Gaatje boren voor het gas/olie te laten ontsnappen zou ik niet doen.
Dan kan je namelijk zeker de schokbreker wegggooien
Ik weet niet wat er defect is? veer of demping ?
Door de motor op de middenbok te zetten en tijdens het eruitdraaien of tikken van de bout, iemand anders voorzichtig het wiel omhoog en omlaag bewegen om de spanning van de bout af te halen.
Groeten Ron
Ziet er goed uit, gefeliciteerd.Zo, de beloofde photo's van de Div.
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Ziet er erg gelikt uit! Uit welk jaar komt deze?
Schitterende Div Wilfred ... GefeliciteerdZo, de beloofde photo's van de Div.
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Show model of echt een eigenaar gehad?April 2009
Zojuist gekocht met 4480 op de teller...
Show model of echt een eigenaar gehad?
in het geval van het laatste, snap ik dat dus echt niet. Wie koopt er nu een nieuwe motor en gooit hem na 4500km alweer weg? Zonde! Maar wel mooi voor mensen zoals jij
Schitterende Div Wilfred ... Gefeliciteerd
Mooi speeltje zeg!Zo, de beloofde photo's van de Div.
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Zo, de beloofde photo's van de Div.
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Zo hee, die ziet er gelikt uit!! Gefeliciteerd!Zo, de beloofde photo's van de Div.
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Heb je hem regelmatig gesmeerdEen paar vragen voor de kenners
Na nog geen 2000 km moet ik mijn ketting alweer spannen,
Dat is normaal een teken dat vervanging in het verschiet ligt.en komt-ie ondertussen iets verder los van het achtertandwiel als ik er aan trek.
Zou niet nodig moeten zijn bij normaal rijden.Is zo vaak spannen normaal?
Als je hiermee bedoeld dat je regelmatig de ketting afspuit, dan hoop ik dat je hem ook smeert na het afspuiten.Of zou het met de winter-omstandigheden met veel afspuiten van het zout te maken kunnen hebben?
Als men veel door het zand rijdt is schoonmaken wel aan te bevelen, want dat zand schuurt tussen de schakels, maar gewoon op de weg hou ik de ketting vettig en heb verder geen problemen.Ik kom ook spuitbussen kettingreiniger tegen, maar lees aan de andere kant ook dat het reinigen van de ketting helemaal niet goed is... Wat is wijsheid?
O-ring is goed genoeg en regelmatig smeren.Ik vrees dat ik over een paar maanden (@1000 km/maand) een nieuwe kettingset nodig ga hebben, Louis.de heeft 2 soorten: X-ring (artikel 10041337 voor 99,95) en O-ring (10041406 voor 79,95). Ook hier: wat is wijsheid?
Ik zweer persoonlijk bij een kettingset van DID, altijd erg tevreden over geweest en als ik zover ben (duurt nog heel lang) dan koop ik zeker weer een set van DID, super kwaliteit.Ik vrees dat ik over een paar maanden (@1000 km/maand) een nieuwe kettingset nodig ga hebben, Louis.de heeft 2 soorten: X-ring (artikel 10041337 voor 99,95) en O-ring (10041406 voor 79,95). Ook hier: wat is wijsheid?
Volgens mij niet: 3-4 cm speling (van onder naar boven) zegt het WPHB, dus dat heb ik gedaan.Zet je hem niet te strak ? daardoor slijt hij ook veel harder, om nog maar niet te spreken over de schade aan lagers in het blok en achterwiel.
Ik heb de motor rechtop gezet bij het meten, op z'n wielen (iemand laten vasthouden dus).Het beste is het om je vering in te duwen zodat voortandwiel achterbrug as en achtertandwiel op een lijn liggen, En dan moet je nog 2- 2,5 cm ruimte hebben.
Dat heb ik dan weer niet gedaan... Ga ik nu doenDraai ook eens aan het wiel en controleer of hij continu de zelfde spanning heeft. bijna altijd zijn de kettingwielen niet exact rond.
Ik was juist van m'n (dure) kettingspray afgestapt, omdat het ondanks na elke rit sprayen niet genoeg deed met afspoelen en pekel; er zat een dag later telkens alsnog iets roest aan de ketting. Nu neem ik 10W40 motorolie, en zie ik geen roest meer. Dit doe ik na elke rit. Van de zomer weer aan de spuitbus, en dan zoals voorgeschreven elke 500 km.En afspuiten hoeft geen probleem te zijn als de ketting maar vet genoeg is.
In de winter na iedere rit de ketting controleren of hij nog vet genoeg is.
@Bensi: De DID-set is is de X-ring, geen idee eigenlijk wat het verschil is.