Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Remco.

Was er bij jouw carburateur verwarming nou het slangetje lek of de banjo bout ?
Of is de Banjo pas gaan lekken nadat je er aan gezeten had ?

Die van mij begint ook wat harder te zweten.
En zo heb ik voor de winter ook een aantal karweien.

1 benzine pomp , nog steeds niet vervangen ligt wel al hier op buro want door het regelmatig
rijden heb ik nu geen last met starten.
2 Voorvork keerring
3 lekkage carburateur verwarming.
4 Klepspeling controleren.
5 Carburateurs schoonmaken.
6 Synchroniseren.
7 Remmen schoonmaken.

Oja ik ben helaas niet zo goed in het how to's maken.
Sorry
 
Heey,

Hierbij moet ik helaas mededelen dat de Diversion de deur uit gaat.
Ben er achter gekomen dat 2-takt bromfietsen toch echt meer mijn passie is.
Dus bij deze:

Yamaha XJ600s Diversion
Bouwjaar: 1992
Orginele Km.stand: 9600km (vorige eigenaar is bekend)
Kleur: Rood
Volle kuip!!!
1 nadeel: Tank heeft door het vele stilstaan roestvorming gekregen en daardoor zijn de carburateurs verstopt geraakt. Voor de handigen onder ons zo verholpen en loopt de motor weer zoals het hoort!



Vaste Prijs: 1200 euro
Af te halen in Lippenhuizen, Friesland
 
Dat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.
 
Maar het WPHB zegt dat je wel de nippel open moet draaien, met een aftapslangetje naar een blikje... Voor ging dat volgens verwachting, achter kwam er niks uit de nippel maar ging het terug richting reservoir.

Was er bij jouw carburateur verwarming nou het slangetje lek of de banjo bout ?
Ik vermoed dat het langs/door het nippeltje lekte. Hoe het precies zat ben ik nooit achtergekomen, na vervanging door een banjo bout was het opgelost

Dat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.
Mijn tip hierbij: gewoon tijdens het sleutelen regelmatig een foto maken, als je de foto's dan later terugziet weet je wel weer wat je er bij moet vertellen
 
Dat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.


Ik heb te weinig geduld daarvoor.
Ik sleutel meestal te snel.
En voor mij zijn veel dingen al vanzelf sprekend , terwijl het voor iemand anders dat helemaal niet zo vanzelf sprekend is.
Zodra ik er aan begint zal ik trachten foto's te maken
 
Maar het WPHB zegt dat je wel de nippel open moet draaien, met een aftapslangetje naar een blikje... Voor ging dat volgens verwachting, achter kwam er niks uit de nippel maar ging het terug richting reservoir.
Zoals Ronk het vertelde is het ook mijn ervaring, gewoon de zuiger(s) schoonmaken & terug duwen en klaar is ....
 
Ik vermoed dat het langs/door het nippeltje lekte. Hoe het precies zat ben ik nooit achtergekomen, na vervanging door een banjo bout was het opgelost

Bedankt dan ga ik eerst maar eens het slangetje vervangen


Mijn tip hierbij: gewoon tijdens het sleutelen regelmatig een foto maken, als je de foto's dan later terugziet weet je wel weer wat je er bij moet vertellen

Het verhaal vertellen is niet zo moeilijk, Dat kan ik zo ook wel
 
Reed er vanmiddag toevallig iemand van hier op een groene / donkere diversion richting het strand van Hoek van Holland? :p
 
Dat gezooi met de nippels stond in de WPHB, en bij gebrek aan eigen inzicht hierin heb ik die gevolgd. Ik vind het pedaal overigens nog steeds wat sponzig aanvoelen dus misschien dat ik de remvloeistof achter wel volledig ga vervangen. Het pedaal is nu vergelijkbaar met eerst, maar remt wel een stuk beter dankzij de nieuwe blokken.



Ineens kan ik enkele AVB-oefening weer uitstekend die ik voor mijn A'tje heb moeten leren en nooit goed heb gekund op de Div. Hierbij bedoel ik natuurlijk de oefeningen die je met de voetrem (zoals halve draai) doet.

Kritiek in deze vorm kan ik overigens zeer goed hebben, daar leer ik alleen maar van.
 
Laatst bewerkt:
Oxi was jij nou ook bezig met het luchtfilter vervangen? Is dat al gelukt? Dat staat binnenkort ook op mijn programma, evenals de bougies. Bij de bougies heb ik alleen zo'n meet-dingetje nodig, maar die heb ik niet. Is dat echt nodig of maakt dat niet echt veel uit?
 
Luchtfilter is een eitje, je hoeft er je tank niet eens voor te verwijderen.. Mits je iemand hebt die 'm vast kan houden. Wel kan ik je aanraden om de tank er toch vanaf te halen en ook de gehele airbox. Dit vanwege mijn 'olielekkage' probleem dat veroorzaakt was door een verstopt afvoerslangetje van de airbox. Kan je het gelijk helemaal controleren en schoon maken. De airbox is van binnen vettig van de olie, dit is normaal.

Bougies kan je na het kopen meteen erin doen, die electrode-afstand klopt wel. En je kan er zonder enige demontage gewoon bij.
 
Bougies kan je na het kopen meteen erin doen, die electrode-afstand klopt wel. En je kan er zonder enige demontage gewoon bij.
Ik zou toch altijd voor de zekerheid even de alektrode-afstand controleren. Dus even een setje voelermaatjes kopen, dat kost niet veel en is altijd handig / noodzakelijk.
 
Ik heb net even de Xenon set ingebouwd, da's echt een eitje. Tja, de topkuip moet er even af, da's het meeste werk.

Hier een afbeelding van waar ik de ballast wel heel simpel heb bevestigd, gewoon een paar tie-wraps aan het kuipframe.



En hier een filmpje van de verlichting; Xenon Dim - en Halogeen (standaard) groot licht. De motor is steenkoud , dus loopt niet echt lekker stationair

@Kees: Die delay-schakeling moet er inderdaad wel tussen want heel af en toe valt ie uit met starten.
 
Laatst bewerkt:
Wordt die ballast niet zo zo warm dat de tiewraps smelten? (ik heb geen idee, maar zomaar een vraag)
 
De mijne die in de auto zat was met tiewraps en schroeven geleverd. Hij zat overigens vast met schroeven, omdat het zo net goed uitkwam.
 
Ik vind het pedaal overigens nog steeds wat sponzig aanvoelen dus misschien dat ik de remvloeistof achter wel volledig ga vervangen. Het pedaal is nu vergelijkbaar met eerst, maar remt wel een stuk beter dankzij de nieuwe blokken.

Sponzig aanvoelen komt door lucht in de remmen.
Dus goed ontluchten na het verversen
 
Dit kwam ik nog tegen over xenon verlichting op auto,s
met toch ook wel dingen waar je met je motor rekening moet houden o.a een juiste hoogte afstelling
zie de link
 
Afgelopen vrijdag heb ik een mooie diversion kunnen kopen van een forum lid.
Alleen helaas is heel de voorkant er vanaf. Dit wil ik natuurlijk weer origineel hebben.
Ik heb dus nodig een : frame waar de koplamp aan hangt, koplamp zelf en topkuip.
En een orgineel stuur.
Is iemand hier die me daar aan kan helpen?
Of een sloop die niet al te duur is.
Want op marktplaats vragen ze soms belachelijke prijzen voor onderdelen.
 
Ik denk niet dat die ballast erg warm zal worden.

@Bensi
Ik heb het printje hier voor me liggen. 65mm x 40mm. Die kan je vast gemakkelijk kwijt. Even kijken hoe ik deze spat waterdicht kan maken.

Het moet eigenlijk tussen de connector die je in de connector prikt van je voorlamp, en de ballast. Dan moet je wel knippen en solderen. Ik kan er ook platte connectoren op zetten die je dan in je connector van de lamp prikt. Maar ik weet niet hoe stevig dat zal zitten.

Tevreden over het licht?
 
Sowieso makkelijk om hier even bij te vermelden het bouwjaar en kleur van de Div.
Een koplamp zal het probleem niet zijn, daar is wel aan te komen. Een topkuip met kuipframe zal lastiger worden en als je al een goeie zou kunnen vinden zal dat helaas een duur grapje worden.
Moet je ook nog een teller unit hebben ? Die heb ik nog wel liggen.
 

Met die connector bedoel je die 3 poot die standaard op de H4 lamp zit ?
Platte connectoren lijkt mij wel het makkelijkst, die dan desnoods met een pikkie soldeer vastzetten.

Het licht lijkt erg goed, maar ik heb er nog niet mee gereden. Ik denk dat ik er heel tevreden mee ga worden
Ik moet de lamp nog wel even goed afstellen, Ik heb, net als in de you-tube die Jan in zijn post heeft staan, op de muur afgetekend hoe de hoogte van het gewone dimlicht was, dan kan ik de xenon op dezelfde hoogte afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen reserve onderdelen,
maar misschien is er iets te vinden in OP5: Online winkels & motorsloop.
 

Ik ben er wel uit denk ik. Inderdaad die platte connectoren die aan de H4 lamp zitten. Ik zal het zo maken dat je zelf de kabels op de juiste lengte kan maken. (Op de print zitten schroef connectoren) Ik ga er deze week aan beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.