Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Afgelopen zaterdag ging ik voor het eerst dit jaar eens rijden, maar daarvoor eerst mijn motor uit de garage gehaald, ik had hem kort op de muur geparkeerd op de middenbok, stoot ik met mijn voetsteun langs de deurstijl, stukje uit de deurstijl en...... voetsteun afgebroken, ik mij niet laten kisten, bijrijdersvoetsteun eraf gedraaid en op de berijderplaats gemonteerd, niet precies hetzelfde, maar ik kon tenminste rijden. Vandaag ging ik om een nieuwe bij motoport te bestellen. € 42,50 incl btw, goeiendag zeg. maar ja geen keus, de oude is een legering van aluminium, is niet te lassen.
Aardige prijs, maar er zijn ook tweedehandsbedrijven en was dat geen optie :?
 
Aardige prijs, maar er zijn ook tweedehandsbedrijven en was dat geen optie :?
Dealer is inderdaad hartstikke duur met bepaalde onderdelen, ik kijk ook altijd eerst even voor gebruikte onderdelen, kosten vaak een fractie van nieuw en zijn vaak ook goed.
Bijvoorbeeld bij: Klik een voetsteun voor 15 a 25 euro.
Of fff op Marktplaats zoeken, daar zijn vaak mensen die een motor in onderdelen verkopen, bijv. deze
 
Laatst bewerkt:
Die well-nuts kun je bij de dealer kopen voor maar liefst 3 euro per stuk.

Bij Louis.de koop je een set van 8, jawel.... 8 well-nuts, inclusief de bijbehorende boutjes en kunststof onderleg ringen voor 7,95 euro. En dan kun je de boutjes ook nog in kleuren rood, blauw of zwart kiezen.
[afbeelding]

*O* Wow thanks Bensi, kijk daar is een forum voor, elkaar helpen, ga ze meteen bestellen. :W



Besteld!! :W
 
Laatst bewerkt:
*O* Wow thanks Bensi, kijk daar is een forum voor, elkaar helpen, ga ze meteen bestellen. :W



Besteld!! :W

En dan zal je zien dat vervelende trillingen ook direct verdwenen zijn. Een bekende kwaal bij zowel de Div600 als de Div900. De rubbers drogen uit en naar verloop van tijd vervormen ze en worden de trillingen niet meer gedempt. Een goeie investering!
 
Welke maat heb je besteld?
Ik ben lui, scheelt meten aan m'n motor, en ik wil binnenkort een bestelling voor van-alles plaatsen bij Louis... Die trillingen wil ik graag kwijt voor 8 euro!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je door nieuwe well-nuts die akelige trillingen kwijtraakt. Volgens mij komt dat meer door bepaalde punten van de topkuip en/of de zijpanelen die vlak langs de framebuizen lopen en daar niet vast zitten. Er zitten op verschillende punten achter de kuipdelen al wel stukjes rubber / foam oid (bij mij tenminste) maar dat is schijnbaar niet voldoende om de trillingen te voorkomen. Ik ga tzt ook eens experimenteren met meer rubber tussen de verschillende punten om te proberen die trillingen eruit te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Welke maat heb je besteld?
Ik ben lui, scheelt meten aan m'n motor, en ik wil binnenkort een bestelling voor van-alles plaatsen bij Louis... Die trillingen wil ik graag kwijt voor 8 euro!

Voor de ruit moet je m5 hebben, kuipdelen dacht ik ook m5
 
Heeft iemand ervaring met een andere uitlaat onder de Div 600? Bouwjaar 2009? Als ik de websites van de grote bouwers check dan is er voor dit bouwjaar niets te koop.

Wil hem toch meer laten grommen als het kan :)
 
---------------------

Wil hem toch meer laten grommen als het kan :)

Ik heb er een 4-1 laser onder zitten en dat zou moeten grommen.... :N NOT, het ingetogen karakter van de Div600 blijft gehandhaafd. M.a.w voor de looks: OK. Voor de sound: geef je geld ergens anders aan uit :/


edit: zie nu pas dat het om het nieuwste model gaat. Mmm, daar kan ik niks zinnigs op zeggen, slechts een vermoeden uitspreken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een 4-1 laser onder zitten en dat zou moeten grommen.... NOT, het ingetogen karakter van de Div600 blijft gehandhaafd. M.a.w voor de looks: OK. Voor de sound: geef je geld ergens anders aan uit


edit: zie nu pas dat het om het nieuwste model gaat. Mmm, daar kan ik niks zinnigs op zeggen, slechts een vermoeden uitspreken.

Nou, doe dat dan eens *D
 
Hoi allemaal,

Ik heb mij vorige week aan de schare div rijders toegevoegd met een natuurvriendelijke (want groene O-) ) diversion 900 uit '95.

De eerste paar honderd km staan op de teller en het rijdt echt heerlijk op een minpunt na. De voorruit richt de turbulentie rechstreeks op mijn vizier. Nu heb ik toch al geen extreem stille helm, maar door de turbulentie is de herrie helemaal om gek van te worden. Met oordopjes is het nog net vol te houden

De div is al uitgerust met een verhoogde toerruit, ik kan geen merk vinden, maar ziet eruit als een redelijk standaard hoge ruit. Geen double bubble of iets dergelijks.

Nu zit ik eraan te denken om de ruit te vervangen door een versie met instelbare spoiler, of de bestaande versie om te bouwen met een DIY spoiler, maar wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke ruit. Ik ben zelf 1.92 lang
 
Hoi Frenzie,

Welkom *O*

Ook ik rijd met deze interpretatie natuurvriendelijk ;)

Kan helaas geen hulp bieden bij je ruitproblemen :( Succes!
 
Heeft iemand ervaring met een andere uitlaat onder de Div 600? Bouwjaar 2009? Als ik de websites van de grote bouwers check dan is er voor dit bouwjaar niets te koop.

Wil hem toch meer laten grommen als het kan :)
Zoals vaker gezegd ben je hartelijk welkom in dit topic, maar hier worden vooral de oudere div's besproken en is er weinig of eerder geen ervaring met de xj6.

Ik heb in de snelligheid niets kunnen vinden, maar bij mijn weten is er vorig jaar ook een speciaal xj6-topic geopend en ik denk dat je daar betere adviezen zult vinden.

Succes. ;) 8-) :]
 
Hoi allemaal,

Ik heb mij vorige week aan de schare div rijders toegevoegd met een natuurvriendelijke (want groene O-) ) diversion 900 uit '95.
De eerste paar honderd km staan op de teller en het rijdt echt heerlijk op een minpunt na. De voorruit richt de turbulentie rechstreeks op mijn vizier. Nu heb ik toch al geen extreem stille helm, maar door de turbulentie is de herrie helemaal om gek van te worden. Met oordopjes is het nog net vol te houden
De div is al uitgerust met een verhoogde toerruit, ik kan geen merk vinden, maar ziet eruit als een redelijk standaard hoge ruit. Geen double bubble of iets dergelijks.
Nu zit ik eraan te denken om de ruit te vervangen door een versie met instelbare spoiler, of de bestaande versie om te bouwen met een DIY spoiler, maar wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke ruit. Ik ben zelf 1.92 lang
Hallo Frenzie
Welkom bij de club :W

Een verhoogde varioruit, misschien is dit iets?
full


Beschrijving:
Nieuwe kuipruit van MRA "vario-screen" licht getint. Stel de ruit af naar je eigen wensen.
Artikelprijs: €131.00

Te koop bij Mega-Moto.nl
 
Hoi allemaal,

Ik heb mij vorige week aan de schare div rijders toegevoegd met een natuurvriendelijke (want groene O-) ) diversion 900 uit '95.

De eerste paar honderd km staan op de teller en het rijdt echt heerlijk op een minpunt na. De voorruit richt de turbulentie rechstreeks op mijn vizier. Nu heb ik toch al geen extreem stille helm, maar door de turbulentie is de herrie helemaal om gek van te worden. Met oordopjes is het nog net vol te houden

De div is al uitgerust met een verhoogde toerruit, ik kan geen merk vinden, maar ziet eruit als een redelijk standaard hoge ruit. Geen double bubble of iets dergelijks.

Nu zit ik eraan te denken om de ruit te vervangen door een versie met instelbare spoiler, of de bestaande versie om te bouwen met een DIY spoiler, maar wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke ruit. Ik ben zelf 1.92 lang

zelfde hier, ik rijd nog niet eens met oordopjes, dat wil ik zeer binnenkort aanschaffen :Y . ze hebben ook hier nog ruiten, Klik. Kun je miss een foto posten van je ruit. Dan kan ik even vergelijken met wat ik heb :}
 
Hallo Frenzie
Welkom bij de club :W

Een verhoogde varioruit, misschien is dit iets?

Beschrijving:
Nieuwe kuipruit van MRA "vario-screen" licht getint. Stel de ruit af naar je eigen wensen.
Artikelprijs: €131.00

Te koop bij Mega-Moto.nl

Dat is idd wat ik ongeveer in gedachten had, maar 131 euries is wel erg veel om op goed geluk uit te geven. Vandaar dat ik graag wat ervaringen zou horen als die er zijn.
 
Zoals vaker gezegd ben je hartelijk welkom in dit topic, maar hier worden vooral de oudere div's besproken en is er weinig of eerder geen ervaring met de xj6.

Ik heb in de snelligheid niets kunnen vinden, maar bij mijn weten is er vorig jaar ook een speciaal xj6-topic geopend en ik denk dat je daar betere adviezen zult vinden.

Succes. ;) 8-) :]

Oh, dat topic had ik nog niet gevonden!!!

Thanks
 
Hallo ammelaal, Rijd sinds 2 weken een div 900.

Ik heb posts voorbij zien komen van mensen die een verbruik halen van 1 op 22 ???
Ik zit zo rond de 1 op 13/15 (ben wel een sportieve rijder. Moet ik mijn blok laten controleren of is er iets anders aan de hand?

De groeten. (iemand die zijn droom na 20 jaar heeft vervuld)
 
Ik doe elke dag zo'n 100km woon-werk, waarvan 75% snelweg en doe al een aantal weken 1:17. En ik rijdt stevig door. 1:13/15 lijkt me zeker aan de hoge kant.

Let op dat zodra je boven de 100 gaat rijden je verbruik dramatisch hoger wordt. Dat is het gevolg van een missende 6e versnelling.
 
Hallo ammelaal, Rijd sinds 2 weken een div 900.

Ik heb posts voorbij zien komen van mensen die een verbruik halen van 1 op 22 ???
Ik zit zo rond de 1 op 13/15 (ben wel een sportieve rijder. Moet ik mijn blok laten controleren of is er iets anders aan de hand?

De groeten. (iemand die zijn droom na 20 jaar heeft vervuld)

Ik heb gisteren getankt. 209 kilometer gereden en 11 liter getankt. Wel een Div 600.
 
Hallo ammelaal, Rijd sinds 2 weken een div 900.

Ik heb posts voorbij zien komen van mensen die een verbruik halen van 1 op 22 ???
Ik zit zo rond de 1 op 13/15 (ben wel een sportieve rijder. Moet ik mijn blok laten controleren of is er iets anders aan de hand?

De groeten. (iemand die zijn droom na 20 jaar heeft vervuld)

Zuiniger dan 1:17 is voor mijn '96er 900 ook niet haalbaar als ik gewoon met de verkeersstroom mee rij. Ik kom gemiddeld uit op 1:16. Het zou natuurlijk best kunnen dat latere bouwjaren een iets gunstiger verbruik kennen. Naar huidige maatstaven is het natuurlijk een belachelijk hoog verbruik bij een rustige rijstijl. Sla de testen van de 900 uit de motorbladen er maar op na, vrijwel altijd wordt het verbruik "stevig" genoemd en vormt dus één van de weinige minpunten van deze heerlijke toermotor.
Sinds januari is mijn vierwieler een Skoda Octavia TDI en tijdens deze koude wintermaanden is 1:18 (wel diesel, dus niet helemaal vergelijkbaar) makkelijk haalbaar.
Woon-werk verkeer met de auto is voor mij dus een stuk voordeliger.
Zou ik de Div nog een keer vervangen, dan moet de nieuwe veel zuiniger zijn.
 
1 op 16/17 hier .
En een rijstijl die de volle goedkeuring kan wegdragen van Koos .(zeikerig ja )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan