Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst, en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst :W
Groeten
Ben

PS. Je mag hier in het Div topic natuurlijk nog wel fff een mooi plaatje plaatsen van de VTR hè :Y
Komt goed! ;)
 
Hier de achter kant is af wel vett

Duke 8-)
full
 
@ RemcoNL: je doet me denken aan een niet-nader-te-specificeren Belgische ex-div-rijder... ;) Heeft je wat zweet gekost maar je weet het nu wel!

@ Duke: ziet er naaaiis uit! Wat een werk, maar wat een resultaat!!

@ Markicks: feli met je nieuwe motor. En idd, foto's zijn gewenst.

Ik ga dinsdag m'n Bandit ophalen, en als het meezit verkoop ik morgen m'n Div.
 
De 94er heeft een mechanische pomp.
Dus hij moet hij vacuum hebben om te kunnen pompen.
Dus lang starten is het devies.
Nieuwere modellen hebben een electrische pomp.
Dan zet je de kraan op "pri" contact aan en wacht tot de pomp zijn druk opbouwd.
Je kan dan ook eventueel de aftap plugjes in de vlotterkamers ff losdraaien tot de benzine daar uitkomt.
Daarna starten.
Dus met de mechanische pomp is het leeg rijden niet zo verstandig.
De pomp is al niet zo denderend . het gevolg is dus dat je lang de zuigers moet op en neer laten gaan.
Ik heb ook een '94er, misschien zelfs een '93er, NL kenteken '94.
En de mijne heeft ook een elektrische pomp, volgens mij hebben de meesten dat door een ombouw actie van Yamaha destijds door problemen met de vacuumpomp van de oudere modellen.

Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dinsdag m'n Bandit ophalen, en als het meezit verkoop ik morgen m'n Div.
Zou mooi zijn als je dan je Div hebt verkocht Jes ..... en eehh krijgen we dus ook van jou nieuwe aanwinst een paar mooie plaatjes te zien ?? :Y
 
@ RemcoNL: je doet me denken aan een niet-nader-te-specificeren Belgische ex-div-rijder... ;)
Vertel :)

Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken _O-
Ach, wat heet niet verstandig... Het was even zweten :+ Maar liever nu, dan dat ik er op vakantie in de middle of nowhere ooit achter kom waar de grens ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een '94er, misschien zelfs een '93er, NL kenteken '94.
En de mijne heeft ook een elektrische pomp, volgens mij hebben de meesten dat door een ombouw actie van Yamaha destijds door problemen met de vacuumpomp van de oudere modellen.

Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken _O-

Dat klopt.
Maar bij die van mij zijn ze dat vergeten te doen.
Jammer hoor, Ben bang dat het nu niet meer kan (gratis door Yamaha)
 
Dat klopt.
Maar bij die van mij zijn ze dat vergeten te doen.
Jammer hoor, Ben bang dat het nu niet meer kan (gratis door Yamaha)
Ze zien je aankomen...
Aan de andere kant: blijkbaar doet mijn vacuum-pomp het al 16 jaar prima!
 
Korte vraag: wat is de beste manier om te starten nadat de tank leeg is geweest?

Lange uitleg: Ik heb m'n tank eindelijk leeggereden! Een stukje minder zuinig dan de vorige keer, "slechts" 74 km op reserve (incl. 2 keer starten met koude motor), en na 426 km hield-ie er mee op... 3,5 km voor de geplande Tango (in de duinen). Fuelfriend in de tank, starten, nog eens starten, nog meer starten, niks.... Aanloopje, 2e versnelling, koppeling op laten komen, een klein beetje het geluid alsof-ie wil starten, maar niks... Zowel "RES" als "PRI" geen resultaat,
RES had in dit geval geen nut, want in dat geval heb je onderdruk nodig (draaiende motor) en het resultaat was waarschijnlijk eerder een lege accu als een draaiende motor.
PRI (prime = doorstromen) was wel de juiste keus geweest, maar het is voor mij koffiedikkijken hoe je deze mogelijkheid hebt toegepast :? :? :?

Om de PRI-stand juist te gebruiken moet je weten dat er op dat moment een rechtstreekse verbinding is tussen de tank en de vlotterkamers (die geen onderdruk nodig heeft), maar je moet het systeem wel een paar minuten de kans geven om de vlotterkamers te vullen en dan pas starten zonder gas te geven (twee seconden).

Niet aan, dan nog een minuut rust en nog eens starten zonder gas te geven (twee seconden), nog niet aan dan terug naar het begin van de zin totdat ze wel start. ;) ;)

De combinatie van PRI met de druk van een volle tank zal beter en sneller werken als PRI met de druk van een glas benzine, maar ook een schoon benzinekraan-zeefje en geen rotzooi op de bodem van de tank. ;) ;)
ook met gasgeven tijdens het starten niets...
Nooit gas geven tijdens het starten van een Div.
Uiteindelijk 500 meter gelopen, tot ik wat meer helling had, daar een aanloopje, 2e versnelling, weer het geluid alsof-ie wou starten, daarna 1e versnelling om de laatste snelheid te benutten, en toen sloeg-ie weer aan! Wat is nu de beste manier?
Heb ik net verteld. ;) ;) ;)
Incl. 0.49 liter voor m'n fuelfriend tankte ik 17.29 liter. Er zat na die 3 km misschien nog 0.3 liter in, dus er gaat echt vrij precies 17 liter in de tank van mijn Diversion XJ600S uit 1994, en geen druppel meer! En dat wou ik weten, kan ik vanaf nu plannen dat ik bij zo'n 16 liter tank, 50 km op reserve dus, en altijd iets marge houd.
Succes. ;) 8-) :] :]
 
Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken _O-
Ach, wat heet niet verstandig... Het was even zweten :+ Maar liever nu, dan dat ik er op vakantie in de middle of nowhere ooit achter kom waar de grens ligt.

En toch zou je je wel eens kunnen vergissen, tussen het verbruik van deze test en een vakantiereis met twee personen en volgepakt met vakantiespullen. ;) ;) 8-) :]
 
RES had in dit geval geen nut, want in dat geval heb je onderdruk nodig (draaiende motor) en het resultaat was waarschijnlijk eerder een lege accu als een draaiende motor.
PRI (prime = doorstromen) was wel de juiste keus geweest, maar het is voor mij koffiedikkijken hoe je deze mogelijkheid hebt toegepast :? :? :?

Om de PRI-stand juist te gebruiken moet je weten dat er op dat moment een rechtstreekse verbinding is tussen de tank en de vlotterkamers (die geen onderdruk nodig heeft), maar je moet het systeem wel een paar minuten de kans geven om de vlotterkamers te vullen en dan pas starten zonder gas te geven (twee seconden).

Niet aan, dan nog een minuut rust en nog eens starten zonder gas te geven (twee seconden), nog niet aan dan terug naar het begin van de zin totdat ze wel start. ;) ;)

De combinatie van PRI met de druk van een volle tank zal beter en sneller werken als PRI met de druk van een glas benzine, maar ook een schoon benzinekraan-zeefje en geen rotzooi op de bodem van de tank. ;) ;)Nooit gas geven tijdens het starten van een Div.Heb ik net verteld. ;) ;) ;)Succes. ;) 8-) :] :]

Waarom nooit gas geven tijdens het starten?

Doe ik nogal eens :X
 
FF helemaal offtopic, maar ik wilde jullie deze foto niet onthouden:
HupHollandHup.jpg

Er rijden wat gekken oranjefans rond, nietwaar _O-
 
Hi allemaal!
Had al wat gepost in het algemene gedeelte, maar met m'n groene XJ600 Diversion uit '92 moet ik me natuurlijk ook hier ff melden 8-) Heb hem afgelopen oktober (4 weken voor m'n AvD examen) gekocht en er ook in de winter elk weekend mee naar mijn ouders/werk gereden. Prima beginnersfiets voor mij (goedkoop en betrouwbaar, relatief weinig onderhoud (ben niet zo'n sleutelaar) om te leren sturen en wat vertrouwen op te bouwen.

Merk wel dat m'n Div'je wat zwabberig is met 'hoge' snelheden en in bochten, dus zit eraan te denken de voorvorkvering te vervangen (alternatief is overstappen naar een GSX 600f die ik van een kennis kan overkopen, maar denk uiteindelijk niet dat ik dat doe). Als ik hier zo rondkijk begrijp ik dat progressieve vering van WP een wereld van verschil maakt. Ben benieuwd of ik dat zelf kan.

Verder ben ik rustig op zoek naar een groene onderkuip en ga ik binnenkort mijn kuipruitje (zit een scheur in) en mijn knipperlicht rechts-achter (stukje uit) eens vervangen. Nu zit er ducktape op :+
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal!
Had al wat gepost in het algemene gedeelte, maar met m'n groene XJ600 Diversion uit '92 moet ik me natuurlijk ook hier ff melden 8-) Heb hem afgelopen oktober (4 weken voor m'n AvD examen) gekocht en er ook in de winter elk weekend mee naar mijn ouders/werk gereden. Prima beginnersfiets voor mij (goedkoop en betrouwbaar, relatief weinig onderhoud (ben niet zo'n sleutelaar) om te leren sturen en wat vertrouwen op te bouwen.

Merk wel dat m'n Div'je wat zwabberig is met 'hoge' snelheden en in bochten, dus zit eraan te denken de voorvorkvering te vervangen (alternatief is overstappen naar een GSX 600f die ik van een kennis kan overkopen, maar denk uiteindelijk niet dat ik dat doe). Als ik hier zo rondkijk begrijp ik dat progressieve vering van WP een wereld van verschil maakt. Ben benieuwd of ik dat zelf kan.

Verder ben ik rustig op zoek naar een groene onderkuip en ga ik binnenkort mijn kuipruitje (zit een scheur in) en mijn knipperlicht rechts-achter (stukje uit) eens vervangen. Nu zit er ducktape op :+
Welkom, goede keus, veel plezier en houd de glimmende kant boven. ;) 8-) 8-) :] :]
 
Oei... een ware leegloop in het Div-topic! :o

Succes met de verkoop Jasper! Wat wil je gaan kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan