Het spruitstuk zit aan de cilinderen de hele uitlaat bestaat uit 4 delen: Twee aan twee bochten en twee dempers, kostenplaatje in NL ongeveer € 600,- waarvan ongeveer de helft voor de bochten, maar bekijk eens: trip in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)"
ok, deze dan[afbeelding]
Yep, volgens mij is het zwart reflecterend met de schuine strepen in het donkergrijs metallic Toch?
Zoniet dan zou ik ze graag willen zien in het echt! maar ga er maar van uit dat het kan.
Als je even verder kijkt hebben ze best veel kuipjes, ook in mijn kleur.
Maar de foto's zijn me niet duidelijk genoeg om er maar gewoon 1 te bestellen. Daar moet ik een keer langs gaan.
Dank voor de tip! De prijzen zijn te doen voor een niet gescheurde topkuip.
Zoals al eens eerder door Trip vermeld in het topic deel 6:
[afbeelding]
Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.
Kijk hier op de site van de leverancier in de UK die bovenstaande Downpipes levert
En als je dan toch in Nederland wilt bestellen kan dat ook hier:
Beschrijving:
Roestvrij-stalen bochtenset-collector van Jama-Laser, topkwaliteit.
Deze delen gaan op speciale bestelling, enkele dagen levertijd.
Artikelprijs: €269.00 klik hier voor de website
Iets meer dan 100 euro voor gloednieuwe roestvaststalen bochten is niet veel.
Is zoiets makkelijk zelf te monteren of moet je het op de een of andere speciale manier luchtdicht maken ofzo?
[afbeelding]
Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.
...
Dan kijk eens op de website zelf: 95 pond.Volgens mij is die prijs in pond en staat er verkeerdelijk een EUR-teken voor... (I18N foutje van de programmeurs).
Volgens mij is die firma de voorraad aan het dumpen omdat de xj 600/900 niet meer gemaakt wordt en wie wil 600-700 Treuro's uitgeven voor een uitlaat.Inderdaad, 95 Pond en je kunt de valuta zelf wijzigen in euro's.
En dan wordt het dus € 105,63
M.a.w. als de voorraad op is, en je uitlaat roest door, is het afgelopen met Div straks? Ook wel logisch, mijn Div (met 4 jaar oude bochten) kostte minder dan de hele bochtenset op rekening van 4 jaar oud...Volgens mij is die firma de voorraad aan het dumpen omdat de xj 600/900 niet meer gemaakt wordt en wie wil 600-700 Treuro's uitgeven voor een uitlaat.
Verzendkosten naar NL zijn GBP 25.Ben aan het wachten op de verzendkosten voor een totale uitlaatset van delkevic voor een div 900. ben benieuwd. Helaas is de collector niet op voorraad en kan dat nog 4-8 weken duren
Dan kijk eens op die zelfde site voor de 900.Verzendkosten naar NL zijn GBP 25.
En ik kan geen andere 2ehands div 900 kopen voor €600 met een goede uitlaat. Dus dan maar een nieuwe uitlaat.
[afbeelding]
Kijk hier op de site van de leverancier in de UK die bovenstaande Downpipes levert
En als je dan toch in Nederland wilt bestellen kan dat ook hier:
Beschrijving:
Roestvrij-stalen bochtenset-collector van Jama-Laser, topkwaliteit.
Deze delen gaan op speciale bestelling, enkele dagen levertijd.
Artikelprijs: €269.00 klik hier voor de website
Hoe is de kwaliteit van die bochten? Is het dezelfde soort kwaliteit als die JAMA bochten zoals ze bij o.a. Jos Smit verkocht worden? Die zijn namelijk erg veel duurder (bijna 200 euro duurder).
En kunnen op die bochten later dan wel roestvaststalen dempers gezet worden van bijv. JAMA? Zijn ze "compatibel" ?
En zijn dit de pakkingen die je nodig hebt voor die bochtenset?
Delkevic UK Limited
Over de kwaliteit kan ik niets zeggen maar de aansluiting van dempers moet geen probleem zijn, mits groot genoeg is er altijd een oplossing.Hoe is de kwaliteit van die bochten? Is het dezelfde soort kwaliteit als die JAMA bochten zoals ze bij o.a. Jos Smit verkocht worden? Die zijn namelijk erg veel duurder (bijna 200 euro duurder).
En kunnen op die bochten later dan wel roestvaststalen dempers gezet worden van bijv. JAMA? Zijn ze "compatibel" ?
En zijn dit de pakkingen die je nodig hebt voor die bochtenset?
Delkevic UK Limited
Ik heb er zelf NOG geen ervaring mee, heb deze tip ook maar uit een eerder topic Diversion topic (deel 6)
Lees dat topic eens door vanaf hier
En hier vertelt Trip hoe het ging met de montage van de bochten;
Ik heb RVS dempers van Jama, maar als mijn bochten aan vervanging toe zijn komen er wel RVS bochten uit Engeland onder. Dat scheelt me toch echt te veel, dan maar iets meer werk met monteren, dat moet sowieso lukken.
Ja inderdaad wel jammer dat Trip het heeft laten doen, nu weet ik niet of het mij wel zelf zal lukken (ik heb geen zin om geld te besparen op bochten, en dan toch nog naar een motorzaak te gaan omdat ik ze niet goed aangesloten krijg).
Maar ik las in dat vorige stukje topic ook dingen over "monteren onder spanning" en of het "wel luchtdicht was"... ik heb geen idee of ik zoiets luchtdicht kan monteren
Moet ik er dan prut tussen smeren bij de aansluiting, een beetje zoals je van die tape op het schroefdraad bij je gaskraan plakt?