Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Astu
full
 
Ik heb even een bagagevraag:
Is er hier iemand die een topkoffer op zijn/haar diversion heeft gemonteerd?
Danwel van givi, danwel van een ander merk?
Want ik ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Vooral ook als de koffer eraf is maar de drager er nog op zit. Bij veel moderne yamaha's en suzuki's vind ik het er namelijk zonder koffer ook niet slecht uitzien. Ben benieuwd.


zie foto's
full
 
Ik heb even een bagagevraag:
Is er hier iemand die een topkoffer op zijn/haar diversion heeft gemonteerd?
Danwel van givi, danwel van een ander merk?
Want ik ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Vooral ook als de koffer eraf is maar de drager er nog op zit. Bij veel moderne yamaha's en suzuki's vind ik het er namelijk zonder koffer ook niet slecht uitzien. Ben benieuwd.
full
 
het is niet mooi maar wel makkelijk vooral mijn viendin achter op met haar spulletjes :)
full


dit is een monolock givi E450 70 euro MP nieuw en niet gebruikt
met een krauser beugeltje 50 op MP zo goed als nieuw

ook een lekker rug steuntje voor mijn vriendin ook zonder rug kussentje.. :Y

ik wind hem net iets te groot maar er kan genoeg in voor een dagje toeren :]
 
Laatst bewerkt:
Als jullie nog iemand weten voor mijn mooie Div... potentiële koper heeft er vanaf gezien, dus hij staat nog te koop!
 
Bij deze een uitgeprinte en weer ingescande foto... Beter heb ik nu even niet! Zodra ik 'm heb zal ik wel wat mooiere foto's posten.
full
 
@ colin

Mooi hoor! Nu het rubber onder houden en veel kilometers plezier gewenst!

@ spykes22

Hij is wel erg groot inderdaad, maar wel gemakkelijk. Geen last van tijdens het rijden?

@ Jessica

Leuk ding hoor! Ziet er netjes uit!
 
Tussen al die mooie diversion kom ik even met een mooie foto van mijn woon-werkbrik, de rechteruitlaat maakte de laatste tijd wat meer herrie. De vorige eigenaar had een gat in de uitlaat met dumdumtape en een stuk staal dichtgemaakt, dat even weggehaald en toen bleek dat dat gat iets groter was dan ik dacht..

Nu toch nog maar een keer provisorisch proberen te maken want de div moet tot september in ieder geval nog doorrijden :)
full
 
Tussen al die mooie diversion kom ik even met een mooie foto van mijn woon-werkbrik, de rechteruitlaat maakte de laatste tijd wat meer herrie. De vorige eigenaar had een gat in de uitlaat met dumdumtape en een stuk staal dichtgemaakt, dat even weggehaald en toen bleek dat dat gat iets groter was dan ik dacht..

Nu toch nog maar een keer provisorisch proberen te maken want de div moet tot september in ieder geval nog doorrijden :)[afbeelding]
Oei! Da's een flink gat inderdaad!!

Conservenblikje opensnijden en erover zetten wellicht?
 
Stuk plaatstaal en wat aluminiumtape![afbeelding]

Ik zit dus nog steeds te k*tten met mijn achterwiel, om de ketting dus te stellen.

En nu zie ik toevallig weer een foto van een div waar die bout + split/borgpen aan de rechterkant zit.

Bij mij zit dat dus links? Maakt dat nog uit? Heeft de vorige eigenaar een keer zitten slapen bij het terugzetten van het wiel?
 
Ik zit dus nog steeds te k*tten met mijn achterwiel, om de ketting dus te stellen.
En nu zie ik toevallig weer een foto van een div waar die bout + split/borgpen aan de rechterkant zit.
Bij mij zit dat dus links? Maakt dat nog uit? Heeft de vorige eigenaar een keer zitten slapen bij het terugzetten van het wiel?
Nee hoor, de moer met de splitpen hoort links te zitten. En zo moeilijk is het toch niet om je wiel as los te draaien.
Als je de ketting wilt spannen;

  • Splitpen eruit.
  • Moer losdraaien, niet helemaal.
  • Klap met een hamer op de bout aan de moerkant zodat de as ook rechts wat ruimte heeft.
  • Eventueel (als de ketting op z'n eindje loopt en je al redelijk achterin zit op de streepjes) de reactiestang van de rem losmaken.
  • Contramoer van de kettinspanners (recht en links) lossen.
  • Ketting spannen met de kettingspanners.
  • Alles weer vastzetten.

En klaar is Nickname :)
 
Nee hoor, de moer met de splitpen hoort links te zitten. En zo moeilijk is het toch niet om je wiel as los te draaien.
Bij mij zit-ie rechts, ik gok dat het weer iets is wat niet uitmaakt en ze net doen wat uitkomt :)
 
Bij mij zit-ie rechts, ik gok dat het weer iets is wat niet uitmaakt en ze net doen wat uitkomt :)
Ik kan zo geen reden bedenken waarom ie zo zit, maar origineel zit de moer met splitpen echt links. En dat zullen ze niet zomaar willekeurig doen lijkt mij.

full
 
Ik kan me voorstellen dat het simpelweg niets uitmaakt, de bout loopt volledig door het wiel. Zou zomaar kunnen dat ze hem hebben omgedraaid bij het verwisselen van de tandwielen jaren geleden, of bij de nieuwe achterband vorig jaar. Ik ben in ieder geval niet de enige ;)
 
bij mij zit de splitpen ook links. Bij het willen stellen van de ketting heb ik de splitpen voorzichtig terug gebogen en toen hield ik twee stukjes staal over. De rest van de pen zit muurvast. Tips? Gewoon ff laten weken met WD40?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan