Dat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.Remco.
Was er bij jouw carburateur verwarming nou het slangetje lek of de banjo bout ?
Of is de Banjo pas gaan lekken nadat je er aan gezeten had ?
Die van mij begint ook wat harder te zweten.
En zo heb ik voor de winter ook een aantal karweien.
1 benzine pomp , nog steeds niet vervangen ligt wel al hier op buro want door het regelmatig
rijden heb ik nu geen last met starten.
2 Voorvork keerring
3 lekkage carburateur verwarming.
4 Klepspeling controleren.
5 Carburateurs schoonmaken.
6 Synchroniseren.
7 Remmen schoonmaken.
Oja ik ben helaas niet zo goed in het how to's maken.
Sorry
Maar het WPHB zegt dat je wel de nippel open moet draaien, met een aftapslangetje naar een blikje... Voor ging dat volgens verwachting, achter kwam er niks uit de nippel maar ging het terug richting reservoir.Als je de remolie niet vervangt was het opendraaien van de Nippels niet nodig.
Door het indrukken van de zuigers ( die je uiteraard eerst schoon gemaakt hebt met remmen reiniger)pers je de olie weer terug in het reservoir.
Dan heb je tenminste ook geen knoeiboel.
Ik vermoed dat het langs/door het nippeltje lekte. Hoe het precies zat ben ik nooit achtergekomen, na vervanging door een banjo bout was het opgelostWas er bij jouw carburateur verwarming nou het slangetje lek of de banjo bout ?
Mijn tip hierbij: gewoon tijdens het sleutelen regelmatig een foto maken, als je de foto's dan later terugziet weet je wel weer wat je er bij moet vertellenDat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.
Dat hoeft zo moeilijk niet te zijn, het is gewoon een stap voor stap bericht van uit te voeren handelingen, de problemen die je bent tegen gekomen plus de oplossingen en voorzien van foto's, dan begrijpt eenieder waar het over gaat.
Zoals Ronk het vertelde is het ook mijn ervaring, gewoon de zuiger(s) schoonmaken & terug duwen en klaar is ....Maar het WPHB zegt dat je wel de nippel open moet draaien, met een aftapslangetje naar een blikje... Voor ging dat volgens verwachting, achter kwam er niks uit de nippel maar ging het terug richting reservoir.
Ik vermoed dat het langs/door het nippeltje lekte. Hoe het precies zat ben ik nooit achtergekomen, na vervanging door een banjo bout was het opgelost
Mijn tip hierbij: gewoon tijdens het sleutelen regelmatig een foto maken, als je de foto's dan later terugziet weet je wel weer wat je er bij moet vertellen
Dat gezooi met de nippels stond in de WPHB, en bij gebrek aan eigen inzicht hierin heb ik die gevolgd. Ik vind het pedaal overigens nog steeds wat sponzig aanvoelen dus misschien dat ik de remvloeistof achter wel volledig ga vervangen.Of de remvloeistof nog goed is kan je niet zien.
Remvloeistof trekt vocht aan , en daardoor kan er bij stevig remmen en warmte een dampbel ontstaan.
En werken je remmen dus niet meer.
Dus remvloeistof kan je beter verversen, als je er toch al mee bezig bent.
Wij zullen met onze divjes in Nederland niet zo snel in de situatie komen dat er een dampbel ontstaat.
Maar met zware belading en vakanties dus wel.Als je de remolie niet vervangt was het opendraaien van de Nippels niet nodig.
Door het indrukken van de zuigers ( die je uiteraard eerst schoon gemaakt hebt met remmen reiniger)pers je de olie weer terug in het reservoir.
Dan heb je tenminste ook geen knoeiboel.
Dit moet je niet zien als kritiek , maar als een leer moment voor de volgende keer.
Het is heel goed dat je dit karweitje toch zelf probeert
Veel rijplezier vandaag
Oxi was jij nou ook bezig met het luchtfilter vervangen? Is dat al gelukt? Dat staat binnenkort ook op mijn programma, evenals de bougies. Bij de bougies heb ik alleen zo'n meet-dingetje nodig, maar die heb ik niet. Is dat echt nodig of maakt dat niet echt veel uit?
Ik zou toch altijd voor de zekerheid even de alektrode-afstand controleren. Dus even een setje voelermaatjes kopen, dat kost niet veel en is altijd handig / noodzakelijk.Bougies kan je na het kopen meteen erin doen, die electrode-afstand klopt wel. En je kan er zonder enige demontage gewoon bij.
Voor zover ik weet wordt die niet warm.Wordt die ballast niet zo zo warm dat de tiewraps smelten? (ik heb geen idee, maar zomaar een vraag)
Ik vind het pedaal overigens nog steeds wat sponzig aanvoelen dus misschien dat ik de remvloeistof achter wel volledig ga vervangen.Het pedaal is nu vergelijkbaar met eerst, maar remt wel een stuk beter dankzij de nieuwe blokken.
Dit kwam ik nog tegen over xenon verlichting op auto,sIk heb net even de Xenon set ingebouwd, da's echt een eitje. Tja, de topkuip moet er even af, da's het meeste werk.
Hier een afbeelding van waar ik de ballast wel heel simpel heb bevestigd, gewoon een paar tie-wraps aan het kuipframe.
[afbeelding]
En hier een filmpje van de verlichting; Xenon Dim - en Halogeen (standaard) groot licht. De motor is steenkoud , dus loopt niet echtlekker stationair
@Kees: Die delay-schakeling moet er inderdaad wel tussen want heel af en toe valt ie uit met starten.
Sowieso makkelijk om hier even bij te vermelden het bouwjaar en kleur van de Div.Afgelopen vrijdag heb ik een mooie diversion kunnen kopen van een forum lid.Alleen helaas is heel de voorkant er vanaf. Dit wil ik natuurlijk weer origineel hebben.Ik heb dus nodig een : frame waar de koplamp aan hangt, koplamp zelf en topkuip.
En een orgineel stuur.Is iemand hier die me daar aan kan helpen?
Of een sloop die niet al te duur is.Want op marktplaats vragen ze soms belachelijke prijzen voor onderdelen.
Ik denk niet dat die ballast erg warm zal worden.
@Bensi
Ik heb het printje hier voor me liggen. 65mm x 40mm. Die kan je vast gemakkelijk kwijt. Even kijken hoe ik deze spat waterdicht kan maken.
Het moet eigenlijk tussen de connector die je in de connector prikt van je voorlamp, en de ballast. Dan moet je wel knippen en solderen. Ik kan er ook platte connectoren op zetten die je dan in je connector van de lamp prikt. Maar ik weet niet hoe stevig dat zal zitten.
Tevreden over het licht?
Ik heb geen reserve onderdelen,Afgelopen vrijdag heb ik een mooie diversion kunnen kopen van een forum lid.
Alleen helaas is heel de voorkant er vanaf. Dit wil ik natuurlijk weer origineel hebben.
Ik heb dus nodig een : frame waar de koplamp aan hangt, koplamp zelf en topkuip.
En een orgineel stuur.
Is iemand hier die me daar aan kan helpen?
Of een sloop die niet al te duur is.
Want op marktplaats vragen ze soms belachelijke prijzen voor onderdelen.
Met die connector bedoel je die 3 poot die standaard op de H4 lamp zit ?
Platte connectoren lijkt mij wel het makkelijkst, die dan desnoods met een pikkie soldeer vastzetten.
Het licht lijkt erg goed, maar ik heb er nog niet mee gereden. Ik denk dat ik er heel tevreden mee ga worden
Ik moet de lamp nog wel even goed afstellen, Ik heb, net als in de you-tube die Jan in zijn post heeft staan, op de muur afgetekend hoe de hoogte van het gewone dimlicht was, dan kan ik de xenon op dezelfde hoogte afstellen.