Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eeste foto is de de goede foto de tweede is hoe het er uitzag het had anders om moeten zijn
duke
 
Hier alvast een voorbeeld wat er gaat gebeuren met de subframe, de subfranme gaat iets omhoog ondeveer 5 a 10 cm
Duke
 
heeft iemand ervaring met dit product op de diversion van 2000? http://www.givi.it/Accessories-for-bikes-scooters/Accessories/S850
Dit lijkt me namelijk een erg handig tasje alleen weet ik niet zeker of het past op de diversion. Ik hoor het graag!
S850
Universal holder

The new GPS universal holder S850 enables the use of the most widespread GPS models available for cars on the bike.
The fitting of the S850 does not require brackets or other supports as it is mounted directly on the handlebar of the motorbike or scooter through Velcro straps. The S850 is equipped with a main compartment for the GPS (provided with an exit for any cable of the GPS) and also with a further compartment for small items (keys, mobile phone, etc…). All zips are waterproof and to ensure a total water resistance it comes complete with a rain cover.

Universeel / moet dus altijd kunnen.
 
Ik ben op zoek naar mn eerste motor en heb eergisteren op een Diversion 900 gezeten, dat beviel wel en ga van de week een proefritje maken, maar ik zie ook veel 600's te koop staan.
Is het verschil alleen maar motorisch en aandrijving, of zijn er nog meer verschillen tussen de 600 en 900 ?? Is de zithoogte hetzelfde ??
 
De 900 kan je zien als de grote broer van de 600, qua vermogen, verbruik, gewicht, etc.
De hoogte durf ik niet te zeggen.
 
Goedenavond!

Ik ga morgenavond kijken bij wat ik hoop mijn eerste motor gaat worden.

Een XJ 600 S uit '92 met net geen 70.000 km op de teller.

Hebben jullie misschien nog tips voor specifieke Diversion "dingetjes" waar je op moet letten?
 
Diversion-dingetjes:
de uitlaat (vooral de bochten) kunnen roestig zijn. Een nieuwe set koop je vanaf €100 (ff teruglezen in dit topic).
de middenbok kan door regen/pekel/oid aardig roestig zijn.

@ mossieramm: de zithoogte van een 900 is hoger, ik weet niet hoeveel.

En natuurlijk welkom in 't topic allebei!!
 

Dankjewel voor het welkom!

In de advertentie stond dat het uitlaatsysteem volledig is gerepareerd, dus waarschijnlijk heeft de huidige eigenaar dat probleem al voor zijn kiezen gehad.
Maar zeker een goede tip, en zal er op letten!
 
Dankjewel voor het welkom!

In de advertentie stond dat het uitlaatsysteem volledig is gerepareerd, dus waarschijnlijk heeft de huidige eigenaar dat probleem al voor zijn kiezen gehad.
Maar zeker een goede tip, en zal er op letten!
Mag ik nieuwsgierig zijn naar de vraagprijs? Particulier of dealer?

Tips: er zwerven hier wel checklists rond voor het kopen van een tweedehands motor, dat is in het algemeen, en er staan hele zinnige dingen bij. Loop in ieder geval BRAVOK even langs.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!
Ik ga morgenavond kijken bij wat ik hoop mijn eerste motor gaat worden.
Een XJ 600 S uit '92 met net geen 70.000 km op de teller.
Hebben jullie misschien nog tips voor specifieke Diversion "dingetjes" waar je op moet letten?
Hallo Nick(name) Welkom op het Div topic;
Tja, specifieke Diversion dingetjes.
Ik zou letten op;
  • De staat van de bochten en dempers (al eerder gezegd).
  • Toestand van de remmen, dikte schijf, remblokken etc.
  • Geen olie lekkage aan de voorvork (kapotte keerringen).
  • Staat van de achterveer poot, achterkant motor indrukken, moet ie terugkomen en staan, niet deinen, een nieuwe veerpoot is duur.
  • Blok netjes, schoon, geen pekelfiets.
  • En uiteraard, banden, geen roest etc.
Verder zijn de Diversions leuke betrouwbare en makkelijke motoren waar je veel plezier aan kunt beleven.

Die kofferset maakt het verschil niet in prijs, de motor zal de verkoper ook niet goedkoper wegdoen alleen om de kofferset, prijs is sowieso onderhandelbaar. Kofferset kun je altijd weer verkopen via dit forum.

En bij een motor van die leeftijd en prijs kan het natuurlijk zijn dat er wat kleine dingen aan gedaan zouden moeten worden, dat is bij een Div 600 vaak makkelijk zelf te doen.

Succes morgen en laat even weten wat het is geworden .
Staat de Div op Marktplaats? zoja, geef de link fff door, puur uit nieuwgierigheid ( ik zoek er NIET nog één hoor). Mag ook in PM
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!
Ik ga morgenavond kijken bij wat ik hoop mijn eerste motor gaat worden.
Een XJ 600 S uit '92 met net geen 70.000 km op de teller.
Hebben jullie misschien nog tips voor specifieke Diversion "dingetjes" waar je op moet letten?
Is het deze?

KenmerkenSoort motor:
Toermotor Bouwjaar: 1992 Kilometerstand: 69.446 km Motorinhoud: 600 cc BeschrijvingYamaha Diversion XJ 600 met kofferset. Goed onderhouden en in goede staat verkerende toermotor.Er zit geen schade aan, maar gezien zijn leeftijd wat gebruikersplekjes.Dit is een ideale motor voor zorgeloos motorplezier.Deze motor is zeer geschikt voor de beginnende motorrijder.Banden, remmen, ketting/tandwielen en overige delen zijn goed. De voorvorkkeerringen zijn vernieuwd en uitlaatssysteem is volledig gerepareerd.

Let dan even op HOE het uitlaatsysteem is gerepareerd, gerepareerd is niet perse vervangen, kan gelast zijn.
Voorvork keerringen zijn al vervangen dus.

Zit alleen een vreemd ruitje op (geen probleem hoor) en een "hogere" kuip (langs de ruit)

Mijn ruitje:
 
Laatst bewerkt:

Goed gezocht

Inderdaad, die is het.

Wat voor gevoel krijg jij bij die prijs?
 
Hallo Nick Name, allereerst welkom hier. Als ik de plaatjes zo mag geloven ziet hij er best heel behoorlijk uit. Beetje stoffig, maar een dagje goed poetsen knapt hij aardig van op. Toen ik mijn motor ging kopen heb ik heel veel gehad aan het volgende lijstje (zeg maar gerust lijst) met aandachtspunten: Checklist aanschaf eerste motor en ook dit documentje vond ik erg handig om in het achterhoofd te houden. Vooral belangrijk is om proef te rijden. Vertel de huidige eigenaar dus hoe lang je denkt weg te zijn en kijk tijdens de proefrit de dingen na die een warme motor vereisen.

Diversions hebben heel vaak een rammeltje/trillinkje in rond de 4000, 4500 toeren. Dat hoort erbij Ik zou de huidige eigenaar wel eens vragen hoe het komt dat het knipperlicht rechts voor een beetje sip erbij hangt en let gewoon op of dingen die gerepareerd zijn, netjes gerepareerd zijn.

Veel plezier met je testvlucht proefrit!
 
Goed gezocht
Inderdaad, die is het.
Wat voor gevoel krijg jij bij die prijs?
Alleszins redelijk als de Div verder niets mankeert, maar ik denk dat je er nog wel iets af kunt praten Het is tenslotte een motor van 18 jaar oud, maar ook doet niets af aan het feit dat je er nog lang plezier van kunt hebben.
 
Thanx! Dit is goeie info!

Morgenavond de proefrit en dan kijken of we het eventueel eens kunnen worden over de prijs.
Wat denken jullie dat zo'n koffersetje nog doet op marktplaats? 100 € ?

Ik ga het echt nooit gebruiken, dus vind het eigenlijk zonde om het weg te laten stoffen in de schuur. En ik vermoed dat de huidige eigenaar liever de motor + set verkoopt anders zit hij er weer mee in zijn maag.

Ben ook even door dit topic aan het spitten en kwam inderdaad nog wat indrukwekkend poetswerk tegen
Lukt dat alleen met RVS? Die glans terugkrijgen?
 
Wat denken jullie dat zo'n koffersetje nog doet op marktplaats? 100 € ?
Ligt aan de toestand, maar in goede staat zeker.
Ben ook even door dit topic aan het spitten en kwam inderdaad nog wat indrukwekkend poetswerk tegen
Lukt dat alleen met RVS? Die glans terugkrijgen?
Alles wat niet beschadigd is of verkleurd door hitte enz. moet weer in een vrij goede toestand terug te brengen zijn.
 
Alles wat niet beschadigd is of verkleurd door hitte enz. moet weer in een vrij goede toestand terug te brengen zijn.

Mits je er maar genoeg zweet tegen aan gooit

Iemand ervaring met het s'avonds kopen van een motor? Wanneer ga je overschrijven?
Wacht je helemaal tot de volgende dag?

Ben voor de rest niet ongeduldig hoor...
 
De bagagedrager zelf is ongetwijfeld ook goed geld waard, die koffers vind ik er minder spectaculair uitzien...
Ik heb een drager voor alleen topkoffer (helaas geen zijkoffers), en die is toch heel handig af en toe om wat mee te nemen, of om m'n helm in te stoppen als ik ergens parkeer. Maar het hangt helemaal af van wat je doet met de motor
Let er trouwens op of je achter-richtingaanwijzers nog passen zonder de bagagedrager.

[me="RemcoNL"]wil zodra het lekker weer is de Div een paar dagen meenemen naar de Ardennen: kleding in topkoffer en tanktas, tent achterop de buddyseat met een spin, selfinflatable matje ook, slaapzak daar bovenop, en gaan [/me]

M'n glimmende uitlaatbochten zijn ondertussen weer wat verkleurd van de hitte, maar zien er nog steeds netjes uit

Ik heb m'n motor eind oktober 's avonds gekocht (nouja: proefrit gemaakt en "ok" gezegd), de volgende ochtend samen naar het postkantoor en de motor meegenomen
 
Laatst bewerkt:
Mits je er maar genoeg zweet tegen aan gooit

Iemand ervaring met het s'avonds kopen van een motor?
Persoonlijk vind ik dat niks.
Wanneer ga je overschrijven?
Wacht je helemaal tot de volgende dag?
Er zijn verkopers waarmee je de afspraak kunt maken dat ze het vrijwaringsbewijs de volgende dag krijgen of dat je het kunt opsturen.
Ben voor de rest niet ongeduldig hoor...
Mijn tip:

Zorg voor een zaklampje, voor de donkere hoekjes (remmen etc.) en een bougiesleutel & controleer zoveel mogelijk van het onderhoudsschema:




En tijdens of na de proefrit bekijk dan ook eens de bougies (deze geven een goed beeeld over de huidige toestand van het motorblok):




Succes.
 
Joepi..!! , sinds zaterdag ook me blonde diversion binnen..!! Binnenkort een pica maar ga eerst maar is de oude topics doornemen..!!
 
Joepi..!! , sinds zaterdag ook me blonde diversion binnen..!! Binnenkort een pica maar ga eerst maar is de oude topics doornemen..!!
Een blonde Diversion Ik ben benieuwd naar de foto's
 
@ mossieramm: de zithoogte van een 900 is hoger, ik weet niet hoeveel.

En natuurlijk welkom in 't topic allebei!!


Ook bedankt voor het welkom, ben nog wel aan het rondkijken, maar die 900.....

Ik hoor dat Yamaha motoren na 50.000km nogal veel olie gebruiken, wat merken jullie Diversion rijders hiervan ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.