Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er wel uit denk ik. Inderdaad die platte connectoren die aan de H4 lamp zitten. Ik zal het zo maken dat je zelf de kabels op de juiste lengte kan maken. (Op de print zitten schroef connectoren) Ik ga er deze week aan beginnen.
Helemaal geweldig !!! :}
Ik stuur je fff een PB'tje met mijn adres.
 
Blauwe (b)engel komt nog van mijn matblauwe Hornet.

Heb inderdaad een donkere Diversion gezien, ik draaide volgens mij net de ronde af naar Nieuwkoop en jij draaide er bijna op.

We zullen elkaar dan nog wel vaker tegenkomen, geinig.

Ik was donderdag weer met de auto, heb er een hekel aan om met regen van huis weg te rijden. Dan pak ik de auto wel.

Groeten,

Herman

Herman, kijk maar uit....

Jij en ik rijden er elke dag 2x...

http://112rijnstreek.wordpress.com/2010/10/01/ernstig-ongeval-nieuwveenseweg-n-231-nieuwkoop/

Herken je het?
 
Ik heb al een tijdje een vraag en nu ga ik 'm maar eens stellen:
Mijn yamaha xj600 S diversion uit 2003 zou volgens het WPHB een elektrische brandstofpomp moeten hebben die, ook weer volgens het WPHB, even aangaat nadat de sleutel wordt omgedraaid en dan uitgaat...
In dit filmpje is dat geluid te horen op ongeveer 4 seconden:
Als ik het contact omdraai hoor ik echter helemaal niets, geen gezoem, geen geluidje, kortom: in mijn optiek hoor ik de pomp niet. Echter, starten doet ie wel. Doet die pomp het dan wel of niet? Volgens mij doet ie het gewoon, want anders zou de motor niet starten toch? En, waarom hoor ik die pomp niet even zoemen?
Ik hoor het graag!
 
Ook ik heb een vraag : Wat is de '' breedste '' maat achterband welke er op een diversion past, mijn achterband is namelijk aan vervanging toe en nou ben ik een beetje aan het orrienteren welke maten er oppassen.
 
Ik heb al een tijdje een vraag en nu ga ik 'm maar eens stellen:
Mijn yamaha xj600 S diversion uit 2003 zou volgens het WPHB een elektrische brandstofpomp moeten hebben die, ook weer volgens het WPHB, even aangaat nadat de sleutel wordt omgedraaid en dan uitgaat...
In dit filmpje is dat geluid te horen op ongeveer 4 seconden:
Als ik het contact omdraai hoor ik echter helemaal niets, geen gezoem, geen geluidje, kortom: in mijn optiek hoor ik de pomp niet. Echter, starten doet ie wel. Doet die pomp het dan wel of niet? Volgens mij doet ie het gewoon, want anders zou de motor niet starten toch? En, waarom hoor ik die pomp niet even zoemen?
Ik hoor het graag!

De pomp werkt met tegendruk, als je vaak rijdt dan is het niet nodig dat de pomp de vlotterkamers elke keer vult, omdat de druk dan voldoende is. Mocht je na een paar dagen stilstand willen rijden en de brandstof is uit de vlotterkamers verdampt, dan is de druk lager dan normaal en zal je hem mss horen.
 
De pomp werkt met tegendruk, als je vaak rijdt dan is het niet nodig dat de pomp de vlotterkamers elke keer vult, omdat de druk dan voldoende is. Mocht je na een paar dagen stilstand willen rijden en de brandstof is uit de vlotterkamers verdampt, dan is de druk lager dan normaal en zal je hem mss horen.

dus als ik gister heb gereden hoor ik vandaag niets...?
dat verklaart het wel, want veel langer dan 2 a 3 dagen staat ie nooit stil Bedankt!
 
Vandaag een klein schuivertje gemaakt. Bij het oprijden van een klein stoepje schoof mijn wiel langs het stoepje in plaats van er over heen. En toen lag ik... Een heel klein ijzeren richeltje van 5cm hoog. Helemaal niet gezien.

Buiten het kapje van de linker knipper geen schade kunnen ontdekken. Aangezien ik de zijkappen van de motor voor de vakantie vol heb gestopt met spare parts kon ik direct er een nieuw oranje kapje opschroeven. Toch wel stevig die Div's!
 
Ik zoek een werkende (los dus) achterremklauw van een 600. Mag wel lekke keerring/pakking hebben, want die zal ik toch preventief vervangen. Wie heeft er één over?
 
Laatst bewerkt:
't is zo erg: er puilen stukken pakking uit tussen zuiger en wand. Heel vast dus!
Moet nog wel proberen te lossen met koelen/verwarmen, maar ik zou vanwege de tijdsbesparing liever een nog werkende klauw erop hebben
 
Laatst bewerkt:
't is zo erg: er puilen stukken pakking uit tussen zuiger en wand. Heel vast dus!

Dit heb ik ook gehad. Ik heb de zuigers er toch nog uitgekregen, kostte wel een hoop moeite. Je kan het proberen om een goede tang, met een stukje leer tussen de bek en zuiger, de zuiger heen en weer te bewegen en zo deze draaiend eruit te trekken. Wel goed uitkijken dat je deze niet beschadigt en indien je deze beschadigt dan alsnog een 2e handsje scoren, remklauw of zuigers.

Ook kan je het proberen om met zo'n antislip doekje (plastic) van Tupperware (om een dop ergens af te draaien) de zuiger er proberen uit te draaien. Dit tupperware ding is echt wel handig, geeft je veel meer grip, ik denk dat je het ook kan proberen om bijv. je oliefilter mee los te draaien.
 
Laatst bewerkt:
't is zo erg: er puilen stukken pakking uit tussen zuiger en wand. Heel vast dus!
Moet nog wel proberen te lossen met koelen/verwarmen, maar ik zou vanwege de tijdsbesparing liever een nog werkende klauw erop hebben


Mr R heeft er ervaring mee.
Dus hij is nog te redden.
En een 2e hands remklauw vind je ook niet op iedere straathoek.

Suc6 in ieder geval
 
Dit heb ik ook gehad. Ik heb de zuigers er toch nog uitgekregen, kostte wel een hoop moeite. Je kan het proberen om een goede tang, met een stukje leer tussen de bek en zuiger, de zuiger heen en weer te bewegen en zo deze draaiend eruit te trekken. Wel goed uitkijken dat je deze niet beschadigt en indien je deze beschadigt dan alsnog een 2e handsje scoren, remklauw of zuigers.

Ook kan je het proberen om met zo'n antislip doekje (plastic) van Tupperware (om een dop ergens af te draaien) de zuiger er proberen uit te draaien. Dit tupperware ding is echt wel handig, geeft je veel meer grip, ik denk dat je het ook kan proberen om bijv. je oliefilter mee los te draaien.
Gewoon een schone stugge handdoek doet het ook prima! *D
 
Beste mede-divers,

Afgelopen zaterdag mijn 2 weken daarvoor aangeschafte Div naar de MotoPort gebracht voor de najaarscheck. En hier kwam het volgende uit:

-voorband versleten
-achterband versleten
-achterremschijf versleten
-uitlaat lek
-balhoofdlagers versleten
-accu laad niet op


Nu vond ik zelf de banden nog wel meevallen, maar de monteur liet het zien en hij had wel gelijk, je kon zien dat de banden versleten waren. Wat de lekke uitlaat betreft zat eronder bij de uitlaat een gaatje, die we nog kunnen dichten met spul (?). Mijn vader had het over GumGum of iets dergelijks. Dan is de achterremschijf versleten, hier zou dus een nieuwe op moeten samen met nieuwe remblokjes. Hier vragen ze maar liefst €275 voor. Nu kan ik zelf voor 50 euro aan een nieuwe remschijf komen, en remblokjes zijn ook vast niet al te duur, dus is dit het overwegen waard om zelf te doen? Ik was zelf altijd wel handig met mijn scooter, maar of ik dit ook met mijn motor wil doen?

Daarnaast nog de lekke balhoofdlagers, hier vragen ze €150 voor. Ik zag dat een setje nieuwe balhoofdlagers €50 was, maar in de HOW-TO zag ik al dat dit echt een verschrikkelijk werkje is. Weet niet of ik dat zelf wel aandurf.

Daarnaast laadde ook de accu niet op zodra de lampen aan gaan, moet ik hier dan de dynamo of iets dergelijks vervangen? De accu zelf was nog in perfecte staat.

En de banden verwisselen, voor en achter, kost me €250. Dit is nog wel het overwegen waard, wat is de normale prijs voor een setje banden met montage?

Zo komt er na de aanschaf van €530, nog het 25 kw setje van €70, en de 'reparatie van 700 euro bij, waarmee ik uitkom op een totaal bedrag van €1300 voor mijn eerste motor. Ik neem aan dat ik de kosten voor de reparatie uiteraard nog kan drukken.

Mvg,
Rik.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast nog de lekke balhoofdlagers, hier vragen ze €150 voor. Ik zag dat een setje nieuwe balhoofdlagers €50 was, maar in de HOW-TO zag ik al dat dit echt een verschrikkelijk werkje is. Weet niet of ik dat zelf wel aandurf.

Het is met balhoofdlagers vooral de uren die het duur maken. 150,- valt mee, al is 50,- voor een lager meer dan ik overal zie.
Ik heb hier gelezen dat het niet aan te raden is om dit zelf te doen als je niet handig bent, er is speciaal gereedschap nodig.

Zelf moet ik ze nu ook (laten) vervangen na 53000km, weggedrag begint belachelijk te worden.

Je bent wel aan de beurt zeg, lijkt alsof alle slijtage delen vervangen moeten worden.
Zou niet netjes zijn als je hier niet op gewezen bent bij aanschaf, particulier of niet.
 
Laatst bewerkt:
Altijd pech om te horen dat er zoveel mis mee is, maar met die aanschafprijs kan je ook geen juweeltje verwachten. Ik kreeg zaterdag bij mijn herfstcheckup te horen dat mijn balhoofdlager me €225 zou kosten. Ik durf het ook niet aan om die zelf te vervangen.

De achterrem is niet zo mission critical op een motor, hoe ziet hij er uit? Als hij op het randje is kan je er nog wel ff mee door. Echt versleten en je moet 'm toch wel doen. Je zal je beide remmen maar een keer nodig hebben en er faalt er eentje... Dat wil je niet meemaken. Voor zou ik zelfs preventief op tijd vervangen, maar die is gelukkig nog goed zeg je. De remblokjes kosten overigens €17,95 bij Louis.de.

Accuprobleem. Kijk in de WPHB, daar staat een hele lijst van checks die je kunt uitvoeren om het probleem te diagnoseren. Misschien is het wel een zekering?

Banden: Je mag er nog mee rijden tot 1mm profiel, kijk eens hoeveel je hebt. Als je in de regen gaat rijden moet je niet de limiet aanhouden, maar veel ruimer. Het is even een afweging wanneer je ze laat doen, maar ze moeten sowieso binnenkort. Als ik moet kiezen voor onderhoud aan iets motorisch of vervangen van banden, dan zou ik altijd voor de banden kiezen. Het is je enige contact met de weg.

Balhoofdlager: Kan je prima mee doorrijden als hij net door is, maar als hij echt te ver is moet hij zo snel mogelijk gedaan worden. -O-

Kijk ook of je met de motorzaak dingen gecombineerd kunt laten uitvoeren. Bijvoorbeeld voor de achterremschijf moet het achterwiel er toch af, en heb je weer minder arbeidsuren als je dat combineert met een nieuwe achterband. Zelfde geldt voor je voorband en balhoofdlager.
 
Trouwens, over balhoofdlagers gesproken. In de howto hier wordt de oude ballager vervangen door een naaldlager. Heeft dat voordelen? Ben benieuwd wat voor lager Motoport erin stopt als ik 'm daar laat vervangen. Als naald beter is dan hoef ik geen originele. :P
 
Ach het valt allemaal wel mee.
Als je een beetje ruimte en wat technisch inzicht heb is het allemaal wel te doen.
Vaak staat het in how to's en wphb zo precies omschreven.
Dan lijkt het heel wat , maar valt het in de praktijk best wel mee.
 
Beste mede-divers,

Afgelopen zaterdag mijn 2 weken daarvoor aangeschafte Div naar de MotoPort gebracht voor de najaarscheck. En hier kwam het volgende uit:

-voorband versleten
-achterband versleten
-achterremschijf versleten
-uitlaat lek
-balhoofdlagers versleten
-accu laad niet op


Nu vond ik zelf de banden nog wel meevallen, maar de monteur liet het zien en hij had wel gelijk, je kon zien dat de banden versleten waren. Wat de lekke uitlaat betreft zat eronder bij de uitlaat een gaatje, die we nog kunnen dichten met spul (?). Mijn vader had het over GumGum of iets dergelijks.
Een klein gaatje is inderdaad te dichten met GumGum of soortgelijk reparatiemateriaal.
Dan is de achterremschijf versleten, hier zou dus een nieuwe op moeten samen met nieuwe remblokjes. Hier vragen ze maar liefst €275 voor. Nu kan ik zelf voor 50 euro aan een nieuwe remschijf komen, en remblokjes zijn ook vast niet al te duur, dus is dit het overwegen waard om zelf te doen?
Zeker weten is dit makkelijk en stukken goedkoper zelf te doen. (Al eens de OP gelezen :? )
Ik was zelf altijd wel handig met mijn scooter, maar of ik dit ook met mijn motor wil doen?
Als je dezelfde werkzaamheden bij de scooter hebt gedaan, dan is het bij de motor niet anders.
Daarnaast nog de lekke balhoofdlagers, hier vragen ze €150 voor. Ik zag dat een setje nieuwe balhoofdlagers €50 was, maar in de HOW-TO zag ik al dat dit echt een verschrikkelijk werkje is. Weet niet of ik dat zelf wel aandurf.
€ 150,- voor dit klusje is een redelijk bedrag als je het zelf niet durft.
Daarnaast laadde ook de accu niet op zodra de lampen aan gaan, moet ik hier dan de dynamo of iets dergelijks vervangen? De accu zelf was nog in perfecte staat.
Ook in dit geval: Kijk eens bij tip&trucs in de OP.
En de banden verwisselen, voor en achter, kost me €250. Dit is nog wel het overwegen waard, wat is de normale prijs voor een setje banden met montage?
Als je de hele motor brengt dan is € 250,- een redelijk bedrag (kan goedkoper ;) ), maar als je losse wielen brengt dan heb je een goed setje Metzeler's voor minder dan € 200,- ;)
Zo komt er na de aanschaf van €530, nog het 25 kw setje van €70, en de 'reparatie van 700 euro bij, waarmee ik uitkom op een totaal bedrag van €1300 voor mijn eerste motor. Ik neem aan dat ik de kosten voor de reparatie uiteraard nog kan drukken.

Mvg,
Rik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan