moment voor bochten-techniek, op de eerste plaats waren het overzichtelijke bochten veel (vochtige) blaadjes hoe was het wegdek en dit zijn maar enkele dingen die mij op dit moment invallen.Absoluut niet. Ik weet dondersgoed dat ik maar 7 dagen ervaring heb en vooral níet de grenzen ga opzoeken.
Maar ik moet wel hoognodig aan bochtentechniek gaan werken, want ik kwam er laatst bij toeval achter (in een bos met mooie weggetjes) dat mijn bochten dramatisch slecht gaan.
Totdat je een of meer losse steentjes of andere troep treft.Op een klaverblad gaan ze goed,
Ik hoop dat mijn tussenvoegsels duidelijk waren.maar ik kom per dag 2x zo'n bocht tegen en het is altijd druk. Oftewel, ik kom nauwelijks bochten tegen, dus dat is nog allemaal 'nieuw'.
Wat denk je zelf rond de 4000
Moet wel zeggen dat er momenten geweest zijn dat ik me zelf afgevraagd heb of het wel zo slim was om met een 900 te beginnen .
Voornamelijk bij het tuin in en uitmanoeuvreren , da's ook een kunstje dat er bij hoort.
Moet bij te houden zijn.
Wat een rot opmerking weer...
Ik rij ook pas sinds 27 maart motor hoor....
Moet wel zeggen dat er momenten geweest zijn dat ik me zelf afgevraagd heb of het wel zo slim was om met een 900 te beginnen .
Voornamelijk bij het tuin in en uitmanoeuvreren , da's ook een kunstje dat er bij hoort.
Beetje een rare vergelijking, aangezien de Shiver een V-twin is met 5 pk meer en ongetwijfeld meer koppel bij lage toerentallen.. hele andere rijkarakteristiek dan de 4-in-lijn van de 900.De Div900 zit op het niveau van een huidige Aprilia Shiver 750.
Beetje een rare vergelijking, aangezien de Shiver een V-twin is met 5 pk meer en ongetwijfeld meer koppel bij lage toerentallen.. hele andere rijkarakteristiek dan de 4-in-lijn van de 900.
Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen. Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.Was een algemene opmerking zonder de piloot te kennen en bij deze mijn excuses.
@ Oxi: ik ben benieuwd naar je ervaring met de OSCO. Waar heb jij de smeernippel gemonteerd ? Ook zoals voorgeschreven boven de ketting op het achtertandwiel ?Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen. Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
Ik heb de mijne in huis, maar nog niet gemonteerd.Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen.
Het is jammer maar hoort er bij, kijk eens bij louis.de, dan ben je voor € 100,- klaar als je het zelf bevestigd (zonder verzendkosten).Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
@ Oxi: ik ben benieuwd naar je ervaring met de OSCO. Waar heb jij de smeernippel gemonteerd ? Ook zoals voorgeschreven boven de ketting op het achtertandwiel ?
Ik zit er toch aan te denken om één of andere constructie te bedenken om aan de binnenkant van de ketting te smeren, onderaan bij het tandwiel zoals ze dat bij de Scott Oiler doen.. lijkt me toch beter.
[afbeelding]
Alhoewel ze bij MotoFit zeggen dat het zo prima gaat.
Maar dat komt na de vakantie wel.
Morgen weg en pas de 15e augustus weer terug.
Zo heb ik de slang ook zitten, alleen heb ik 'm onder de chainguard door geleid. En ik heb de nozzle wat verder naar achter zitten.Gesplitst
De oiler zelf zit op de achterkuip zo ver mogelijk naar voren (dus vlak achter de stepjes van de buddy). Het slangetje loopt achter het plastic door naar voren en vanaf daar over de chainguard weer naar achter. Er wordt geadviseerd de volledige lengte te gebruiken, dus dat kwam mooi uit.
Ik heb ook pas een nieuwe ketting set gemonteerd, ook bij Louis gehaald, een DID 520VM voor € 99,95. Dan weet je zeker dat je kwaliteit hebt en het is nu niet duur.Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
Van bovenaf komende aansluiting ???De van bovenaf komende aansluiting op de kettingkast lijkt op een t-stuk
Ah dat! Volgens mij bedoel je dat haakje aan de div waar je bagagenetje aan kunt hangen. Dat hoort dus niet bij het systeem.De van bovenaf komende aansluiting op de kettingkast lijkt op een t-stuk