Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik ga zou dat idd kunnen, maar ik ga me niet aanmelden van te voren, als het KL.... weer is blijf ik lekker thuis.

Met regen rijd ik ook niet, als het weer zo slecht is als in Duitsland doet men voorrem het niet

Wie heeft dat probleem met een Div 900 nog meer trouwens? Geen voorrem bij veel langdurige regen.... Heb gehoord dat het met de remblokken te maken kan hebben?

Kan inderdaad wel eens met het type remblokken te maken hebben.

Gisteren de onderpoten even goed schoon gemaakt. De verroeste borgclip die de lekkage heeft veroorzaakt viel in de groef aan de binnenkant van de onderpoot. Deze groef is weer vrij en alle roest is verwijderd.

Daarna de onderpoten van een nieuwe laag lak voorzien. Ze zien er weer uit als nieuw.

De keerringen en veren vervangen is wel een klusje dat veel gemakkelijker gaat met twee personen dan met één. Zeker als je niet over een grote bakschroef beschikt. Er is voor 30 euro special gereedschap om de keerringen er in te persen. Maar een 50mm PVC pijp werkt ook uitstekend. De olie er in gedaan en even heen en weer bewegen om luchtbellen kwijt te raken. Volgens de beschrijving die bij de nieuwe TechnoFlex veren zit moet de buis tot 150mm gevuld worden. De buizen flink gevuld en met een rietje de olie teruggebracht tot het juiste niveau. Op de buizen zit op diverse plaatsen roest en het laagje chroom is hier weg. Deze plekken zitten allemaal echter niet in de veerweg en kunnen de keerringen dan ook niet beschadigen. Bovendien zit het niet in het zicht.

De borgclip is besteld maar was helaas niet op voorraad. Tijdelijk opgelost met een borgclip van een halogeen inbouw spotje. De keerring kan geen kant uit, en de nieuwe clips kunnen straks gemakkelijk er ingezet worden. (Stofkap kan omhoog)

Laatst bewerkt:
Maandagmorgen ben ik wel door de regen in 50 min naar Apeldoorn gereden, niets van het gebrek aan remvermogen gemerkt.

Hij remt ook prima in de regen maar voordat hij remt duurde het een paar tellen.

Dat noemen ze fading.
Daarom hebben ze vaak gaatjes in de schijven geboord.
Het ene merk remblok heeft daar meer last van dan de andere.

En zondag bij redelijk droog weer ben ik ook van de partij.
Ik vertrek hier met het Gorinchem topic en ik heb begrepen dat het Breda topic zich bij ons voegt.
Dus kopperma ??? en Oxi ? zie ik hier op het ontmoetingspunt wel

Nou, ik ga een vriendin ophalen in Eindhoven en ga daarna via Den Bosch om weer twee meiden op te pikken.

Die van het Breda topic zie ik in Veenendaal wel verschijnen.

Nou, ik ga een vriendin ophalen in Eindhoven en ga daarna via Den Bosch om weer twee meiden op te pikken. Die van het Breda topic zie ik in Veenendaal wel verschijnen.
Oxi gaat met een hele Harem

Nou, ik ga een vriendin ophalen in Eindhoven en ga daarna via Den Bosch om weer twee meiden op te pikken.

Die van het Breda topic zie ik in Veenendaal wel verschijnen.

Ok dan zie ik jullie daar wel.
Als je de combinatie Div600 grijs en een goudkleurige Fazer 600 ziet dan ben ik dat samen met mijn zoon.

Of zal ik op de kanarigele Kawasaki zl250 van mijn vrouw gaan ? Ook wel lache en heeeel herkenbaar.

Kraantje ? Ja , Heel diep weg midden onder de tank .
Enkel te bedienen op de tast en slechts met de vingertoppen , indien men dezelfde handformaat heeft als ik in ieder geval . Vanaf de rechter kant .

Maar dat kraantje is er alleen voor om de benzinetoevoer af te sluiten als je de tank eraf wil halen. Geen reserver/prime stand ofzo.

Maar dat kraantje is er alleen voor om de benzinetoevoer af te sluiten als je de tank eraf wil halen. Geen reserver/prime stand ofzo.

zit wel degelijk een prime en een on stand op

geen reserve stand

zit idd diep onder de tank verstopt

binnenkort ben ik ook te zien ergens op de weg. Ben vandaag geslaagd voor m'n A-tje en heb via een spoedprocedure mn rijbewijs aangevraagd. Mag hem donderdag om 9 uur ophalen bij het gemeentehuis, dus vanaf dan kan ik ook ergens gespot worden..
Heb een rode diversion 600XJ...

Gefeliciteerd met het A-tje en nog veel veilige kilometers toegewenst.

Gefeliciteerd Duck en wwelkom bij de club

Status
Niet open voor verdere reacties.