Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je daar ervaring mee
Nee, maar een beetje logisch nadenken kan ook geen kwaad af en toe.
Als je kijkt naar de hoeveelheid onderdelen die geleverd worden bij de Div 900 zoals Jeltel dat heeft ervaren is dat een logisch gevolg. Bij de Div 600 is dat een stuk minder, dus eenvoudiger.

Laatst bewerkt:
Oké, kan ik mij in vinden, maar je opmerking kwam op het moment dat ik het over iets anders had.

Hallo allemaal een vraag rechts bij de cabarateur van mijn xj600 heb een sensor waar gaan de bedrading naar toe en naar welke kabel kan even niet vinden!!! Help

Laatst bewerkt:
Huhu,

ik heb over 1 week pas examen, maar ik ben alvast om mij heen aan het kijken. Nu ben ik verliefd geworden op een Yamaha Diversion. Ik heb er 1 gezien die ook al op 25 Kw staat en dat is dan natuurlijk perfekt. Nu wil ik graag weten waar ik zo op moet letten? Ik heb ook een link:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...dsAsString=&lang=de&id=131957606&pageNumber=2

Het is wel een duitse advertentie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :-)
Alvast bedankt

Groetjes,
Denise

p.s. Ik woon in Duitsland bye the way. Voor diegene die dat niet weten

Laatst bewerkt:
heren volgens de E-schema is het de thermoschakelaar kan dat kloppen!!! Ik hoor het wel
Duke

allereerst: let op alles wat je ook bij je examen krijgt. dat is meestal een reek controles die je zelf kan uitvoeren. kijk of alles heel is, er geen dingen lekker, hoe de staat van de banden en ketting/tandwiel zijn. is het motorblok wit uitgeslagen, roest. werkt het contactslot goed.
je kan de motor daar natuurlijk niet terplekke openschroeven, maar veel kan je aan de buitenkant zien.
kijk ook ffe naar de staat van je achterlagers: zitten tusen de basis van je spaken en je tandwiel.
rijd ook vooral een proefrit, stuurt hij lekker, schakelt hij makkelijk, geen rare geluiden of dingen die voor jou gevoel niet kloppen.

verder heb ik niet veel tips maar ik denk dat je een redelijk eind kan komen.
veel orienteer en koop plezier in ieder geval

En de voor kant is klaar
Alleen een tegenslag uitlaat pijpen waren verkeerd gemaakt
Duke

verlichting is ook klaar was even een puzzel werk

Duke

Laatst bewerkt:
zeg duke, wanneer kan ik je inhuren? wat een werk!!!

trouwens, jij had zijkoffers ofzo met rekje voor een div die je kwijt wilde... ik ben zoekende. ik wilde je pm-en maar dat kan niet...

trouwens, jij had zijkoffers ofzo met rekje voor een div die je kwijt wilde... ik ben zoekende. ik wilde je pm-en maar dat kan niet...

Zeg Alexjuh de koffers heb ik nog als je geinterseerd ben ben ik hier te berijken
of wel kijk maar ik heb ze nog

Duke

Zeg het maar ik ben niet zo duur

Laatst bewerkt:
Zeg Alexjuh de koffers heb ik nog als je geinterseerd ben ben ik hier te berijken
of wel kijk maar ik heb ze nog

Duke

zijn ze te monteren op een diversion xj 600 s waar al een topkofferek op zit?
je had de rekjes + koffers toch?

Welkom!
Zwak punt bij Divs is de collector van de uitlaat: is vaak verroest of staat op het punt van uit-elkaar-vallen. Dus even op je knieën en de onderkant van de motor bekijken.

Kijk ook eens in de openingspost, daar staat een onderhoudsschema wat je ook kunt gebruiken om de huidige staat van de motor te checken.

Succes!!

Dit is dus met alle beugels en bevestinging dus kijk maar
Duke

kunnen we een keer meeten? ik zal ze toch ffe moeten passen enzo.
heb je een vraagprijs of mag ik gewoon een bod doen?
en je hebt alle schroeven ook nog neem ik aan?

alexjuh

edit: heb jij een foto van hoe dat rek op jou motor vast zat?

Laatst bewerkt:
kunnen we een keer meeten? ik zal ze toch ffe moeten passen enzo.
heb je een vraagprijs of mag ik gewoon een bod doen?
en je hebt alle schroeven ook nog neem ik aan?

alexjuh

edit: heb jij een foto van hoe dat rek op jou motor vast zat?

@Duke: Mooi werk man! Ik zal je binnenkort vast wel eens spotten in Den Haag. Want het kan niet lang meer duren voordat je er mee gaat

@Alexjuh: Als je hulp nodig hebt met de montage zeg je het maar. Ik zal vast niet zo heel ver van Duke wonen en dan kan je direct er mee terugrijden.

oh thanks, dat is aardig. mocht ik hulp nodig hebben laat ik het je weten. gelukkig kan ik zelf ook aardig overweg met schroeven(draaiers) enzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.