Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De plannen zijn gewijzigd, de ruil gaat morgenvroeg al plaatsvinden. *O*
 
En een boel blijven! Nog absoluut geen intentie om iets anders te gaan kopen.

Alhoewel... zag vandaag wel een mooie Triumph Tiger in het blauw! :9~~
Als mijn spaarrekening het toe zou laten, zou ik voor de Speed Triple gaan... Man wat een prachtig apparaat!
Triumph_Speed_Triple_2008_03_1024x768.jpg
 
De combinatie van PRI met de druk van een volle tank zal beter en sneller werken als PRI met de druk van een glas benzine, maar ook een schoon benzinekraan-zeefje en geen rotzooi op de bodem van de tank. ;) ;)

De motor moet wel ronddraaien voor de benzinepomp.
Aangezien het laagste punt van de tank onder het niveau van de vlotters zit.
Je kan hem op pri zetten wat je wilt maar met de laatste 2 liter komt er geen drup in je carburateurs als de pomp niet pompt.
Met een volle tank heb je de pomp niet nodig
 
De motor moet wel ronddraaien voor de benzinepomp.
Aangezien het laagste punt van de tank onder het niveau van de vlotters zit.
Je kan hem op pri zetten wat je wilt maar met de laatste 2 liter komt er geen drup in je carburateurs als de pomp niet pompt.
Met een volle tank heb je de pomp niet nodig
Ik wil je niet tegenspreken, maar mijn bevindingen:

Ik heb nog geen benzinepomp ontdekt of gehoord op mijn 94-er, maar ook niet naar gezocht. ;)

In het begin heb ik ook even moeten zoeken waarom na enkele dagen stilstand de vlotterkamers leeg waren en ik menigmaal mijn accu (8 A) heb leeg gestart, maar ondertussen vermoed ik dat de boosdoener de carburateur-verwarming is.

Als ik nu naar de garage loop (na enkele dagen -of langere- stilstand), dan zet ik eerst het benzine-kraantje op de PRI-stand (maar niet op contact), zet mijn helm op, duw de fiets de garage uit, trek de choke open en dan pas zet ik haar op contact om te starten.

Dit lukt vaak de eerste keer of naar twee a drie keer. ;)
 
Ik wil je niet tegenspreken, maar mijn bevindingen:

Ik heb nog geen benzinepomp ontdekt of gehoord op mijn 94-er, maar ook niet naar gezocht. ;)

In het begin heb ik ook even moeten zoeken waarom na enkele dagen stilstand de vlotterkamers leeg waren en ik menigmaal mijn accu (8 A) heb leeg gestart, maar ondertussen vermoed ik dat de boosdoener de carburateur-verwarming is.

Als ik nu naar de garage loop (na enkele dagen -of langere- stilstand), dan zet ik eerst het benzine-kraantje op de PRI-stand (maar niet op contact), zet mijn helm op, duw de fiets de garage uit, trek de choke open en dan pas zet ik haar op contact om te starten.

Dit lukt vaak de eerste keer of naar twee a drie keer. ;)


Maar dan is jouw tank meer dan de helft vol ?
Dan drukt de benzine door de pomp heen de vlotterkamers vol.
Je benzine pomp is dat platte 6 kantige ding net boven het blok achter de startmotor
 
Maar dan is jouw tank meer dan de helft vol ?
Sorry, hier heb ik geen antwoord op en nooit op gelet, maar volgens mij waren er ook genoeg momenten met minder benzine.
Dan drukt de benzine door de pomp heen de vlotterkamers vol.
Je benzine pomp is dat platte 6 kantige ding net boven het blok achter de startmotor
Bedankt voor de tip en ik zal eens op zoek gaan. ;) ;) 8-) 8-) :] :]
 
Bij werkte de pomp niet goed.
Ik kwam stil te staan en er zat nog zeker 2 a 3 liter in de tank.
Dan ga je ff goed kijken en dan zie je dus dat de vlotterkamers boven het laagste niveau van de tank zit.
En op reserve of pri ging het dus ook niet.
de benzine kwam wel uit de kraan toen ik de slang lostrok van de kraan.
 
Maar dan is jouw tank meer dan de helft vol ?
Dan drukt de benzine door de pomp heen de vlotterkamers vol.
Je benzine pomp is dat platte 6 kantige ding net boven het blok achter de startmotor

Dat platte 6 kantige ding is een vacuumpomp en idd op de pri stand zetten en dan even laten staan werkt goed.

Ik heb er een elektrische brandstofpomp opgezet van een 900, is zo gedaan. En deze hoor je pompen. plop, plop, plop etc. etc. hoor je en als de kamers vol zijn slaat deze af.
 
Goedemorgen,

Ik ben beginnende motorrijden (heb bijna mijn pasje) Dus was ik op zoek gegaan en werd mij ook de diversion aangeraden. Nu ga ik hier niet vragen of een xj 600 diversion een goede motor is, want dan kan ik de reacties van jullie waarschijnlijk al raden ;)
Maar nu meer de vraag of er specifieke kwaaltjes zijn van de yamaha xj 600 waar ik op moet letten bij aanschaf.
 
Maar nu meer de vraag of er specifieke kwaaltjes zijn van de yamaha xj 600 waar ik op moet letten bij aanschaf.
Check je BRAVOK (bij elke motor die je wilt kopen), lees de startpost van dit topic voor het onderhoudsschema, en als grootste kwaal wordt hier meestal de roestige collector (het ding net voor de uitlaatdempers) genoemd. Die van mij is 5 jaar geleden vervangen door een originele nieuwe set, en roest nu al weer aan 1 kant.
 
Check je BRAVOK (bij elke motor die je wilt kopen), lees de startpost van dit topic voor het onderhoudsschema, en als grootste kwaal wordt hier meestal de roestige collector (het ding net voor de uitlaatdempers) genoemd. Die van mij is 5 jaar geleden vervangen door een originele nieuwe set, en roest nu al weer aan 1 kant.
:^

Het is raar maar waar, de uitlaatbochten zijn van RVS, maar de collectors van pisbakken-staal en vaak/meestal een bonk roest en dat is bij mijn weten het enigste Div. euvel. ;)

Bijgaand het onderhoudsschema dat ook handig is om een 2dehandsfiets te controleren:

full



En na een goede proefrit met veel bochten en verschillende toerentallen, zou ik ook eens de bougies controleren, die hebben een goed beeld van de momentele toestand van het blok:

full



Op die manier moet je een goed beeld hebben van hetgeen je wilt kopen,

succes. ;) ;) 8-) 8-) :] :]
 
Het is raar maar waar, de uitlaatbochten zijn van RVS, maar de collectors van pisbakken-staal en vaak/meestal een bonk roest en dat is bij mijn weten het enigste Div. euvel. ;)
Het is niet zo raar hoor, omdat Yamaha standaard geen RVS dempers monteerd kan de aansluiting tussen de bochten en de dempers niet van RVS zijn.
De bochten zijn standaard RVS, de dempers zijn Standaard gewoon staal. Als de verbindingsstukken (collector) ook RVS zouden zijn krijg je dat NOOIT gasdicht. Dit omdat RVS een veel betere warmte afvoer heeft dan staal en dus een heel ander uitzettingscoëfficiënt heeft. Vandaar dus dat Yamaha een gewoon stalen collector aan de RVS bochten heeft gelast, jammer maar helaas.
 
Aanschouw!

dscn3440i.jpg


Zal wel even wennen worden! ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo raar hoor, omdat Yamaha standaard geen RVS dempers monteerd kan de aansluiting tussen de bochten en de dempers niet van RVS zijn.
De bochten zijn standaard RVS, de dempers zijn Standaard gewoon staal. Als de verbindingsstukken (collector) ook RVS zouden zijn krijg je dat NOOIT gasdicht. Dit omdat RVS een veel betere warmte afvoer heeft dan staal en dus een heel ander uitzettingscoëfficiënt heeft. Vandaar dus dat Yamaha een gewoon stalen collector aan de RVS bochten heeft gelast, jammer maar helaas.

Kan dat ding er niet tussenuit dan? :?

RVS word wel aangeboden hier, verschilt deze dan nog van de normale stalen uitvoering?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan