Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, sportief toeren hè... Ik wil niet met 7 dagen een motor onder me kont van de dijk afschuiven. ;) Ondanks die schaamranden rijdt hij mij helemaal zoek. :+
 
Hey, sportief toeren hè... Ik wil niet met 7 dagen een motor onder me kont van de dijk afschuiven. ;) Ondanks die schaamranden rijdt hij mij helemaal zoek. :+
Misschien op lange rechte stukken en bij het optrekken, maar het bochtenwerk :? - ;) 8-) :]


P.S. Maar probeer niet in een wedstrijdje je grenzen te verkennen. :X -O-
 
Laatst bewerkt:
Absoluut niet. Ik weet dondersgoed dat ik maar 7 dagen ervaring heb en vooral níet de grenzen ga opzoeken. :)

Maar ik moet wel hoognodig aan bochtentechniek gaan werken, want ik kwam er laatst bij toeval achter (in een bos met mooie weggetjes) dat mijn bochten dramatisch slecht gaan. :P Op een klaverblad gaan ze goed, maar ik kom per dag 2x zo'n bocht tegen en het is altijd druk. Oftewel, ik kom nauwelijks bochten tegen, dus dat is nog allemaal 'nieuw'.
 
Absoluut niet. Ik weet dondersgoed dat ik maar 7 dagen ervaring heb en vooral níet de grenzen ga opzoeken. :)

Maar ik moet wel hoognodig aan bochtentechniek gaan werken, want ik kwam er laatst bij toeval achter (in een bos met mooie weggetjes) dat mijn bochten dramatisch slecht gaan. :P
Dat is sowieso geen moment voor bochten-techniek, op de eerste plaats waren het overzichtelijke bochten :? veel (vochtige) blaadjes :? hoe was het wegdek :? en dit zijn maar enkele dingen die mij op dit moment invallen. ;)
Op een klaverblad gaan ze goed,
Totdat je een of meer losse steentjes of andere troep treft. ;)
maar ik kom per dag 2x zo'n bocht tegen en het is altijd druk. Oftewel, ik kom nauwelijks bochten tegen, dus dat is nog allemaal 'nieuw'.
Ik hoop dat mijn tussenvoegsels duidelijk waren. ;) ;) 8-) 8-) :] :]

En voor nu, weldertussen. :+
 
Moet wel zeggen dat er momenten geweest zijn dat ik me zelf afgevraagd heb of het wel zo slim was om met een 900 te beginnen .
Voornamelijk bij het tuin in en uitmanoeuvreren , da's ook een kunstje dat er bij hoort.
 
Moet wel zeggen dat er momenten geweest zijn dat ik me zelf afgevraagd heb of het wel zo slim was om met een 900 te beginnen .
Voornamelijk bij het tuin in en uitmanoeuvreren , da's ook een kunstje dat er bij hoort.

Een 900 is zwaar maar als je er aan gewend bent vind ik het heerlijk, ook met kleine bochtjes enz enz :Y
 
Moet wel zeggen dat er momenten geweest zijn dat ik me zelf afgevraagd heb of het wel zo slim was om met een 900 te beginnen .
Voornamelijk bij het tuin in en uitmanoeuvreren , da's ook een kunstje dat er bij hoort.


Ja, puur op gewicht is de 900 geen lieverdje, kwa vermogen kan ik me niet voorstellen dat het meer risico oplevert dan een Div 600.

De Div900 zit op het niveau van een huidige Aprilia Shiver 750.
 
Laatst bewerkt:
De Div900 zit op het niveau van een huidige Aprilia Shiver 750.
Beetje een rare vergelijking, aangezien de Shiver een V-twin is met 5 pk meer en ongetwijfeld meer koppel bij lage toerentallen.. hele andere rijkarakteristiek dan de 4-in-lijn van de 900.
 
Beetje een rare vergelijking, aangezien de Shiver een V-twin is met 5 pk meer en ongetwijfeld meer koppel bij lage toerentallen.. hele andere rijkarakteristiek dan de 4-in-lijn van de 900.

Ik kon geen recente 900 4-in-lijn bedenken met zo'n 90PK en 80NM.
Wellicht kun jij een poging doen. *D

Div900
89 pk 8250tpm
83 nm 7000tpm

Shiver750
95 pk 9000tpm
82 nm 7000tpm
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst met passagier gereden! Div rijdt erg lekker met passagier, zowel voor mij als voor m'n passagier was dit voor het eerst, en het viel niet tegen :)
 
Was een algemene opmerking zonder de piloot te kennen en bij deze mijn excuses. ;) 8-) 8-) :]
Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen. ;) Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. :/ Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
 
Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen. ;) Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. :/ Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
@ Oxi: ik ben benieuwd naar je ervaring met de OSCO. Waar heb jij de smeernippel gemonteerd ? Ook zoals voorgeschreven boven de ketting op het achtertandwiel ?
Ik zit er toch aan te denken om één of andere constructie te bedenken om aan de binnenkant van de ketting te smeren, onderaan bij het tandwiel zoals ze dat bij de Scott Oiler doen.. lijkt me toch beter.

full



Alhoewel ze bij MotoFit zeggen dat het zo prima gaat.


Maar dat komt na de vakantie wel.
Morgen weg en pas de 15e augustus weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft er vandaag wel een OSCO oiler op gemonteerd én de ketting gespannen. ;)
Ik heb de mijne in huis, maar nog niet gemonteerd. :$
Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. :/ Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
Het is jammer maar hoort er bij, kijk eens bij louis.de, dan ben je voor € 100,- klaar als je het zelf bevestigd (zonder verzendkosten). ;) 8-) :]


P.S. Zelf nog even op type en bouwjaar controleren, maar ik verwacht geen verschil. ;)
 
@ Oxi: ik ben benieuwd naar je ervaring met de OSCO. Waar heb jij de smeernippel gemonteerd ? Ook zoals voorgeschreven boven de ketting op het achtertandwiel ?
Ik zit er toch aan te denken om één of andere constructie te bedenken om aan de binnenkant van de ketting te smeren, onderaan bij het tandwiel zoals ze dat bij de Scott Oiler doen.. lijkt me toch beter.

[afbeelding]


Alhoewel ze bij MotoFit zeggen dat het zo prima gaat.


Maar dat komt na de vakantie wel.
Morgen weg en pas de 15e augustus weer terug.
GGA-OSCO.jpg


De ketting wordt mooi gesmeerd op de juiste plaatsen, dus het lijkt me goed te zitten. :)

Prettige vakantie. *O* Waar ga je heen?
 
Laatst bewerkt:
Gesplitst :?

De oiler zelf zit op de achterkuip zo ver mogelijk naar voren (dus vlak achter de stepjes van de buddy). Het slangetje loopt achter het plastic door naar voren en vanaf daar over de chainguard weer naar achter. :) Er wordt geadviseerd de volledige lengte te gebruiken, dus dat kwam mooi uit.
 
Gesplitst :?
De oiler zelf zit op de achterkuip zo ver mogelijk naar voren (dus vlak achter de stepjes van de buddy). Het slangetje loopt achter het plastic door naar voren en vanaf daar over de chainguard weer naar achter. :) Er wordt geadviseerd de volledige lengte te gebruiken, dus dat kwam mooi uit.
Zo heb ik de slang ook zitten, alleen heb ik 'm onder de chainguard door geleid. En ik heb de nozzle wat verder naar achter zitten.

full
 
Ik weet nu dat ik binnenkort toe ben aan een nieuwe ketting en tandwielen. :/ Goed, dat is slijtagespul dus dat mag.
Ik heb ook pas een nieuwe ketting set gemonteerd, ook bij Louis gehaald, een DID 520VM voor € 99,95. Dan weet je zeker dat je kwaliteit hebt en het is nu niet duur.
 
De van bovenaf komende aansluiting op de kettingkast lijkt op een t-stuk :? :?
Van bovenaf komende aansluiting ??? _O-
Als je dat ding bij het pijltje bedoelt, dat is de haak voor bagage bevestiging die standaard aan iedere Div zit.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan