Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* *O* *O* Afgelopen zaterdag mijn nieuwe div opgehaald!! Een plaatje, kan niet anders zeggen. Midnight black, afgewisseld met mat kunststof. Helaas, nu al de eerste lichtje krasjes op de tank nadat vriendlief de sticker van mijn tank had verwijderd en hem toen nog lichtjes wou oppoetsen voor me. Heel lief bedoelt en hij is super voorzichtig te werk gegaan, maar waarschijnlijk toch stofdeeltjes onder het doekje, want ik heb nu allemaal lichtje rondjes op de tank zitten '(

Ik moet met de 1000 km weer terug naar de dealer. Misschien kan die nog wat voor me betekenen. Ben er goed ziek van , maar ja, hij deed het niet expres en als hij ergens zuinig op is, is het zijn en mijn motor. :Y
 
*O* *O* *O* Afgelopen zaterdag mijn nieuwe div opgehaald!! Een plaatje, kan niet anders zeggen. Midnight black, afgewisseld met mat kunststof. Helaas, nu al de eerste lichtje krasjes op de tank nadat vriendlief de sticker van mijn tank had verwijderd en hem toen nog lichtjes wou oppoetsen voor me. Heel lief bedoelt en hij is super voorzichtig te werk gegaan, maar waarschijnlijk toch stofdeeltjes onder het doekje, want ik heb nu allemaal lichtje rondjes op de tank zitten '(

Ik moet met de 1000 km weer terug naar de dealer. Misschien kan die nog wat voor me betekenen. Ben er goed ziek van , maar ja, hij deed het niet expres en als hij ergens zuinig op is, is het zijn en mijn motor. :Y
Klinkt goed, maar geen praatjes, wij willen plaatjes. ;) ;) 8-)

Jammer van die krasjes, maar misschien is er nog iets aan te doen met een licht schurende was of iets dergelijks en dat zou ik eens navragen in een motor- of auto-zaak. ;)

Succes en nog vele veilige kilometers gewenst. ;) 8-) :] :]
 
Jammer van die krasjes, maar misschien is er nog iets aan te doen met een licht schurende was of iets dergelijks en dat zou ik eens navragen in een motor- of auto-zaak. ;)
Succes en nog vele veilige kilometers gewenst. ;) 8-) :] :]


Precies. Zelf heb ik hier hele goeie ervaring mee:
http://www.autoglym.nl/joomla/index.php?option=com_seyret&Itemid=73&task=videodirectlink&id=36

Deze zijn misschien breder verkrijgbaar:
http://www.turtlewaxuk.com/prod.asp?Partcode=FG3672

http://www.meguiars.nl/cgi-bin/specwd.pl?pc=M0916&tp=0
 
Mijn Div verraste me gisteren met een olielampje! Pas olie vervangen, paar druppels gelekt (voor de lekkage gefixt was), en het niveau zit nu net onder max. Ik wist dat Div's enthousiast zijn met de olieniveauwaarschuwing (ik kwam tegen dat het GEEN oliedruklampje is en dus in principe geen kwaad kan), maar dit sloeg alles!

In goed nieuws: gisteren tot m'n grote verbazing pas bij 353 km op reserve gegaan! Teller staat nu op 390, dus ik ga voor het eerst m'n 400 km halen :)

Div600 of 900? In het laatste geval vind ik dit knap.
 
Met een 900 gaat dat ook makkelijk hoor. 400km op 24 liter is slechts 1:16.7. Ik doe gemiddeld 1:18.3 dus dat haal ik makkelijk.
 
Div600 of 900? In het laatste geval vind ik dit knap.
600 (zie m'n ondertitel) :)
Het olielampje-probleem is ook verklaard: het niveau stond al halverwege! Blijkbaar was er meer uitgelekt dan ik door had. Lekkage is ondertussen verholpen, en olie weer op max.
Moet sowieso bij een 900 makkelijker te halen zijn als bij een 600. ;) ;) 8-) :]
Uitdaging voor een duurtocht? We tanken in Nieuwegein, en wie het verst in Frankrijk komt zonder te tanken wint :+
 
Laatst bewerkt:
Nou laat hem nou net 700 geweest zijn :P nou dan vind ik hem wel goeie or, ik ben tevreden en kan mn vakantie betalen :+
 
Uitdaging voor een duurtocht? We tanken in Nieuwegein, en wie het verst in Frankrijk komt zonder te tanken wint :+
Heeft weinig zin, want ik heb ook een 600 (zie onderschrift), maar ik heb al eens verteld dat ik met mijn vorige motor (GS 1000 S (100 PK)), makkelijk in het verkeer mee kon en voor kon blijven bij een gemiddelde van 1:20, maar diezelfde rijstijl met mijn xj 600 s zou heel wat meer benzine kosten.

Maar ik laat mij graag uitdagen, wat is de prijs :? :?


Edit: Met prijs bedoelde ik "Wat valt er te winnen", de verliezer betaald de terugreis (ik vertrek vanuit Zuid-Limburg). }) })
 
Laatst bewerkt:
Heeft weinig zin, want ik heb ook een 600 (zie onderschrift), maar ik heb al eens verteld dat ik met mijn vorige motor (GS 1000 S (100 PK)), makkelijk in het verkeer mee kon en voor kon blijven bij een gemiddelde van 1:20, maar diezelfde rijstijl met mijn xj 600 s zou heel wat meer benzine kosten.

Maar ik laat mij graag uitdagen, wat is de prijs :? :?


Edit: Met prijs bedoelde ik "Wat valt er te winnen", de verliezer betaald de terugreis (ik vertrek vanuit Zuid-Limburg). }) })

_O-
 
Dames en heren Div-rijders: het is bijna zover, ik ben bijna Div-rijder-af...

Ik heb gisteren een proefrit gereden op een donkergroene Bandit (600) en ben overeengekomen dat ik 'm van die man ga overnemen, nobel als ik ben. :P
Vergelijken met de Div gaat bijna niet, hij rijdt compleet anders en maakt 'dankzij' de sportuitlaat een hoop meer herrie... :$ Maar ik ben er superblij mee!
Ik hoop deze of volgende week de Bandit op te kunnen halen, ik heb natuurlijk wel een lift nodig aangezien de motor in Arnhem sta en ik vanuit Den Bosch moet komen.

M'n Div staat nog steeds te koop, al heb ik er wel geïnteresseerden voor. De één wil een keer een proefrit komen maken maar heeft een drukke agenda, de ander heeft z'n rijbewijs nog niet... Die laatste kreeg trouwens in dit topic de tip over mijn Div, nog dank daarvoor! Ik was op dat moment lekker vakantie aan het vieren.
 
Ohja: het verbruik. Op de Deutsche Autobahn met een gemiddelde van 150km/u daalde mijn verbruik naar 1:18 waar het normaal bij rustig rijden 1:20 is... :o
 
Dat verbruik van mij is grotendeels woon-werk verkeer. Bij tourritjes gaat het heel snel richting de 1:20, alleen heb ik dan vaak ook een passagiere bij, waardoor het toch weer naar de 1:19 gaat ofzo.

Mijn laagste verbruik met de div 900 is 1:23.6 ofzo ;)
 
grapjas, dan sta ik bij de grens van Nederland-België al stil |(

Lijkt me toch handig als je probeert om meer dan 10 liter te tanken. :Y
Je zou een containertje met reserve benzine mee kunnen nemen.

Of probeer alvast te oefenen met het reserve kraantje. Vooraf ff kijken hoe je hem op reserve zet, vervolgens een stille rechte weg zoeken, en proberen rijdend het kraantje te draaien.

In de praktijk heb je, als je weet hoe te draaien, tijd genoeg om 'm op reserve te zetten.
 
Mmm, mooi verbruik met de 900. Ik heb een verbruik van 1:15 tot 1:16
 
Lijkt me toch handig als je probeert om meer dan 10 liter te tanken. :Y
Je zou een containertje met reserve benzine mee kunnen nemen.
Of probeer alvast te oefenen met het reserve kraantje. Vooraf ff kijken hoe je hem op reserve zet, vervolgens een stille rechte weg zoeken, en proberen rijdend het kraantje te draaien.In de praktijk heb je, als je weet hoe te draaien, tijd genoeg om 'm op reserve te zetten.
Precies, en als je de benzine kraan niet ALTIJD op reserve zet, en de "normale" benzinestand is leeg, kun je ook de motor gewoon even langs de kant zetten, dan de kraan op PRI zetten, starten en als de motor weer loopt de kraan op reserve zetten.
Da's het voordeel van die PRI stand.

Klik op de afbeelding voor een vergroting:
full
 
Ik ga vrijdagavond bij een VTR kijken en hoop ook niet zo lang meer op de Div rond te rijden! :)
 
Mmm, mooi verbruik met de 900. Ik heb een verbruik van 1:15 tot 1:16
Als je echt alleen maar snelweg rijdt dan is dat wel weer logisch hoor. Heb ook een keer 1:14 gedaan, maar dat was met wind tegen op en neer naar Drachten.
 
Ik ga vrijdagavond bij een VTR kijken en hoop ook niet zo lang meer op de Div rond te rijden! :)

Ik ben vanaf vanavond ook offiecieel div rijder af, hij word opgehaalt door het nieuwe baasje en dan ga ik lekker verder met mijn ZZR.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan