Komt goed!Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst, en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst
Groeten
Ben
PS. Je mag hier in het Div topic natuurlijk nog wel fff een mooi plaatje plaatsen van de VTR hè
Fantastisch mooi .......... terecht VETT met dubbel T
Ik heb ook een '94er, misschien zelfs een '93er, NL kenteken '94.De 94er heeft een mechanische pomp.
Dus hij moet hij vacuum hebben om te kunnen pompen.
Dus lang starten is het devies.
Nieuwere modellen hebben een electrische pomp.
Dan zet je de kraan op "pri" contact aan en wacht tot de pomp zijn druk opbouwd.
Je kan dan ook eventueel de aftap plugjes in de vlotterkamers ff losdraaien tot de benzine daar uitkomt.
Daarna starten.
Dus met de mechanische pomp is het leeg rijden niet zo verstandig.
De pomp is al niet zo denderend . het gevolg is dus dat je lang de zuigers moet op en neer laten gaan.
Zou mooi zijn als je dan je Div hebt verkocht Jes ..... en eehh krijgen we dus ook van jou nieuwe aanwinst een paar mooie plaatjes te zien ??Ik ga dinsdag m'n Bandit ophalen, en als het meezit verkoop ik morgen m'n Div.
Vertel@ RemcoNL: je doet me denken aan een niet-nader-te-specificeren Belgische ex-div-rijder...
Ach, wat heet niet verstandig... Het was even zwetenMaar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken
Ik heb ook een '94er, misschien zelfs een '93er, NL kenteken '94.
En de mijne heeft ook een elektrische pomp, volgens mij hebben de meesten dat door een ombouw actie van Yamaha destijds door problemen met de vacuumpomp van de oudere modellen.
Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken
Ze zien je aankomen...Dat klopt.
Maar bij die van mij zijn ze dat vergeten te doen.
Jammer hoor, Ben bang dat het nu niet meer kan (gratis door Yamaha)
RES had in dit geval geen nut, want in dat geval heb je onderdruk nodig (draaiende motor) en het resultaat was waarschijnlijk eerder een lege accu als een draaiende motor.Korte vraag: wat is de beste manier om te starten nadat de tank leeg is geweest?
Lange uitleg: Ik heb m'n tank eindelijk leeggereden! Een stukje minder zuinig dan de vorige keer, "slechts" 74 km op reserve (incl. 2 keer starten met koude motor), en na 426 km hield-ie er mee op... 3,5 km voor de geplande Tango (in de duinen). Fuelfriend in de tank, starten, nog eens starten, nog meer starten, niks.... Aanloopje, 2e versnelling, koppeling op laten komen, een klein beetje het geluid alsof-ie wil starten, maar niks... Zowel "RES" als "PRI" geen resultaat,
Nooit gas geven tijdens het starten van een Div.ook met gasgeven tijdens het starten niets...
Heb ik net verteld.Uiteindelijk 500 meter gelopen, tot ik wat meer helling had, daar een aanloopje, 2e versnelling, weer het geluid alsof-ie wou starten, daarna 1e versnelling om de laatste snelheid te benutten, en toen sloeg-ie weer aan! Wat is nu de beste manier?
Succes.Incl. 0.49 liter voor m'n fuelfriend tankte ik 17.29 liter. Er zat na die 3 km misschien nog 0.3 liter in, dus er gaat echt vrij precies 17 liter in de tank van mijn Diversion XJ600S uit 1994, en geen druppel meer! En dat wou ik weten, kan ik vanaf nu plannen dat ik bij zo'n 16 liter tank, 50 km op reserve dus, en altijd iets marge houd.
Ziet er ook indrukwekkend uit.
Maar sowieso blijkt wel weer dat het niet zo verstandig is om dit soort records te breken
Ach, wat heet niet verstandig... Het was even zwetenMaar liever nu, dan dat ik er op vakantie in de middle of nowhere ooit achter kom waar de grens ligt.
RES had in dit geval geen nut, want in dat geval heb je onderdruk nodig (draaiende motor) en het resultaat was waarschijnlijk eerder een lege accu als een draaiende motor.
PRI (prime = doorstromen) was wel de juiste keus geweest, maar het is voor mij koffiedikkijken hoe je deze mogelijkheid hebt toegepast
Om de PRI-stand juist te gebruiken moet je weten dat er op dat moment een rechtstreekse verbinding is tussen de tank en de vlotterkamers (die geen onderdruk nodig heeft), maar je moet het systeem wel een paar minuten de kans geven om de vlotterkamers te vullen en dan pas starten zonder gas te geven (twee seconden).
Niet aan, dan nog een minuut rust en nog eens starten zonder gas te geven (twee seconden), nog niet aan dan terug naar het begin van de zin totdat ze wel start.
De combinatie van PRI met de druk van een volle tank zal beter en sneller werken als PRI met de druk van een glas benzine, maar ook een schoon benzinekraan-zeefje en geen rotzooi op de bodem van de tank.Nooit gas geven tijdens het starten van een Div.Heb ik net verteld. Succes.
FF helemaal offtopic, maar ik wilde jullie deze foto niet onthouden:
[afbeelding]
Er rijden watgekkenoranjefans rond, nietwaar
In ieder geval een helm en een zacht vederkleed (in mijn ogen) en als je de snelheid aanpast zal het vallen geen pijn doen.
Wat een werk...
Heeft ie wel beschermende kleding aan?
Welkom, goede keus, veel plezier en houd de glimmende kant boven.Hi allemaal!
Had al wat gepost in het algemene gedeelte, maar met m'n groene XJ600 Diversion uit '92 moet ik me natuurlijk ook hier ff meldenHeb hem afgelopen oktober (4 weken voor m'n AvD examen) gekocht en er ook in de winter elk weekend mee naar mijn ouders/werk gereden. Prima beginnersfiets voor mij (goedkoop en betrouwbaar, relatief weinig onderhoud (ben niet zo'n sleutelaar) om te leren sturen en wat vertrouwen op te bouwen.
Merk wel dat m'n Div'je wat zwabberig is met 'hoge' snelheden en in bochten, dus zit eraan te denken de voorvorkvering te vervangen (alternatief is overstappen naar een GSX 600f die ik van een kennis kan overkopen, maar denk uiteindelijk niet dat ik dat doe). Als ik hier zo rondkijk begrijp ik dat progressieve vering van WP een wereld van verschil maakt. Ben benieuwd of ik dat zelf kan.
Verder ben ik rustig op zoek naar een groene onderkuip en ga ik binnenkort mijn kuipruitje (zit een scheur in) en mijn knipperlicht rechts-achter (stukje uit) eens vervangen. Nu zit er ducktape op