Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@bertv: nee man :)

Maar betrekking met de Forté Oil Flush: als de motor goed loopt, zou ik het spul niet gebruiken. 't Laat rotzooi los, maar die rotzooi wil je niet in de smalle olieleidingen hebben.

Waarom heb je een dynojet toegepast?
 
@bertv: nee man :)



Waarom heb je een dynojet toegepast?


Beetje suffe reden.

Ik ben zoveel van motorfiets veranderd dat ik ff zoveel wou investeren dat ik wel door moest rijden. Daarbij was de hyperpro voorvering zo'n verbetering dat ik dacht dat het voor Dynojet ook zou gelden.
 
@bertv: ik zie het aan je motorstek profiel... m'n eerste gedachte is dat je niet weet wat je wil :)

Als je km's wil maken en ook sportief wil rijden is een VFR het overwegen waard... Ik ben juist overgestapt naar een div900 omdat duo rijden hierop beter bevalt.
 
@bertv: ik zie het aan je motorstek profiel... m'n eerste gedachte is dat je niet weet wat je wil :)

Ik weet wat ik wil, heb alleen tegenstrijdige wensen. :+
Ik wil een fraaie, snelle motor, die betrouwbaar is, en zuinig in gebruik.
Nog ff geklungeld met een extra woon-werk motor met 250cc.

De Div900 doet alles net voldoende en dat waardeer extra ik door de motoren die ik heb gehad.

De VFR heeft geen cardan! Voor de rest lijkt mij het idd prima.
Duo gebruik ik sporadisch. maareh, ik blijf de Div ff verslijten. :P
 
Laatst bewerkt:
oh, zo'n BT45 achterband is aardig zacht of niet?
Na zo'n 12.000 heb ik er nog een 1mm voor het slijtage nokje opzitten.

vanaf 10 meter is al te zien dat ik alleen het midden van het loopvlak gebruik.
Wat zijn de taaiste, km-vreetbanden?
Persoonlijk zou ik het eens met Metzeler proberen, hiermee heb ik het meeste plezier voor mijn geld gehad en dan hoef je niet eens de nieuwste/duurste aan te schaffen. ;) 8-) :]
 
Persoonlijk zou ik het eens met Metzeler proberen, hiermee heb ik het meeste plezier voor mijn geld gehad en dan hoef je niet eens de nieuwste/duurste aan te schaffen. ;) 8-) :]

k, die zijn nog steeds "hard" dus.
Ik ken de verhalen van jaren terug, en helaas is levensduur niet belangrijk voor de meeste motorrijders.

Ik zal de volgende keer vooraf mijn motordealer proberen te overtuigen ze in te kopen.
Hoop ik dat ie 'n keer wat actiever met mijn wensen omgaat. :(
 
k, die zijn nog steeds "hard" dus.
Ik ken de verhalen van jaren terug, en helaas is levensduur niet belangrijk voor de meeste motorrijders.

Ik zal de volgende keer vooraf mijn motordealer proberen te overtuigen ze in te kopen.
Hoop ik dat ie 'n keer wat actiever met mijn wensen omgaat. :(
2 weken terug mijn 1e set Michelin Pilot Road 2 versleten met 19.000 op het achter en voorwiel. En ik moet zeggen dat ik geen enkel momentje heb gehad bij het rijden in de regen. En ik rijd ook in de regen wel door. Erg tevreden en dus een nieuw setje erop laten leggen :)
 
2 weken terug mijn 1e set Michelin Pilot Road 2 versleten met 19.000 op het achter en voorwiel. En ik moet zeggen dat ik geen enkel momentje heb gehad bij het rijden in de regen. En ik rijd ook in de regen wel door. Erg tevreden en dus een nieuw setje erop laten leggen :)

ok, ook de Michelin P-R-2 dus duurzamer dan de BT45...

Aan mijn rijstijl kan het niet liggen.
 
Als je de rijstijl hebt dat je toch alleen maar rechtdoorgaat en behoedzaam de bochten door dan moet je gewoon een harde band kopen (ala Metzeler). Houdt je er ook wel van om een beetje sportief de bochten door te gaan dan is de PR2 ideaal. En redelijk duurzaam :)
 
Ik kwam net op de weg een mede-Div-rijdert tegen en toen ik er achter reed zag ik het achtertandwiel wat wiebelen. Oftewel dat zat niet parallel aan het achterwiel. :X Haar er even op gewezen toen ze parkeerde. Het zat er net nieuw op en ze voelde al iets raars en wilde terug. Nou, dat zal het wellicht geweest zijn. :P

Wel kwalijk als een motorzaak het zo monteert.
 
Ik kwam net op de weg een mede-Div-rijdert tegen en toen ik er achter reed zag ik het achtertandwiel wat wiebelen. Oftewel dat zat niet parallel aan het achterwiel. :X Haar er even op gewezen toen ze parkeerde. Het zat er net nieuw op en ze voelde al iets raars en wilde terug. Nou, dat zal het wellicht geweest zijn. :P

Wel kwalijk als een motorzaak het zo monteert.
Het klinkt alsof die rubbers in de bevestiging versleten zijn, maar het blijft gek dat een zaak hier niets over zegt.
 
@bertv: ok.. nouja, ik heb een vfr uit 87 gehad en nu een div900, allebei met mpr2... ik kon een stuk strakker en schever door de bocht met de vfr en gaf een kick... maarja, op den duur wil je wat langere afstanden rijden met duo en vind ik een div900 mooie tussenweg....

zoals je merkt, ik twijfel ook nog wel eens :)
 
Als je de rijstijl hebt dat je toch alleen maar rechtdoorgaat en behoedzaam de bochten door dan moet je gewoon een harde band kopen (ala Metzeler). Houdt je er ook wel van om een beetje sportief de bochten door te gaan dan is de PR2 ideaal. En redelijk duurzaam :)

Met mijn metzelers roadtec Z6 kan ik anders aardig strak/hard door de bochten.... ;)
 
heeft iemand een duidelijke foto hoe je de carbarateurs moet aftappen
voor de winterstalling

in het handboek staat wel een foto maar die is zo kleid en waar ik de slang moet aansluiten op de carbarateurs...?

of een HowTo...?

heb net mijn forte flesjes besteld dus hij kan de schuur in binnen kort... :(
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand een duidelijke foto hoe je de carbarateurs moet aftappen
voor de winterstalling
Het zou op de eerste plaats handig zijn als je merk, type en bouwjaar in de ondertitel of de voetnoot zou vermelden, want dat was mijn eerste zoektocht. -O-
in het handboek staat wel een foto maar die is zo kleid en waar ik de slang moet aansluiten op de carbarateurs...?
Op het laagste punt van de 4 carburateurs vind je de vlotterkamer & aan de onderzijde hiervan het aftappunt en als je schroefje 11 los draait dan loopt bij 1 de benzine eruit:


full




heb net mijn forte flesjes besteld dus hij kan de schuur in binnen kort... :(
Welke flesjes heb je besteld en waar :?
 
Laatst bewerkt:
Precies daar doelde ik op, dat had ik eerder ergens gelezen. Het uitvallen van Xenon bij het starten.
Ik ben op elektronica gebied een NUL hoor, dus de volgende vraag, hoe maak ik zo'n delay van 30 seconden?

@Bensi
Ik heb even gekeken. Ik heb een schakeling liggen die pas na iets van 30 seconden de boel aan zet. Het nadeel hiervan is dat als je onderweg je motor laat afslaan de xenon toch uit gaat omdat je opnieuw moet starten. (12v in en 12v uit gemakkelijk aan te sluiten) Deze heb ik nog liggen en kan ik naar je opsturen.

Wat ook kan is een schakeling die als de spanning onder de 10,5V is gekomen de xenon automatisch voor een aantal seconden uit zet. Dan heb je bij afslaan geen probleem. Dit moet ik bestellen en kost iets van 8 euro. Maar ik denk dat het afslaan wel mee zal vallen toch? (Mij gebeurt het nauwelijks meer)

Wellicht is er bij beide een relais nodig. Maar die kosten slechts iets van 3 euro dacht ik.
 
@Bensi
Ik heb even gekeken. Ik heb een schakeling liggen die pas na iets van 30 seconden de boel aan zet. Het nadeel hiervan is dat als je onderweg je motor laat afslaan de xenon toch uit gaat omdat je opnieuw moet starten. (12v in en 12v uit gemakkelijk aan te sluiten) Deze heb ik nog liggen en kan ik naar je opsturen.
Wat ook kan is een schakeling die als de spanning onder de 10,5V is gekomen de xenon automatisch voor een aantal seconden uit zet. Dan heb je bij afslaan geen probleem. Dit moet ik bestellen en kost iets van 8 euro. Maar ik denk dat het afslaan wel mee zal vallen toch? (Mij gebeurt het nauwelijks meer)
Wellicht is er bij beide een relais nodig. Maar die kosten slechts iets van 3 euro dacht ik.
Super Kees, je hebt een PB'tje :)
 
Op de sloop een nieuw slot scoren. (Denk dan ook aan het slot voor de tank en zadel.)
Volgens mij zit het slot met twee schroeven aan de onderkant vast. Je zal dus veel moeten demonteren. De schroeven zal je moeten uitboren. (Het zijn vanwege de veiligheid geen normale boutjes.) Misschien eerst even de kabel en de connectors nalopen.
maar let wel op!!

ik heb ook een nieuw slot er op laten zetten

maar de importeur stuurde tot 3 x toe een verkeerde versie

er zijn meerdere soorten contactsloten

heeft iets met de kabelaansluitingen te maken
 
He wie reed er vanmiddag om 17.10 uur op een rode Diversion Nieuwkoop binnen met een LED-bar onder z'n koplamp???? :? :W :?

Dat moet ik geweest zijn :] Is het trouwens een beetje opvallend zo'n LED bar, heb hem zelf nog niet echt kunnen zien, en vraag me dat af.

Is mijn dagelijkse ritje, Breukelen-Alphen v.v.

Heb ik netjes gezwaaid naar je of niet? Er is mij niet zo snel een Div opgevallen, al is het wel een motor die ik meer dan gemiddeld tijdens woon-werk zie.

Herman
 
Ii ben alvast wat zaken aan het inkopen voor de komende grote beurt die ik m'n Divje moet geven na 14.500 km vanaf begin maart dit jaar.
Ik heb net nieuwe lagers gekocht voor het balhoofd, daar zit een duidelijk zwaar punt in.
Op E-Bay voor € 27,75 incl verzending.

Met een beetje zoeken kun je zo aardig wat besparen op je onderdelen voor je Divje ;)
En je hoeft er niet eens de deur voor uit :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan