Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de voor kant is klaar
Alleen een tegenslag uitlaat pijpen waren verkeerd gemaakt
8-) Duke [afbeelding]
Waanzinnig gemaakt Duke, respect! :} maar van die spiegels ga je nog spijt krijgen. Ik had dezelfde gemonteerd op mijn GS500, maar ik had er helemaal niks aan. Ze zijn te klein en door de trillingen (die heeft de Div wel eens) is alles wazig... Maar het ziet er wel mooi uit, dat wel!

[afbeelding]Zie de afbeelding en als je de juiste besteld (merk, type en bouwjaar), dan zou het goed moeten gaan.Persoonlijk heb ik nog geen voorkeur voor een merk en ben nog zoekende, wat ik wel weet bij echt harde remblokken zal de schijf harder slijten en bij zachte remblokken, de remblokken natuurlijk.Succes. ;) 8-) :] :]

ik zie maar weinig

lijkt er op dat ie een beetje scheef zit...?
en de voeing is nog genoeg volgens mij.. :?

of moet ik ook de andere kant van de remklauw bekijken
full

Laatst bewerkt:
Ja, de andere kant moet je ook bekijken. Daar zit ook een remblokje. Moet ook wel, want anders zou je aan een kant van je schijf ijzer-op-ijzer remmen en da's niet best voor de levensduur van je schijf.

suc6
Peter

Ja, de andere kant moet je ook bekijken. Daar zit ook een remblokje. Moet ook wel, want anders zou je aan een kant van je schijf ijzer-op-ijzer remmen en da's niet best voor de levensduur van je schijf.

suc6
Peter
:^

Inderdaad, aan beide zijden van de remschijf zit een remblok die gecontroleerd moet worden. ;)

kunnen we een keer meeten? ik zal ze toch ffe moeten passen enzo.
heb je een vraagprijs of mag ik gewoon een bod doen?
en je hebt alle schroeven ook nog neem ik aan?

alexjuh

edit: heb jij een foto van hoe dat rek op jou motor vast zat?

Alexjuh ik miet er niet zoveel er voor hebben wat denk je van 150 euro plus alle bouten en moeren van RVS hoe klink dat ik hoor het wel
Duke 8-)

@Duke: Mooi werk man! Ik zal je binnenkort vast wel eens spotten in Den Haag. Want het kan niet lang meer duren voordat je er mee gaat :]

@Alexjuh: Als je hulp nodig hebt met de montage zeg je het maar. Ik zal vast niet zo heel ver van Duke wonen en dan kan je direct er mee terugrijden.

Zeker je zal mijn zo en zo door den haag zien rijden en ik zal zeker mee gaan

Duke 8-)

@nickname: je zou moeten reageren in je koffer topicje, die houd ik in de gaten, but its okay!

@Nickname en Duke: jullie maken me het wel moeilijk hoor! allebei hetzelfde zetje te koop en ik wil graag 1 setje hebben, alleen zijkoffers en rekje, een topkoffer met rekje heb ik al. dan moet ik kiezen om vanaf amersfoort naar den haag of zelhelm (?) te rijden. en dan de verschillende prijsjes...
hoe kan ik nou kiezen?! |(

doe allebei eens een zinnig antwoord geven zodat ik een keuze kan maken waar ik (misschien) aanstaande zaterdag heen ga rijden.

Alexjuh gaat eens een keer op haar motor naar haar werk... and what happens!

ik wil om 8 uur wegrijden, start mijn motor, klim erop en wil een rondje draaien om de straat uit te gaan. gaat mijn olielampje branden! dus meteen motor weer de stoep op, naar binnen, vriend wakker: 'welke oliefles moet ik hebben?' (we hebben er 3 ofzo) hij uit bed, mij helpen met olie bijvullen, heb er zo'n 0,5 L bij gegooid voordat mijn kijkglaasje weer op peil was. het erge is, in maart is mijn olie vervangen. alles eruit, nieuw erin want het was eerder gebeurd. (is schrikken als je over de stadsring rijdt en je lampje gaat branden.
wat is er mis met mijn motor? het lijkt wel alsof mijn motor olie gebruikt alsof het benzine is, dit is toch niet normaal? of heeft iemand s nachts mijn olie gestolen? (wat me lastig lijkt, en als ze mijn oude olie willen hebben moeten ze dat zeggen. scheelt mij een rondje naar chemieverwerking) iemand dit vaker gehad?
mijn motor: Yamaha Diversion (duh) XJ 600 s uit '93. heeft 59500 op de teller staan. WHATS WRONG?

@nickname: je zou moeten reageren in je koffer topicje, die houd ik in de gaten, but its okay!

@Nickname en Duke: jullie maken me het wel moeilijk hoor! allebei hetzelfde zetje te koop en ik wil graag 1 setje hebben, alleen zijkoffers en rekje, een topkoffer met rekje heb ik al. dan moet ik kiezen om vanaf amersfoort naar den haag of zelhelm (?) te rijden. en dan de verschillende prijsjes...

doe allebei eens een zinnig antwoord geven zodat ik een keuze kan maken waar ik (misschien) aanstaande zaterdag heen ga rijden.

Je moet zelf kiezen Ik hoor het wel geen haast

Duke 8-)

Je moet zelf kiezen Ik hoor het wel geen haast

Duke 8-)

Ik monteer ze voor je met RVS bouten en moeren en zal ik jou motor hier en daar even controlen, namalijk zaterdag ben ik bezig voor de buurman met een grote beurt aan zijn Suzuki te moeten uit voeren dus gratis controle

Duke *O*

Ik monteer ze voor je met RVS bouten en moeren en zal ik jou motor hier en daar even controlen, namalijk zaterdag ben ik bezig voor de buurman met een grote beurt aan zijn Suzuki te moeten uit voeren dus gratis controle

Duke *O*

ik gaat overleggen met my boyfriend.

ik wil om 8 uur wegrijden, start mijn motor, klim erop en wil een rondje draaien om de straat uit te gaan. gaat mijn olielampje branden! dus meteen motor weer de stoep op, naar binnen, vriend wakker: 'welke oliefles moet ik hebben?' (we hebben er 3 ofzo) hij uit bed, mij helpen met olie bijvullen, heb er zo'n 0,5 L bij gegooid voordat mijn kijkglaasje weer op peil was. het erge is, in maart is mijn olie vervangen. alles eruit, nieuw erin want het was eerder gebeurd. (is schrikken als je over de stadsring rijdt en je lampje gaat branden.
wat is er mis met mijn motor? het lijkt wel alsof mijn motor olie gebruikt alsof het benzine is, dit is toch niet normaal? of heeft iemand s nachts mijn olie gestolen? (wat me lastig lijkt, en als ze mijn oude olie willen hebben moeten ze dat zeggen. scheelt mij een rondje naar chemieverwerking) iemand dit vaker gehad?
mijn motor: Yamaha Diversion (duh) XJ 600 s uit '93. heeft 59500 op de teller staan. WHATS WRONG?
Ik wil je niet bang maken en je hoeft ook geen angst te hebben, maar als de vorige eigenaar/eigenaren de fiets meteen koud open gedraaid hebben, dan heb je een oliezuiper, oftewel versleten blok.

Maar bekijk eens de bougies en dat heb ik al eens eerder gezegd, volgens mij:

full

Succes. ;) ;) 8-) 8-) :] :]

Mijn ervaring:
-Olielampje gaat wel vaker enthousiast branden met koude motor/choke
-Als je meteen hierna bijvult, zonder de olie eerst te laten zakken, vul je wellicht te veel bij, m.a.w. controleer het oliepeil nog eens als-ie warm rechtop is weggezet. Te veel is ook niet goed!
-Zodra het oliepeil halverwege de peilstreepjes zit, gaat mijn lampje soms al branden, als ik er 0,2 liter bij giet zit-ie dan weer op max.
-Ik las dat het een olieniveaulampje is, en geen oliedruklampje. Om die reden maak ik me niet zo'n zorgen als het lampje even aan gaat als ik net wegrijd, terwijl het peilglas vol genoeg zit. Voor de zekerheid vul ik hem daarna wel bij.
-Mijn laatste keer bijvullen was nodig, omdat-ie vrij veel gelekt had via de carburateurverwarming. Lekte die bij jou niet ook? Voel eens onderaan je motorblok, is het daar vettig? Het zou zomaar kunnen dat-ie wat olie verbruikt, afhankelijk van rijstijl en kilometerstand. Gezien de leeftijd is dat niet heel erg,

@rspeedy: er zitten nog geen 500 km nieuwe bougies onder, denk niet dat het daaraan ligt.

@remcoNL: ik had mijn motor net gestart (met choke, en die weer uitgezet voordat ik mijn rondje ging draaien) toen liet ik de koppeling opkomen en ging hij branden. normaal doetie dat nooit.
zelf ben ik erg huiverig met dat olielampje, ik rijdt liever niet mijn blok naar de tering en helemaal niet als ik net op een 80weg rijdt. (een vriend van mij heeft daar ervaring mee gehad... ... ik zeg maar niks)
de rest van de rit ging het goed en heeftie niet meer gebrand. ik zal eens voelen of mijn blok vettig is.

Laatst bewerkt:
Ik was aan het zoeken door mijn stapels foto`s maar zo zat het op mijn motor dus bedankt voor de snelle foto`s Duke 8-)

Niet geheel zonder eigenbelang natuurlijk O-)

:+

In dat geval is het een makkelijke keuze denk ik. Zaterdag ben ik namelijk niet thuis, maar zit ik in Gorinchem bij mijn schoonouders. WK kijken uiteraard en foto's kijken van hun vakantie in Zuid-Afrika! Mijn schoonvader zat in het stadion bij Nederland - Denemarken :}

Of je moet daarheen willen rijden natuurlijk, dan gooi ik het setje wel in de tuut :)

Laatst bewerkt:
@duke en nick name: (spannend muziekje) the winner will be... annouched in a post tomorrow :]

ghehe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan