Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik gehoord heb is dat 150 wel past maar niet lekker rijdt.
140 zou wel lekker rijden en toch ietsjes breder uitzien *O*
Maar misschien dat iemand het hier ook uit eigen ervaring kan vertellen ;)
 
Ik heb ooit een Jama vervanging set voor m'n vorige Div (600) gekocht, en kreeg daar uitlaatcement bij. Dat smeer je op de bochteinden voor je de dempers erop schuift, klemmen er omheen en het is luchtdicht.


Succes!
:?

Er moet geen pasta tussen de 2 delen, bij de dealer kan je een soort bus halen met een soort staalwol achtig spul, deze bus doe je in de dempers en dan schuif je de bochten erin en dan met een klem (neem RVS) maak je hem luchtdicht.

Bij jeblok een soort ring van koper met ook weer een soort staalwol spul aan de buitenkant.
 
Welke pagina? Ik zag het op de voorpagina maar ik heb het echt niet gevonden, terwijl ik m heulemaal doorgebladerd heb.. :(
 
Leuk leesvoer: in de nieuwe MotorMagazine staat een artikel over tweedehands Divvies.
Is dit ook ergens online te bewonderen?

Even heel wat anders (n.a.v. dit topic: Goedkoop alternatief Scottoiler. ): Met pekel en afspoelen van m'n motor zit er na een dag telkens roest op m'n ketting, ondanks dat ik elke keer "Chainlube" gebruik. Ik denk dat ik beter over kan op olie (=vetter), hoewel dat minder goed plakt (=vaker toepassen). M.a.w. een scottoiler zou ideaal zijn! Het genoemde topic linkt deze voor zo'n 20 euro:
nlg_div_ftr.jpg

Dit plaatje is gemonteerd op een Div, maar ik vind het er nogal knullig uitzien...
 
Laatst bewerkt:
Welke pagina? Ik zag het op de voorpagina maar ik heb het echt niet gevonden, terwijl ik m heulemaal doorgebladerd heb.. :(
Je hebt helemaal gelijk! Ik had ook alleen nog de cover gezien (en de aankondiging in het vorige nummer), maar het staat er gewoon niet in!!

ff mailen en een klacht indienen... motor@smm.nl

@ RemcoNL: het zal best effectief zijn, maar wel lelijk zeg.
 
Laatst bewerkt:
Hey effe een vraagje spoelen jullie je div altijd af als je gereden hebt deze tijd van het jaar? ( met de pekel enzo )
 
Hey effe een vraagje spoelen jullie je div altijd af als je gereden hebt deze tijd van het jaar? ( met de pekel enzo )
Ik ben er sinds een week mee gestopt... Wegen zijn soms nog wel iets wit, maar m'n ketting roest meer van het water (en het afspoelen van de Chainlube) dan dat de rest van m'n motor roest van het zout... Binnenkort wel weer eens fatsoenlijk wassen :)
 
Hey effe een vraagje spoelen jullie je div altijd af als je gereden hebt deze tijd van het jaar? ( met de pekel enzo )
De wegen zijn nu wel zo'n beetje zoutloos :Y
Maar eind volgende week gaat het 's nacht weer vriezen en hier zijn ze HEEL snel met strooien, ik hoop niet dat die idioten gelijk weer met de strooiwagens de weg op gaan bij een paar graden vorst want dan blijft mijn Divje weer even binnen. |(
 
Dik ingespoten met was , zou helpen werd mij verteld .
Was wel grappig trouwens , ik had wat delen afgedekt bij het inspuiten .En mijn vrouw heel verbaasd kijken naar de met aluminium folie omwikkelde handvatten.
 
sleutelaars zou ik jullie hulp mogen bij het maken van m,n diversion

heb er een voor woon werk verkeer maar hij is er mee gestopt
lees dit topic
niet startende diversion
als jullie er zin an hebben en wie weet komen we er samen uit


over het wassen van m,n diversion no way ik heb hem gekocht voor dit soort weer
pekel/woon-werk fiets dus zo lang ie rijd (wat ie nu dus niet doet)
en gewoon alles goed in het vet zetten ketting tandwielen
maar ook je voor vork poten ivm zout en goed je smeer nippels op je achterbrug en link systeem in de gaten houden

thnx al vast voor de geboden hulp
 
Laatst bewerkt:
en goed je smeer nippels op je achterbrug en link systeem in de gaten houden
Smeer nippels? Waar zitten die? Ik weet dat ik ook eens alle draaipunten van hendels en kabeltjes van een druppeltje olie moet voorzien namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een paar vraagjes misschien een paar domme maar ach ik waag het erop:

Hoe vaak smeren jullie de ketting en tandwielen ?
en hoe vaak verversen jullie de olie?
wat moet de bandenspanning zjin voor en achter?
Na hoeveel kilometer gaan jullie ongeveer tanken?
 
Hey, vragen die ik kan beantwoorden :)

Hoe vaak smeren jullie de ketting en tandwielen ?
Ketting (bovenop de onderkant van de ketting smeren, zodat het van binnen naar buiten geslingerd wordt):
-elke 500-600 km in de zomer (met kettingspray)
-na elke rit/wasbeurt in de winter
Tandwielen:
-nooit (dit komt wel via de ketting)
en hoe vaak verversen jullie de olie?
Elk jaar of elke 6000 km
wat moet de bandenspanning zjin voor en achter?
Dit hangt grotendeels van je banden af, Google eens op de door de fabrikant aangeraden druk. Ik zit op 2.5 voor en 2.7 achter (en iets zachter rijdt ook nog prima).
Na hoeveel kilometer gaan jullie ongeveer tanken?
Als ik heeeeeel dapper ben na 300 km pas :)
 
Ik heb even een paar vraagjes misschien een paar domme maar ach ik waag het erop:

Hoe vaak smeren jullie de ketting en tandwielen ?
en hoe vaak verversen jullie de olie?
wat moet de bandenspanning zjin voor en achter?
Na hoeveel kilometer gaan jullie ongeveer tanken?

Nooit heb een cardan,

Olie als het niet meer soepel loop, gaat roesten,

Banden, in de zandweg zacht voor meer grip, en op de harde weg hard voor meer grip,

Ik tank als het lampje van de benzine gaat branden.

Dom en flauwe antwoorden:) Remco had al bericht gedaan:_)
 
Laatst bewerkt:
hm, ik dacht goed voorbereid te starten met het nieuwe seizoen.
Banden op spanning, accu vol...

Pas na herhalend de startknop ingedrukt te hebben (met de choke) sloeg ie eindelijk aan.



...terwijl de benzine al gutsend uit de carburateurs stroomde.
-O-

Vastzittende vlotterkamers volgens de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een paar vraagjes misschien een paar domme maar ach ik waag het erop:

Hoe vaak smeren jullie de ketting en tandwielen ?

Scottoiler, even kijken hoe de ketting eruit ziet en anders afstellen van de oiler.

en hoe vaak verversen jullie de olie?

Ook elk jaar..

wat moet de bandenspanning zjin voor en achter?

Ik heb voor 2.0 bar (Bridgestone) en achter 2.5 bar (ook Bridgestone).

Na hoeveel kilometer gaan jullie ongeveer tanken?

Tussen de 175 en 200 km.
 
Laatst bewerkt:
Tanken tussen de 175 en 200 Km ??? _O-

Dan heb je de tank toch pas goed half leeg ....
Mijn div loopt ruim 1:21 (en ik rijd niet echt héél rustig hoor) en dan met een tankinhoud van 17 ltr, kom ik dus uit op 357 Km.
Dus tanken rond de 300 Km is zonder enig risico. :]

Heb net trouwens even een paar nieuwe laarzen gehaald in Duitsland.
Aanbieding voor €79,95
Zitten perfect, stevig en toch soepel genoeg.
En die subtiele rode accenten passen natuurlijk weer prachtig bij mijn Divje *D

full
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ook (plusminus 200 Km), ik heb geen constante rijstijl en wil nog een redelijke reserve hebben om een pomp te vinden. ;) 8-) :]

Dan heb je inderdaad nog behoorlijk de tijd om een pomp te vinden, zo'n 150 km
:] ..>..>..>..>..>..>..>..>..> :]
 
hehe, schoonmaken... Vandaag de Diva ook maar even een sopje gegeven. Netjes met de compressor drooggeblazen (ik mot geen waterdruppelcirkeltjes op mijn lak! :P ) Wat bleek? Er zat gewoon rode lak onder dat zwart _O- Ik herkende haar bijna niet meer terug. Beetje jammer dat 10 kilometer verder alles alweer stoffig is. -O-
 
Mijn Div krijgt morgen een wasbeurt... De uitlaten glimmen niet meer van het zand wat er op zit, eigenlijk zie ik het chroom nauwelijks nog.
Verder blijft m'n remlicht branden als ik m'n achterrem gebruik (ondanks dat ik kortgeleden nog WD40 op die schakelaar heb gespoten), dus het wordt ook tijd om alle oliepunten af te gaan lopen. Tips hiervoor? Wat kan ik het beste doen, en hoe neem ik kabeltjes onder handen? Of hoeft daar geen druppeltje in?
 
Verder blijft m'n remlicht branden als ik m'n achterrem gebruik (ondanks dat ik kortgeleden nog WD40 op die schakelaar heb gespoten),
Nog eens naar die schakelaar gekeken? Anders kan het ook een braampje zijn.
dus het wordt ook tijd om alle oliepunten af te gaan lopen. Tips hiervoor? Wat kan ik het beste doen, en hoe neem ik kabeltjes onder handen? Of hoeft daar geen druppeltje in?
Goed gemonteerde kabels hebben geen onderhoud nodig, behoudens de uiteinden die in en uit de buitenkabel schuiven, hier droogt de olie of het vet op en af en toe een druppeltje op deze uiteindes is wel aan te bevelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan