Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je je remleidingen dan toch gaat vervangen, stalen leidingen zijn goedkoper dan de originele. "Onze" fietsen zijn toch al rond de 10 jaar oud, vervangen is geen overbodige luxe.

Morgen rij ik voor het eerst met stalen remleidingen.
Info volgt. :9~
 
Als je je remleidingen dan toch gaat vervangen, stalen leidingen zijn goedkoper dan de originele. "Onze" fietsen zijn toch al rond de 10 jaar oud, vervangen is geen overbodige luxe.

Morgen rij ik voor het eerst met stalen remleidingen.
Info volgt. :9~~

Hoe kan ik eigenlijk zien of ik stalen remleidingen heb? :)
 
Hoe kan ik eigenlijk zien of ik stalen remleidingen heb? :)

Je ziet het snel genoeg, gevlochten staal kleurige draden, standaard bij BMW bijv.
Als je gaat zoeken op MF vind je alleen maar halleluja verhalen. ;)

let wel, de absolute remwerking (remklauw/schoenen) blijft natuurlijk hetzelfde. Het "gevoel" is optimaal.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor mijn vriendin:
Met welke bandenspanning moet/mag je normaal je div600 rond laten rijden?
 
bandenspanning:
totdat de band klapt, en dan een halve bar minder. :W
Volgens het boekje mag er echter voor 2.0 bar en achter 2.25 of met meer gewicht 2.5 bar in.
 
Ik rij ook met 2 voor en 2.5 achter. :)
 
Laatst bewerkt:
bandenspanning:
totdat de band klapt, en dan een halve bar minder. :W
Volgens het boekje mag er echter voor 2.0 bar en achter 2.25 of met meer gewicht 2.5 bar in.
De fabrikant van de banden echter kan veel meer adviseren, zo zit ik nu op 2.5 voor en 2.7 achter.
 
Hey ik rijd nu al een tijdje rond met een door gerotte uitlaat klem ( wat de demper aan de uitlaat vast klemt ).
Ik probeerde hem te vervangen maar de demper zit vast geroest kan ik zo wel rond blijven rijden? of is dat vet slecht voor me motor?
 
Hey ik rijd nu al een tijdje rond met een door gerotte uitlaat klem ( wat de demper aan de uitlaat vast klemt ).
Ik probeerde hem te vervangen maar de demper zit vast geroest kan ik zo wel rond blijven rijden? of is dat vet slecht voor me motor?
Die demper is er alleen om het geluid te dempen en in principe kan men ook zonder demper rijden, dit zal voor de motor niets uitmaken, maarrrrr...

Ik zou er toch spoedig naar kijken, want zoals je zelf zegt hangt hij nu van de roest aan elkaar en ik ben al eens een demper verloren en dat is niet leuk, ver van huis in the middle of nowhere. ;) 8-) :]
 
Die demper is er alleen om het geluid te dempen en in principe kan men ook zonder demper rijden, dit zal voor de motor niets uitmaken
Volgens mij is dat wel erg kort door de bocht .........
Bij vervangen van de originele dempers door een compleet ander type demper (sportdemper, rvs demper etc) kan het vermogen van je motor zelfs toenemen, dit KAN wel inhouden dat de afstelling van bijv. je carburateurs moet worden gewijzigd.
Een demper doet dus wel degelijk meer dan zorgen voor een bepaalde sound :]
 
Nog een vraagje..... Sinds vandaag hoor ik af en toe een soort piepend geluid bij mijn achterband wat kan zit zijn?
 
Nog een vraagje..... Sinds vandaag hoor ik af en toe een soort piepend geluid bij mijn achterband wat kan zit zijn?
Loopt je achterwiel wel vrij van de rem ? Kun je het soepel draaien als je 'm op de middenbok hebt staan?
 
Laatst bewerkt:
Miss toch van plan om morgen of maandag te gaan rijden, pekel met koud water afspuiten na de rit?
 
Miss toch van plan om morgen of maandag te gaan rijden, pekel met koud water afspuiten na de rit?
Ik moet bekennen dat ik dat al 2 weken niet meer doe... Juist omdat m'n motor dan 2 dagen nodig heeft om weer op te drogen, en dat is ook niet ideaal...
 
Is het handig om vandaag ter rijden? i.v.m. temparatuur voor de olie of maakt dat niet veel ui?
 
Lekker krossen met dat ding! Kan die zeker wel tegen. Ik rij de hele winter al door (zolang het niet glad was...)
 
Ja, dat deed ik ook, doorijden (al jaren) en nu is mijn achterdemper helemaal verrot gepekeld. Moet worden vervangen dus. En hier heb ik een vraagje over: de bout aan de bovenzijde krijg ik er niet uit. De moer is los en ziet er nier verroest uit ofzo. Zit er nog een truc achter of moet ik gewoon wat harde tikken uitdelen met de hamer?
 
Ja, dat deed ik ook, doorijden (al jaren) en nu is mijn achterdemper helemaal verrot gepekeld. Moet worden vervangen dus. En hier heb ik een vraagje over: de bout aan de bovenzijde krijg ik er niet uit. De moer is los en ziet er nier verroest uit ofzo. Zit er nog een truc achter of moet ik gewoon wat harde tikken uitdelen met de hamer?
Op de volgende afbeelding zie je hoe het zit en mijn tip om niet te veel te beschadigen: Probeer eerst eens of je hem met een sleutel krijgt los gedraaid, met de hamer meppen kan altijd nog. ;) 8-) :]

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan