Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaatsen waar ik nooit geweest ben en mooi schijnen te zijn ben ik altijd voor, al moet ik er het hele land voor door. Breda-Arnhem is trouwens mijn dagelijkse route, dus vind ik het sowieso niet te ver weg.
 
De achterhoek is prachtig om te rijden met heerlijke kleine weggetjes. Al een paar keer achter iemand met een Garmin met motorkaart gereden. Gister nog trouwens
 
Plaatsen waar ik nooit geweest ben en mooi schijnen te zijn ben ik altijd voor, al moet ik er het hele land voor door. Breda-Arnhem is trouwens mijn dagelijkse route, dus vind ik het sowieso niet te ver weg.
Als de datum mij uitkomt, dan kunnen we misschien samen oprijden (ik woon ook in de Parel van 't Zuiden)..

@Speedy76: is het misschien een idee om in de OP ook de woon-/verblijfplaats van de DIV-rijders te vermelden? Dat maakt het zoeken naar lotgenoten tourbuddy's een stuk makkelijker. Wie is voor?
Bij mij mag je in ieder geval [Breda] achter mijn naam plakken!
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of het zo is, maar mijn hoes ziet er steviger uit en lijkt een hogere kwaliteit te hebben. Deze lijkt me wat dun. Maar daar zal de prijs ook naar zijn.

Wat handig is bij het laten zitten van de hoes is het elastiek, maar dat is weer onhandig bij het om de motor doen van de hoes. Aan jou de keuze natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze van Louis.de

Past uitstekend, is 100% waterdicht, maar toch ademend en waait er niet af. eventueel met een sluiting aan de onderkant vast te maken (gebruik ik zelf nooit) en er zitten ringen in om je schijfremslot doorheen te halen (anti-diefstal). Binnen een paar tellen te plaatsen en te verwijderen.
Ben er zeer tevreden over!

Edit: deze heeft ook een speciale hittebestendige rand aan de onderkant, zodat je hem ook met hete uitlaten kunt gebruiken, zonder dat het plastic aan je dempers plakt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt kopperma, ziet er goed uit inderdaad. Ik neem aan dat die hoes niet heel zwaar is?
Zit die hittebestendige rand ook bij het motorblok? Want dat wordt natuurlijk ook gloeiend heet...
 
Hallo allemaal, ik rijd dagelijks mijn trouwe fj600 uit 84.
Nu twijfel ik weleens om een div 600 aan te schaffen (de 900 vind ik te zwaar in massa) maar die heeft minder pk en kleindere tank en vaker doorgeroeste uitlaatcollector zo lijkt. Wat zijn redenen om het wel te doen, ps. ik heb geen enkele reden de fj weg te doen, maar toch zoekende, ik lees het graag!

Grt Peter
 
Bedankt kopperma, ziet er goed uit inderdaad. Ik neem aan dat die hoes niet heel zwaar is?
Zit die hittebestendige rand ook bij het motorblok? Want dat wordt natuurlijk ook gloeiend heet...
Nee, de hoes is niet zwaar en hij komt niet tegen je blok aan omdat je stuur voldoende uitsteekt. Ik zal zo wel ff een fotootje maken en hier bij plaatsen.


Ik heb maat S-L.
 
Laatst bewerkt:
@Speedy76: is het misschien een idee om in de OP ook de woon-/verblijfplaats van de DIV-rijders te vermelden?
Het is een idee en van velen vind je de woonplaats in het profiel, maar niet van allen en dus wacht ik op meerdere reacties.
Dat maakt het zoeken naar lotgenoten tourbuddy's een stuk makkelijker. Wie is voor?
Bij mij mag je in ieder geval [Breda] achter mijn naam plakken!
Is binnen enkele minuten toegevoegd aan de foto-post.
 
Laatst bewerkt:
Het is een idee en van velen vind je de woonplaats in het profiel, maar niet van allen en dus wacht ik op meerdere reacties.

Denk dat de mensen welke het niet in het profiel hebben staan ook niet graag in de OP willen hebben.

Ik ben er niet op tegen, maar misschien alleen de mensen vermelden welke het in het profiel hebben staan?
 
Denk dat de mensen welke het niet in het profiel hebben staan ook niet graag in de OP willen hebben.
Dat was ook mijn redenatie.
Ik ben er niet op tegen, maar misschien alleen de mensen vermelden welke het in het profiel hebben staan?
Bedenk wel:

Volgens mij zijn de profielen afgeschermd, maar iedere andere post is ook via Google te vinden, zo heb ik bijvoorbeeld MF gevonden.
 

Waarom zou je een Div 600 aanschaffen als je fj600 het nog goed doet?
Versleten? Of verwacht je dat soort problemen?

Hm, allemaal vragen terug.
 

Ik zou dan niet naar de 600 kijken maar naar een mooie 900, het gewicht valt reuze mee als je er aan gewend bent. Wel is de 900 een stukkie hoger dan de 600 geloof ik.
 
Hoi, omdat ik me afvraag wat in de toekomst een reden kan zijn de 600 div te kopen, mijn fj600 is nog prima, nauwelijks olie verbruik en 1 op 21 met benzine, verder ook netjes.
Dus gaat niet zomaar weg, maar ben gewoon benieuwd.

Grt, Peter
 
Hoi, omdat ik me afvraag wat in de toekomst een reden kan zijn de 600 div te kopen, mijn fj600 is nog prima, nauwelijks olie verbruik en 1 op 21 met benzine, verder ook netjes.
Dus gaat niet zomaar weg, maar ben gewoon benieuwd.

Grt, Peter
Als je nu tevreden bent met de fj600 is er geen reden om over te stappen, maar als de fj600 van ouderdom uit elkaar valt of als reparatiekosten te hoog worden, dan is een overstap te overwegen naar de Diversion:

De Div. is in feite net zo'n makkelijke gooi en smijt fiets als de fj600, onderhoud is makkelijk zelf te doen, het verbruik is ongeveer hetzelfde, maar iets moderner met meer PK's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.