Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraag aan een ieder die Xenon verlichting heeft;

Ik heb een Import Divje, die heeft GEEN aan / uit schakelaar voor de verlichting. Dus zodra de sleutel omgaat is de verlichting aan.
Kan ik dan wel of niet Xenon monteren?

gr
Ben

Tuurlijk wel. Alleen je kan het niet uitzetten zonder de sleutel om te draaien. Omdat xenon nog wel eens uit wil vallen als de spanning inzakt bij het starten is dat wellicht een probleem. Wellicht een schakelling maken die pas na 30 seconden de verlichting aan zet?
 
Tuurlijk wel. Alleen je kan het niet uitzetten zonder de sleutel om te draaien. Omdat xenon nog wel eens uit wil vallen als de spanning inzakt bij het starten is dat wellicht een probleem. Wellicht een schakelling maken die pas na 30 seconden de verlichting aan zet?
Precies daar doelde ik op, dat had ik eerder ergens gelezen. Het uitvallen van Xenon bij het starten.
Ik ben op elektronica gebied een NUL hoor, dus de volgende vraag, hoe maak ik zo'n delay van 30 seconden?
 
Ik had Xenon in mijn auto en startte altijd met verlichting uit. Toch soms gestart met brandende verlichting, dat ging ook prima. Het knalt er in ieder geval niet meteen uit. Hoe het met de levensduur van de lampen zit durf ik dus geen uitspraak te doen. :) Ik was erop uitgekeken voordat ze versleten waren en liggen hier nog ergens in een doos. Pilot H4 Bi-Xenon overigens, twee stuks, dus voor twee koplampen.
 
Ik had Xenon in mijn auto en startte altijd met verlichting uit. Toch soms gestart met brandende verlichting, dat ging ook prima. Het knalt er in ieder geval niet meteen uit. Hoe het met de levensduur van de lampen zit durf ik dus geen uitspraak te doen. :) Ik was erop uitgekeken voordat ze versleten waren en liggen hier nog ergens in een doos. Pilot H4 Bi-Xenon overigens, twee stuks, dus voor twee koplampen.
Kun je nu mooi de helft van in je Divje zetten dan :Y
 
Ik was erop uitgekeken zei ik. :P Ik heb er aan zitten denken, maar ik heb nu net als in mijn auto knalgele koplampen gestoken, dat vind ik mooier. :) Lichtopbrengst is ook voldoende en door de afwijkende kleur van standaard best opvallend.
 
[afbeelding]
Onderdeel 5, ongeveer €3,50. Gewoon even bestellen bij de dealer.

Maar het gaat natuurlijk niet zo maar stuk. De kabel zal wellicht te stroef zijn geworden. Misschien die ook maar vervangen? Dit soort kabels hebben een beperkte levensduur en gaan af en toe kapot. Ik heb volgens mij in juni €15 betaald voor een nieuwe kabel.

Hallo Kees
bij mij is het nummer 11 wat versleten is het vierkantje wat de kabel moet draaien is rond geworden .
Ik heb heel voorzichtig met een dremeltje de kabel laten draaien en dan doet de teller het gewoon
Ik bestel wel een nieuwe
weet jij een dealer in den haag waar dit kan ?????
groeten jan
 
Ik las in de Promotor van Juni een interessant artikel over het terugdringen van olieverbruik door gebruik van Forte Producten, misschien iets voor iemand hier met wat teveel olieverbruik.

Ik hoop dat het een beetje te lezen is, ik heb de pagina afbeeldingen van een andere site gehaald.
flush-1.jpg

flush-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste zinnetje is een beetje betuttelend. Ook een consument kan zijn olie verversen en brengen naar een milieustraat in de buurt. Verder klinkt het allemaal erg leuk. :) Misschien toch een Forté II proberen, want ik heb er alleen I in gehad. :)

Overigens wat mijn olie betreft: Vannacht heeft ie de hele nacht op de jiffy gestaan en er kwam nog een plasje wat olie uitdruppen. Hij staat nu al de hele middag op de bok en er kwam 1 druppel uit, en restantje dus. Het oliepeil in het kijkglas staat op dezelfde waterpas-vloer als gisteren wederom precies in het midden. Straks gaat de airbox open en ga ik daar onderzoek doen, tevens vervang ik gelijk het luchtfilter. :)
 
Forte I heeft bij mij perfect gewerkt.
Enorme dip die een dynojetcentrum er niet uit kreeg bleek dus gewoon vuil.

Forte II geeft ik hierdoor het voordeel van de twijfel.
 
Forte I heeft bij mij perfect gewerkt.
Enorme dip die een dynojetcentrum er niet uit kreeg bleek dus gewoon vuil.
Forte II geeft ik hierdoor het voordeel van de twijfel.
Als ik een grote beurt ga uitvoeren (najaar) ga ik het zeker proberen met de Forte producten, ondanks dat ik geen last heb van olieverbruik. Als ik dat artikel lees zal het zeker een goeie uitwerking hebben op het geheel van de motor.
 
En dan nogmaals waar kun je het halen? Of moet daarvoor echt naar een werkplaats/dealer?
 
Dat laatste zinnetje is een beetje betuttelend. Ook een consument kan zijn olie verversen en brengen naar een milieustraat in de buurt. Verder klinkt het allemaal erg leuk. :) Misschien toch een Forté II proberen, want ik heb er alleen I in gehad. :)

Overigens wat mijn olie betreft: Vannacht heeft ie de hele nacht op de jiffy gestaan en er kwam nog een plasje wat olie uitdruppen. Hij staat nu al de hele middag op de bok en er kwam 1 druppel uit, en restantje dus. Het oliepeil in het kijkglas staat op dezelfde waterpas-vloer als gisteren wederom precies in het midden. Straks gaat de airbox open en ga ik daar onderzoek doen, tevens vervang ik gelijk het luchtfilter. :)
Ik heb de airbox van mijn fiets eens grondig schoongemaakt, zat op veel plekken verse olie in en veel opgedroogde olierestanten. Het was al niet veel omdat hij vannacht op de jiffy heeft staan uitlekken. Tevens een nieuw luchtfilter erin, want de oude was echt helemaal donkergrijs van het vuil. :X Vermoedelijk is nu het olielekken opgehouden als ik het oliepeil iets lager houd dan maximum. Laten we het hopen. :$
 
Ik heb de airbox van mijn fiets eens grondig schoongemaakt, zat op veel plekken verse olie in en veel opgedroogde olierestanten. Het was al niet veel omdat hij vannacht op de jiffy heeft staan uitlekken. Tevens een nieuw luchtfilter erin, want de oude was echt helemaal donkergrijs van het vuil. :X Vermoedelijk is nu het olielekken opgehouden als ik het oliepeil iets lager houd dan maximum. Laten we het hopen. :$
Zoals eerder gezegd zou ik niet hoger gaan dan maximaal 3/4 peilglaasje, zodat het ook opvalt als er onverhoopt iets bijkomt. ;)
 
Net een Xenon H4 8000k set gekocht via MF, krijg ik deze week nog binnen.
Ben heel benieuwd :Y
 
Precies daar doelde ik op, dat had ik eerder ergens gelezen. Het uitvallen van Xenon bij het starten.
Ik ben op elektronica gebied een NUL hoor, dus de volgende vraag, hoe maak ik zo'n delay van 30 seconden?

Maak ik wel voor je. No problem.
 
Hallo Kees
bij mij is het nummer 11 wat versleten is het vierkantje wat de kabel moet draaien is rond geworden .
Ik heb heel voorzichtig met een dremeltje de kabel laten draaien en dan doet de teller het gewoon
Ik bestel wel een nieuwe
weet jij een dealer in den haag waar dit kan ?????
groeten jan


Ik heb de beste ervaringen v.w.b. bestellingen bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Ze krijgen meestal op wo en za de bestellingen binnen en informeren je per SMS.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Xenon op mijn Div, en er zit een aparte aan/uit en schakelaar op, kwam denk ik van een motor af zonder lichtschakelaar.

Als bij mij de Xenon aan staat en ik start de motor dan gaat het uit, en niet meer vanzelf aan.
 
hm, ik ga na 290 km op reserve ipv 330...
rijstijl> zeer rustig

Toch wel spijt van dat Dynojet-tunen, gaat om een tientje extra benzinekosten per maand, terwijl dat iets beter lopen echt niet meer opvalt na een tijdje.

Picaroon zou wel weer zeggen:
don't fix it if it ain't broken. ;)

oh, zo'n BT45 achterband is aardig zacht of niet?
Na zo'n 12.000 heb ik er nog een 1mm voor het slijtage nokje opzitten.

vanaf 10 meter is al te zien dat ik alleen het midden van het loopvlak gebruik.
Wat zijn de taaiste, km-vreetbanden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan