Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jasperrr, welkom bij 'de club' en gefeliciteerd met je Div!

Ik heb vanochtend de Div gestart na een paar maanden stilstand... Wel regelmatig aan de druppellader gehad dus de accu was in orde, maar ik heb er toch een kwartier over gedaan om m te starten. Kraantje op pri, choke vol open en maar wachten tot ie wou starten. Na een paar flinke rookwolken liep ie als een zonnetje! Kost wat moeite, maar dan heb je wat...

Meteen een mooie route gereden, weer 240 km op t klokje en 11,4 liter getankt... Verbruik dus nog steeds prima in orde.
 
Inderdaad welkom Jasperrr! Veel veilige kilometertjes toegewenst!

vandaag voor t eerst eens lekker rondgetourd. Hoeveel plezier je toch uit een tankje benzine kunt halen!
 
Dames en heren, er ligt weer sneeuw!

Ik mag niet klagen, heb echt telkens geluk met rijles / rijexamen en nu met motor ophalen, maar ik voel jullie pijn!

Bedankt voor het warme welkom
 

Gaatje boren?? alleen als je hem weggooit, zodat verder niemand er zich aan kan verwonden! (exploderen bij verbranding?)
 
Grmbl, wilde vandaag met de motor naar school... ligt er weer van die witte bende!
 
Laatst bewerkt:
Zo, de beloofde photo's van de Div.





Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
 
Ziet er erg gelikt uit! Uit welk jaar komt deze?
 
Wauw, zal wel de nieuwste motor van dit topic wezen! Ziet er strak uit hoor!
 
April 2009

Zojuist gekocht met 4480 op de teller...
Show model of echt een eigenaar gehad?

in het geval van het laatste, snap ik dat dus echt niet. Wie koopt er nu een nieuwe motor en gooit hem na 4500km alweer weg? Zonde! Maar wel mooi voor mensen zoals jij
 
Laatst bewerkt:
Show model of echt een eigenaar gehad?

in het geval van het laatste, snap ik dat dus echt niet. Wie koopt er nu een nieuwe motor en gooit hem na 4500km alweer weg? Zonde! Maar wel mooi voor mensen zoals jij

Tja, eigenlijk niet eens gevraagd. Wel om het boekje met de onderhoudsbeurten en daar staat geen vorige eigenaar is. Volgens mij kon je toch via het internet kijken hoeveel kentekenhouders er zijn geweest, of niet?

Wellicht een show model, maar alles doet het en ik heb garantie.

Heeft iemand ervaring met een andere uitlaat? Want deze is wel heel stil?!!!
 
Zo, de beloofde photo's van de Div.

[afbeelding]

[afbeelding]

Paar dagen op kunnen toeren nu. Kom van een paar maanden Burgman rijden en dan is dit toch wel een stuk lekkerder hoor.
Mooi speeltje zeg!
Tip: pas op met magnetische tanktassen die muntjes/schroefjes/staalsplintertjes verzamelen
Soms ben ik zo blij dat ik geen nieuwe motor heb

Ik heb hopelijk mijn remlicht-blijft-aan-soap opgelost: de schakelaar opengemaakt, er zat roest aan een van de 2 plaatjes die contact maakt met het asje. Beetje schuurpapier, alles schoongemaakt, ingevet, en weer in elkaar gezet. Hopelijk blijft-ie nu langer werken, rijden met remlicht aan is niks
 
Een paar vragen voor de kenners

Na nog geen 2000 km moet ik mijn ketting alweer spannen, en komt-ie ondertussen iets verder los van het achtertandwiel als ik er aan trek. Is zo vaak spannen normaal? Of zou het met de winter-omstandigheden met veel afspuiten van het zout te maken kunnen hebben?

Ik kom ook spuitbussen kettingreiniger tegen, maar lees aan de andere kant ook dat het reinigen van de ketting helemaal niet goed is... Wat is wijsheid?

Ik vrees dat ik over een paar maanden (@1000 km/maand) een nieuwe kettingset nodig ga hebben, Louis.de heeft 2 soorten: X-ring (artikel 10041337 voor 99,95) en O-ring (10041406 voor 79,95). Ook hier: wat is wijsheid?
 
Zet je hem niet te strak ? daardoor slijt hij ook veel harder, om nog maar niet te spreken over de schade aan lagers in het blok en achterwiel.
Het beste is het om je vering in te duwen zodat voortandwiel achterbrug as en achtertandwiel op een lijn liggen, En dan moet je nog 2- 2,5 cm ruimte hebben.
In uitgeveerde toestand heb je dan nog meer ruimte . die afstand weet je dan voor de volgende keer.
Draai ook eens aan het wiel en controleer of hij continu de zelfde spanning heeft. bijna altijd zijn de kettingwielen niet exact rond.
waardoor de spanning wisseld.
En afspuiten hoeft geen probleem te zijn als de ketting maar vet genoeg is.
In de winter na iedere rit de ketting controleren of hij nog vet genoeg is.


Groeten Ron
 
Een paar vragen voor de kenners

Na nog geen 2000 km moet ik mijn ketting alweer spannen,
Heb je hem regelmatig gesmeerd
en komt-ie ondertussen iets verder los van het achtertandwiel als ik er aan trek.
Dat is normaal een teken dat vervanging in het verschiet ligt.
Is zo vaak spannen normaal?
Zou niet nodig moeten zijn bij normaal rijden.
Of zou het met de winter-omstandigheden met veel afspuiten van het zout te maken kunnen hebben?
Als je hiermee bedoeld dat je regelmatig de ketting afspuit, dan hoop ik dat je hem ook smeert na het afspuiten.
Ik kom ook spuitbussen kettingreiniger tegen, maar lees aan de andere kant ook dat het reinigen van de ketting helemaal niet goed is... Wat is wijsheid?
Als men veel door het zand rijdt is schoonmaken wel aan te bevelen, want dat zand schuurt tussen de schakels, maar gewoon op de weg hou ik de ketting vettig en heb verder geen problemen.
Ik vrees dat ik over een paar maanden (@1000 km/maand) een nieuwe kettingset nodig ga hebben, Louis.de heeft 2 soorten: X-ring (artikel 10041337 voor 99,95) en O-ring (10041406 voor 79,95). Ook hier: wat is wijsheid?
O-ring is goed genoeg en regelmatig smeren.

 
Ik vrees dat ik over een paar maanden (@1000 km/maand) een nieuwe kettingset nodig ga hebben, Louis.de heeft 2 soorten: X-ring (artikel 10041337 voor 99,95) en O-ring (10041406 voor 79,95). Ook hier: wat is wijsheid?
Ik zweer persoonlijk bij een kettingset van DID, altijd erg tevreden over geweest en als ik zover ben (duurt nog heel lang) dan koop ik zeker weer een set van DID, super kwaliteit.
 
Zet je hem niet te strak ? daardoor slijt hij ook veel harder, om nog maar niet te spreken over de schade aan lagers in het blok en achterwiel.
Volgens mij niet: 3-4 cm speling (van onder naar boven) zegt het WPHB, dus dat heb ik gedaan.
Het beste is het om je vering in te duwen zodat voortandwiel achterbrug as en achtertandwiel op een lijn liggen, En dan moet je nog 2- 2,5 cm ruimte hebben.
Ik heb de motor rechtop gezet bij het meten, op z'n wielen (iemand laten vasthouden dus).
Draai ook eens aan het wiel en controleer of hij continu de zelfde spanning heeft. bijna altijd zijn de kettingwielen niet exact rond.
Dat heb ik dan weer niet gedaan... Ga ik nu doen
En afspuiten hoeft geen probleem te zijn als de ketting maar vet genoeg is.
In de winter na iedere rit de ketting controleren of hij nog vet genoeg is.
Ik was juist van m'n (dure) kettingspray afgestapt, omdat het ondanks na elke rit sprayen niet genoeg deed met afspoelen en pekel; er zat een dag later telkens alsnog iets roest aan de ketting. Nu neem ik 10W40 motorolie, en zie ik geen roest meer. Dit doe ik na elke rit. Van de zomer weer aan de spuitbus, en dan zoals voorgeschreven elke 500 km.

@Speedy: Tnx, dan ben ik voor 80 euro klaar, valt niet tegen! Ik rijd niet door zand, toch zit m'n achterspatbord regelmatig helemaal vol met nat wegdek...

@Bensi: De DID-set is is de X-ring, geen idee eigenlijk wat het verschil is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd geleerd dat je een ketting zo af en toe eens flink schoon moet maken om al het vuil (niet-vet) weg te halen. Uiteraard daarna weer lekker invetten!

Lampenolie is trouwens ook een goede kettingreiniger (dun vet lost dik vet op) en vaak goedkoper dan die commerciele flessen.
 
@Bensi: De DID-set is is de X-ring, geen idee eigenlijk wat het verschil is.

Als je de verschillende fora leest is het enig verschil tussen een O- en een X ring dat de X ring beter afdicht, beter beschermt tegen vuil en dus een langere levensduur van je ketting.



Verder kies ik persoonlijk voor het merk DID puur om de kwaliteit, niet zozeer om de X ring, alhoewel dat dus wel zorgt voor een langere levensduur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.