Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie wel!

Het is inderdaad niet te vergelijken, het is echt een motor wat je onder je kont hebt dat is niet te ontkennen!

Net een 12 volt aansluiting op de Div gemaakt, en een kleine speedbag voor op de tank gekocht. Daar past het navigatiesysteem van de auto prachtig in het transparante bovenvakje, waterdicht, hup aan de 12 volt en rijden maar

Dank jullie wel!
Het is inderdaad niet te vergelijken, het is echt een motor wat je onder je kont hebt dat is niet te ontkennen!
Marnix, eerst ffff lekker wennen aan al dat geweld hè en dan ...................... heerlijk genieten van die prachtige motor.

Genieten doe ik nu al!

Ik ben een videootje aan het uploaden voor jullie! Zal ik dadelijk even plaatsen!

OMG

Nu zag ik net even iets aan mijn fiets (na het afstappen) waar het zweet me even van uitbrak...

Aan de linker en rechterzijde van je kroonplaat, grijpt ie om de voorvork heen. Boven aan de kroonplaat zeg maar. Daar zit aan elke zijde een bout, waardoor je je kroonplaat om de poot laat grijpen.

Aan de linkerzijde is deze dus weg! En aan de rechterzijde hing hij nog net in het gat!!

Waarschijnlijk rij ik hier dus al een tijdje mee rond

Zo maar even naar de karwei om wat vervangends te zoeken

ter verduidelijking, de bouten aan de uiterste zijde, bij de gaten voor de vorken:

ter verduidelijking, de bouten aan de uiterste zijde, bij de gaten voor de vorken:

[afbeelding]
Dat lijkt mij niet plezierig rijden met een zwevende kroonplaat.

Alleen even opletten:

Bij het juist monteren moeten de vorkpoten aan beide zijden even ver door de kroonplaat steken.

Succes.

P.S. Ik zou deze keer wat loctite gebruiken.

Laatst bewerkt:

loctite gaat er zekers in ja, blijkbaar vond de vorige eigenaar dit niet nodig

Net een 12 volt aansluiting op de Div gemaakt, en een kleine speedbag voor op de tank gekocht. Daar past het navigatiesysteem van de auto prachtig in het transparante bovenvakje, waterdicht, hup aan de 12 volt en rijden maar

[afbeelding]
Wat een goed idee! Kun je niet een eenvoudige howto maken? En welke onderdelen heb je gebruikt?

ZO!

Hebben ze bij de Karwei weer geen M8 inbusbouten

Dan maar zo, van het weekend even naar Hans van Wijk en de goeie bouten halen. Nu zitten er een dikke zelfborgende moet achter, moet wel houden dacht ik zo

Prachtig geluidje hoor (ik mis alleen de échte revs) en een mooie fiets, als je van geel houdt
Maaruh, zet je hem nou uit met de noodstopknop?
De motor was niet echt warm meer dus vandaar dat ik hem niet in de toeren joeg.

De één zegt uitzetten met de noodstopknop en de ander met de sleutel, volgens mij maakt het allemaal niks uit. Ik deed het eerst altijd met de sleutel en tegenwoordig met de stopknop.

hoi allen,

kkben er weer even.

@nick name en duke: sorry dat ik niks meer heb laten horen vrijdag. ik ben super druk geweest, tevens weet ik nog niet bij wie ik langs kom. dit weekend zit het er niet in, ik ben op Graspop

@iedereen: dus, op het moment ben ik nog erg druk met solliciteren voor een nieuwe stage plek en aan het afronden van mijn oude stageplekje. maar mocht je nog een mooie collage of wat dan ook op grafisch gebied van me willen, pm ffe.

@bensi: thanks for the manual, hebm nog niet gelezen, maar dat hij er is ben ik al blij mee.

groetjes van alexjuh

Toch zou ik het uitzetten met de noodstop-knop snel afleren, want alles wat vaak gebruikt wordt heeft last van slijtage en mocht je in de middle of nowhere problemen krijgen, dan begin maar te zoeken met je boordgereedschap.

P.S. Veel mensen die met oude motoren werken schakelen al die beveiligingen uit, omdat daar zoveel problemen mee zijn en het zoeken niet zo makkelijk is (bij problemen).

Wat een goed idee! Kun je niet een eenvoudige howto maken? En welke onderdelen heb je gebruikt?
Ik heb de 12 volt aanlsuiting gekocht bij Polo in Kleef - Duitsland voor € 12.95. Een simpele haakse bevestiging met tie-wraps aan de frame buis. Ik moest wel de beide kabeltjes iets verlengen om bij de accu uit te komen.
Speakers in de helm gemonteerd, kleine speedbag (ook van Polo voor € 12,95 ) op de tank ..... Navi aan de 12 volt, speakerkabel aan de helm ............ Tja, wat kan ik er meer van zeggen ..... Het is echt zo eenvoudig te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.