Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb gisteren overigens voor het eerst in het buitenland gereden met de motor (Nederland, jawel, dat is buitenland voor mij... :+ ). De kwaliteit van de wegen is alleszins duidelijk beter in Nederland. Wat een verschil zeg. Met het koekblik let ik daar minder op.
Het verschil tussen Belgie en Luxemburg is ook leuk: Belgie is een grote lappendeken, allemaal reparaties aan het asfalt, en in Luxemburg asfalteren ze gewoon opnieuw zodra er een krasje op de weg zit...
[me="RemcoNL"]wil graag weer naar Lux![/me]

Even m'n vraag kicken: heeft iemand enig idee hoe dik nieuwe remschijven zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hey Ronk, als je ook maar een klein beetje op mijn husbie lijkt, vind je dat hélemáál niet erg O-)


(De quote is op de één of andere manier mislukt, maar ik bedoel dus dat sleutelen...)


Ik vind het niet erg zolang ze mij maar niet buiten laten tobben
en zij lekker binnen zitten.(als het koud is).
Als ze helpen vind ik het wel prima.



Ik heb het afgelopen zaterdag nog gedaan, en ik gooi er de goedkoopste olie erin die er is.
die van de action €7,25 voor 5 liter. 10 w 40 en het belangrijkste klasse SF/CD.
M.A.W dat is gewoon een goede olie met niet te veel dopes zonder antiefrictiemiddelen zodat de koppeling geen problemen heeft.
Daar hoef je geen dure olie voor te gebruiken zogenaamd speciaal voor motorfietsen.
Dure auto olie heeft antie frictie middel er in zitten wat een probleem is voor je koppeling.
Dure motorfiets olie heeft dat niet en goedkope olie ook niet.
Ik heb het trouwens nog nooit anders gedaan,
 
Laatst bewerkt:
Hey Jessica, je mag de foto van mijn motorstek anders ook op de OP plaatsen.

Heb gisteren overigens voor het eerst in het buitenland gereden met de motor (Nederland, jawel, dat is buitenland voor mij... :+ ). De kwaliteit van de wegen is alleszins duidelijk beter in Nederland. Wat een verschil zeg. Met het koekblik let ik daar minder op.
U vraagt, wij draaien! En ja, nu snap je wellicht waarom de kwaliteit van de wegen in België regelmatig door de NL-ers vervloekt wordt...

Mijn laatste ervaringen (rondom Bouillon): flinke gaten en hobbels in de weg, en midden in een bocht een bak grind gestort omdat ze daar aan de weg aan het werken waren. Pas een paar meter vantevoren stond er een waarschuwingsbord! :X
 
Laatst bewerkt:
Ff verder spammen: heeft iemand die link naar de plaatjes van de bougies voor in de FAQ in de OP?

En andere FAQ's mag je ook melden trouwens, vind ik errug handig...
En misschien andere Div-rijders ook.
 
Ff verder spammen: heeft iemand die link naar de plaatjes van de bougies voor in de FAQ in de OP?

En andere FAQ's mag je ook melden trouwens, vind ik errug handig...
En misschien andere Div-rijders ook.
Bedoel je dit verhaal over het bougiebeeld:

full
 
Ik heb zo'n zadel ook op mijn Div 600 uit '98 dus ja, dat past (mits het idd van een 600 afkomstig is).

*O*

Yes, ff marktplaats in de gaten houden dus :P

Het verschil tussen Belgie en Luxemburg is ook leuk: Belgie is een grote lappendeken, allemaal reparaties aan het asfalt, en in Luxemburg asfalteren ze gewoon opnieuw zodra er een krasje op de weg zit...
[me="RemcoNL"]wil graag weer naar Lux![/me]

Even m'n vraag kicken: heeft iemand enig idee hoe dik nieuwe remschijven zijn?

Ik heb net nieuwe besteld, zodra ze binnen zijn zal ik ze ff opmeten.
 
WPHB zegt (Div 600): remschijf voor moet minimaal 5.5 mm dik zijn.
Als ik hem opmeet, kom ik op 5.4 ... En als ik het opstaande buitenrandje meet 6.0. Betekent dit daadwerkelijk dat een nieuwe remschijf 6.0 mm dik is, en bij 5.5 mm al vervangen moet worden? Of is iets meer marge dan het WPHB zegt ook goed te doen? M'n schijf is perfect rond namelijk, zou zonde zijn als ik van een nieuwe slechts een halve mm mag verslijten!
Achter is 3.5 het minimum, en daar heb ik nog wel even...

Ik heb hier een setje nieuwe schijven liggen voor de 900. De nieuwe is 3,9mm, en er staat op dat de limiet 3,5mm is. Ik vindt het ook erg weinig als je slechts 0,4mm mag afslijten. Mat moet je eigenlijk met oude remschijven doen? Weggooien?
 
Voor eventuele liefhebbers heb ik twee diversions te koop.
Heb zelf een Diversion XJ900S gekocht :]

Je mag er op bieden/mailen of bellen 06-51903278
full
 
Voor eventuele liefhebbers heb ik twee diversions te koop.
Heb zelf een Diversion XJ900S gekocht :]
Je mag er op bieden/mailen of bellen 06-51903278[afbeelding]
Wat meer foto's en gegevens als bouwjaar, km stand etc zou wonderen doen.
 
Dat zadel wat je op de foto toont is van een 600 (de foto is ook van een Div 600). Is van het model na '97 uit mn hoofd. Dit zadel past niet op een pre-'97er (van het weekend nog geprobeerd). t zijn trouwens geen echte stiksels, hoor maar wel mooi!
Klopt helemaal. Op mijn 2002 Div 600 zit ook het 'stikselzadel'. Ik heb ook op verschillende fora gelezen dat je het zadel niet op een ouder model kunt overzetten, maar dat je wel de buddy overtrek kunt verwisselen. 2 uurtjes prutsen met een schroevendraaier en een nietapparaat en klaar! Hier een handige 'howto'
Overigens zal het niet meevallen om ergens een tweedehandsje te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een setje nieuwe schijven liggen voor de 900. De nieuwe is 3,9mm, en er staat op dat de limiet 3,5mm is. Ik vindt het ook erg weinig als je slechts 0,4mm mag afslijten. Mat moet je eigenlijk met oude remschijven doen? Weggooien?
die van mij zijn 2 mm :X :/

hoog tijd voor nieuwe :Y
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan