Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals jij t voorstelt is het € 164 excl achterwiel er weer opzetten (toch? Of lees ik het verkeerd?). In mijn geval moet de monteur dat ff doen, dus dat zou ongeveer € 25 kosten. In totaal € 189.
Bij MotoPort kost dit met € 210 (dus incl monteren/erop leggen/bakkie koffie). Dat scheelt dus € 21 met jouw verhaal, daar ga ik al die moeite niet voor doen en vind die prijs dus in orde.
Ik had begrepen dat die € 210,- voor twee banden was :?
 
Zoals jij t voorstelt is het € 164 excl achterwiel er weer opzetten (toch? Of lees ik het verkeerd?). In mijn geval moet de monteur dat ff doen, dus dat zou ongeveer € 25 kosten. In totaal € 189.
Bij MotoPort kost dit met € 210 (dus incl monteren/erop leggen/bakkie koffie). Dat scheelt dus € 21 met jouw verhaal, daar ga ik al die moeite niet voor doen en vind die prijs dus in orde.

Nee ik betaalde 164 incl opleggen, maar het wiel heb ik er zelf af gehaald en weer op gezet. dus 164 incl. band op de velg leggen. En dat is alleen het achterwiel... :P

Betaal jij nu 210 voor 1 band incl monteren en dergelijke, want dat stond in je eerste post. of voor 2 banden? :?
 
HELP !!!!

ik heb nieuwe remblokken gehaald voor de voorremklauw, nou is de onderste bout waarmee de remklauw vastzit hartstikke rondgedraaid, dus die krijg ik met geen mogelijkheid los. Ook het kleine boutje waarmee de remleidingklem vastzit is rond dus ook die krijg ik niet los. Nou gaat het volgens mij nog wel als die blijft zitten maar die bout van de remklauw MOET los.
Wie heeft er nog goeie ideeën ??
 
HELP !!!!

ik heb nieuwe remblokken gehaald voor de voorremklauw, nou is de onderste bout waarmee de remklauw vastzit hartstikke rondgedraaid, dus die krijg ik met geen mogelijkheid los. Ook het kleine boutje waarmee de remleidingklem vastzit is rond dus ook die krijg ik niet los. Nou gaat het volgens mij nog wel als die blijft zitten maar die bout van de remklauw MOET los.
Wie heeft er nog goeie ideeën ??

Met een gewone tang maar verder draaien en er maar nieuwe bouten inzetten daarna? zou het anders niet weten?
 
HELP !!!!

ik heb nieuwe remblokken gehaald voor de voorremklauw, nou is de onderste bout waarmee de remklauw vastzit hartstikke rondgedraaid, dus die krijg ik met geen mogelijkheid los. Ook het kleine boutje waarmee de remleidingklem vastzit is rond dus ook die krijg ik niet los. Nou gaat het volgens mij nog wel als die blijft zitten maar die bout van de remklauw MOET los.
Wie heeft er nog goeie ideeën ??

Heb geen inzicht in jouw gereedschap, maar misschien moertje erop (laten) lassen?
 
Met een gewone tang maar verder draaien en er maar nieuwe bouten inzetten daarna? zou het anders niet weten?
Met een tang krijg je die echt niet los, die zit met 40 Nm vast en waarschijnlijk al heel lang. :/

Heb geen inzicht in jouw gereedschap, maar misschien moertje erop (laten) lassen?
Ik heb geen lasapparatuur en zou ook niet gaan lassen op die plek trouwens.

of uitboren? Lijkt me ook eng, maar goed
Ik beng bang dat het daar wel op uit gaat draaien inderdaad |(
.... uit gaat draaien .... hmmm woordspeling ? _O-
 
Laatst bewerkt:
Met een tang krijg je die echt niet los, die zit met 40 Nm vast en waarschijnlijk al heel lang. :/Ik heb geen lasapparatuur en zou ook niet gaan lassen op die plek trouwens.

:N inderdaad ja...

Ik beng bang dat het daar wel op uit gaat draaien inderdaad |(
.... uit gaat draaien .... hmmm woordspeling ? _O-

~[/quote]

:+

Succes in ieder geval!

Weet niet hoe dik de bout is en of je de mogelijkheid hebt om te tappen?
Misschien een ander boutje met tegendraadse tap erin draaien?

Geef mijn bek ook maar een douw :+
 
Nee ik betaalde 164 incl opleggen, maar het wiel heb ik er zelf af gehaald en weer op gezet. dus 164 incl. band op de velg leggen. En dat is alleen het achterwiel... :P

Betaal jij nu 210 voor 1 band incl monteren en dergelijke, want dat stond in je eerste post. of voor 2 banden? :?
Ahaa! Iets met aap en een mouw... Ik betaal € 210 voor 2 banden incl monteren.

De enige en juiste conclusie is: goede deal van MotoPort Den Bosch. :]
 
Eergister heb ik mijn achterremklauw gedemonteerd en dat ging ook niet lekker simpel. De bouten zaten goed vast.
Wat ik gedaan heb (voordat ik de kop had dolgedraaid) was er WD-40 op spuiten en het even in laten trekken. Iets anders mag ook, zolang het maar een beetje de kiertjes inkruipt. Daardoor is het iets simpeler om een bout eraf te krijgen.

Maar als de kop is dolgedraaid zit er weinig anders op dan er iets op te lassen of uit te boren en er dan iets inzetten.
 
Schroevendraaier op de bout, flink tikken met een hamer zodat er een 'gleufje' ontstaat en proberen eruit te draaien??

En idd WD40 spuiten, kan nooit kwaad.

Succes in ieder geval...
 
Schroevendraaier op de bout, flink tikken met een hamer zodat er een 'gleufje' ontstaat en proberen eruit te draaien??

En idd WD40 spuiten, kan nooit kwaad.

Succes in ieder geval...

Of als je genoeg vlees hebt, met een dremel of ijzerzaag een gleuf erin zien te krijgen
 
Ahaa! Iets met aap en een mouw... Ik betaal € 210 voor 2 banden incl monteren.

De enige en juiste conclusie is: goede deal van MotoPort Den Bosch. :]

Maar wat is jou bandenmaat?

Ik heb achter 150/70 17"

Neemt niet weg dat jij een goeie deal heb ;)
 
Laatst bewerkt:
Of als je genoeg vlees hebt, met een dremel of ijzerzaag een gleuf erin zien te krijgen
Ik heb hem deels uitgeboord en toen met een beitel op de ontstane rand 2 flinke klappen en hij was los. Alles zit dus al weer in elkaar. Remblokken voor vervangen is (als de bouten gewoon los komen) ongelooflijk simpel, veel makkelijker dan achter (en dat is al niet moeilijk) *O*
Bedankt voor alle reacties :}
 
Zou dat dan zoveel goedkoper zijn?

Of heb jij flinke korting gekregen dan? lief lachen? of miss moet de volgende keer mijn vriendinnetje maar een nieuw bandje halen :P
Geen idee, ook op andere sites zijn die banden niet zo duur. Ik kon niet lief lachen want ik heb het via mail gevraagd.
 
Even nog over het remmen verhaal: WD-40 is NIET optimaal op iets los te weken gebruik liever IMAL oid. Ten 2e en griptang kan je zo strak op een bout zetten dat ie altijd loskomt.

Hebben jullie geen last met de voorrem met nieuwe blokjes de klauw er weer op te zetten? Ik kreeg de klauw er niet meer op en heb vervolgens de schijf los moeten draaien:?

Over de banden: Ik had een achterband incl. monteren voor €100 wel los achterwiel aangeleverd. Was een Michelin enige type die echt de goede maat was
 
nieuw :Y
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan