Mr. R.
MF veteraan
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat is het stil hier de laatste tijd Veel vakantie en weinig mensen die grote verbouwingen hebben denk ik ?
Dan heb ik nog wel een vraagje. Wat is het verbruik van de 900 versie? Zelf rij ik nu ongeveer 1 op 19/20 met mijn 600 divje. Ben erg benieuwd wat het verschil is met de 900.
En is de 900 (voelbaar) veel zwaarder? De 600 is een erg makkelijke gooi en smijt fiets. De 900 is natuurlijk zwaarder, maar is het echt een heel erg groot verschil of kan je ook nog leuk gooien en smijten?
Zo kijken hoeveel mensen nog wakker zijn in dit topic en mij willen helpen
Verbruik ligt rond de 1:18-1:19. Ik schat dat jij de 1:18 gaat doen aan je verbruik op een 600 te zien.
Gewicht is wel flink, 270 volgetankt. En vooral het hoge zwaartepunt is wel even wennen. In het begin heb ik de fiets nog wel een paar keer uit stilstand neergelegd, maar dat kan ook beginners onkunde zijn geweest.
Op dit moment (na ruim 1.5 jaar en iets van 33.000km) rijd ik vrolijk stapvoets tussen de files door en smijt ik hem overal tussen etc. Maar het zal vast iets minder zijn dan bij een 600.
Ik ben trouwens wel heel blij dat ik voor een 900 ben gegaan ipv de 600. Ik was zeer waarschijnlijk snel uitgekeken op een 600 en ben dat nog lang niet op de 900. Zeker niet na het vervangen van mijn voorveren door een progessieve set.
Hoeveel km rijd je per jaar?Hee mannen (en vrouwen) even een kort vraagje. Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan onderhoud en banden per jaar? (exclusief benzine kosten) bij een diversion met cardan? Ik kijk even rond voor een motor, maar als student moet het dus niet te duur worden, vandaar mijn vraag!
Voor de Div600 kan ik het je wel ongeveer vertellen, maar dan per km, niet per jaar: ga uit van 6-7 cent per km benzine en bijna net zo veel aan onderhoud (waarbij ik het onderhoud zelf doe). Incl. alles rijd ik nu voor zo'n 15 cent per km.Hee mannen (en vrouwen) even een kort vraagje. Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan onderhoud en banden per jaar? (exclusief benzine kosten) bij een diversion met cardan? Ik kijk even rond voor een motor, maar als student moet het dus niet te duur worden, vandaar mijn vraag!
Hee mannen (en vrouwen) even een kort vraagje. Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan onderhoud en banden per jaar? (exclusief benzine kosten) bij een diversion met cardan? Ik kijk even rond voor een motor, maar als student moet het dus niet te duur worden, vandaar mijn vraag!
Als je nou je forum-afbeelding verandert int'was toch effe verschieten zenne
Hee mannen (en vrouwen) even een kort vraagje. Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan onderhoud en banden per jaar? (exclusief benzine kosten) bij een diversion met cardan? Ik kijk even rond voor een motor, maar als student moet het dus niet te duur worden, vandaar mijn vraag!
Als je nou je forum-afbeelding verandert in [afbeelding] dan snappen we het beter
OT: bandenspanning is natuurlijk een belangrijk punt om regelmatig te controleren, samen met de ketting (spanning, staat tanden en smeren) en oliepeil doe ik rond iedere tankbeurt!
Veilige ritten zijn fijne ritten
Gefeliciteerd met je Atje!
Aan het begin van dit topic staat het onderhoudsschema, bekijk dat even, en vergelijk het met de status van onderhoud van de motor. Loop ook je BRAVOK even na zoals je bij je lessen geleerd hebt. De uitlaat-collectors (waar de uitlaatbochten overgaan in de dempers) zijn standaard probleempunt, kijk hoe roestig die zijn. Trillingen rond de 4000 toeren zijn "normaal" bij deze motor. En uiteraard: zorg dat de motor koud is bij starten (dit voel je het beste aan de koppelingsdeksel, het grote gladde ronde ding aan de rechterkant).
Succes!
maar kopperma welketting??? die heeft ...uuuh Zenne nie.....