Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het spruitstuk zit aan de cilinder :? en de hele uitlaat bestaat uit 4 delen: Twee aan twee bochten en twee dempers, kostenplaatje in NL ongeveer € 600,- waarvan ongeveer de helft voor de bochten, maar bekijk eens: trip in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)" ;) 8-) :]

XJ600S-N DIVERSION '92- - 4BR-4BRA
JAMA Original slip-on vervangingsdemperset RVS Street Legal € 431,00 € 366,35

JAMA Original bochtenset RVS Gekeurd € 362,00 € 307,70

Motoruitlaten : Laser vervangingsdempers, laser uitlaatsystemen, jama bochtensets, jama vervangingsdempers, marshall uitlaten nu met 15% korting.

Jos Smit motoren, Rijksstraatweg 94, 2022DD Haarlem, Tel. 023-5380490 :}
 
Zoals al eens eerder door Trip vermeld in het topic deel 6:
full


Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.

Kijk hier op de site van de leverancier in de UK die bovenstaande Downpipes levert

En als je dan toch in Nederland wilt bestellen kan dat ook hier:

Beschrijving:

Roestvrij-stalen bochtenset-collector van Jama-Laser, topkwaliteit.
Deze delen gaan op speciale bestelling, enkele dagen levertijd.

Artikelprijs: €269.00 klik hier voor de website
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog interesse in een middenbok voor de XJ600S? Hij past in ieder geval zeker onder het oude type Div.

13052009056.jpg


:)
Witte allstars niet inbegrepen (die zijn niet meer wit _O- )

Voor MF-ers af te halen voor iets lekkers.. :Y (paasschuimpjes :9 )
 
Laatst bewerkt:
Yep, volgens mij is het zwart reflecterend met de schuine strepen in het donkergrijs metallic Toch?

Zoniet dan zou ik ze graag willen zien in het echt! maar ga er maar van uit dat het kan.

dat zou het moeten zijn....... :Y
 
Als je even verder kijkt hebben ze best veel kuipjes, ook in mijn kleur *O*.
Maar de foto's zijn me niet duidelijk genoeg om er maar gewoon 1 te bestellen. Daar moet ik een keer langs gaan.

Dank voor de tip! De prijzen zijn te doen voor een niet gescheurde topkuip.

Ze geven een klassering 1 tot 4 voor hoe het onderdeel eraan toe is. Er staat bij een aantal de er schade aan is.

Ik kwam die site laatst ook hier op het forum tegen, heb hem gelijk in m'n favorieten gezet. Je weet maar nooit.

Groet,

Remco
 
Zoals al eens eerder door Trip vermeld in het topic deel 6:
[afbeelding]

Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.

Kijk hier op de site van de leverancier in de UK die bovenstaande Downpipes levert

En als je dan toch in Nederland wilt bestellen kan dat ook hier:

Beschrijving:

Roestvrij-stalen bochtenset-collector van Jama-Laser, topkwaliteit.
Deze delen gaan op speciale bestelling, enkele dagen levertijd.

Artikelprijs: €269.00 klik hier voor de website

Iets meer dan 100 euro voor gloednieuwe roestvaststalen bochten is niet veel.
Is zoiets makkelijk zelf te monteren of moet je het op de een of andere speciale manier luchtdicht maken ofzo?
 
Iets meer dan 100 euro voor gloednieuwe roestvaststalen bochten is niet veel.
Is zoiets makkelijk zelf te monteren of moet je het op de een of andere speciale manier luchtdicht maken ofzo?

Daar komen nog wel wat verzend kosten bij natuurlijk maar dan is het nog steeds erg goedkoop.
Het monteren van uitlaatbochten is heel goed zelf te doen, zeker bij de Diversion. Je hebt alleen de juiste pakkingen nodig, die kun je bij iedere dealer kopen.
 
Ben aan het wachten op de verzendkosten voor een totale uitlaatset van delkevic voor een div 900. ben benieuwd. Helaas is de collector niet op voorraad en kan dat nog 4-8 weken duren :(
 
Zoals al eens eerder door Trip vermeld in het topic deel 6:
[afbeelding]

Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.

...

Volgens mij is die prijs in pond en staat er verkeerdelijk een EUR-teken voor... (I18N foutje van de programmeurs).
 
Inderdaad, 95 Pond en je kunt de valuta zelf wijzigen in euro's.
En dan wordt het dus € 105,63
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, 95 Pond en je kunt de valuta zelf wijzigen in euro's.
En dan wordt het dus € 105,63
Volgens mij is die firma de voorraad aan het dumpen omdat de xj 600/900 niet meer gemaakt wordt en wie wil 600-700 Treuro's uitgeven voor een uitlaat.

Daarnaast (zoals iemand schreef), kun je voor dat bedrag ook een leuke 2ehands-fiets vinden met een garage vol onderdelen.
 
Volgens mij is die firma de voorraad aan het dumpen omdat de xj 600/900 niet meer gemaakt wordt en wie wil 600-700 Treuro's uitgeven voor een uitlaat.
M.a.w. als de voorraad op is, en je uitlaat roest door, is het afgelopen met Div straks? Ook wel logisch, mijn Div (met 4 jaar oude bochten) kostte minder dan de hele bochtenset op rekening van 4 jaar oud...
 
Ben aan het wachten op de verzendkosten voor een totale uitlaatset van delkevic voor een div 900. ben benieuwd. Helaas is de collector niet op voorraad en kan dat nog 4-8 weken duren :(
Verzendkosten naar NL zijn GBP 25.

En ik kan geen andere 2ehands div 900 kopen voor €600 met een goede uitlaat. Dus dan maar een nieuwe uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Zoals al eens eerder door Trip vermeld in het topic deel 6:
[afbeelding]

Dat scheelt toch echt veel te veel lijkt mij. Voor RVS uitlaatbochten betaal je hier toch zo rond de € 300.

Kijk hier op de site van de leverancier in de UK die bovenstaande Downpipes levert

En als je dan toch in Nederland wilt bestellen kan dat ook hier:

Beschrijving:

Roestvrij-stalen bochtenset-collector van Jama-Laser, topkwaliteit.
Deze delen gaan op speciale bestelling, enkele dagen levertijd.

Artikelprijs: €269.00 klik hier voor de website

Hoe is de kwaliteit van die bochten? Is het dezelfde soort kwaliteit als die JAMA bochten zoals ze bij o.a. Jos Smit verkocht worden? Die zijn namelijk erg veel duurder (bijna 200 euro duurder).

En kunnen op die bochten later dan wel roestvaststalen dempers gezet worden van bijv. JAMA? Zijn ze "compatibel" ?


En zijn dit de pakkingen die je nodig hebt voor die bochtenset? :P
Delkevic UK Limited
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe is de kwaliteit van die bochten? Is het dezelfde soort kwaliteit als die JAMA bochten zoals ze bij o.a. Jos Smit verkocht worden? Die zijn namelijk erg veel duurder (bijna 200 euro duurder).

En kunnen op die bochten later dan wel roestvaststalen dempers gezet worden van bijv. JAMA? Zijn ze "compatibel" ?

En zijn dit de pakkingen die je nodig hebt voor die bochtenset? :P
Delkevic UK Limited

Ik heb er zelf NOG geen ervaring mee, heb deze tip ook maar uit een eerder topic Diversion topic (deel 6)
Lees dat topic eens door vanaf hier

En hier vertelt Trip hoe het ging met de montage van de bochten;

Ik heb RVS dempers van Jama, maar als mijn bochten aan vervanging toe zijn komen er wel RVS bochten uit Engeland onder. Dat scheelt me toch echt te veel, dan maar iets meer werk met monteren, dat moet sowieso lukken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de kwaliteit van die bochten? Is het dezelfde soort kwaliteit als die JAMA bochten zoals ze bij o.a. Jos Smit verkocht worden? Die zijn namelijk erg veel duurder (bijna 200 euro duurder).

En kunnen op die bochten later dan wel roestvaststalen dempers gezet worden van bijv. JAMA? Zijn ze "compatibel" ?


En zijn dit de pakkingen die je nodig hebt voor die bochtenset? :P
Delkevic UK Limited
Over de kwaliteit kan ik niets zeggen maar de aansluiting van dempers moet geen probleem zijn, mits groot genoeg is er altijd een oplossing.

Maar voor pakkingen kun je beter in NL kijken, naar hetgeen ik gelezen heb. ;) 8-) :]
 
Ik heb er zelf NOG geen ervaring mee, heb deze tip ook maar uit een eerder topic Diversion topic (deel 6)
Lees dat topic eens door vanaf hier

En hier vertelt Trip hoe het ging met de montage van de bochten;

Ik heb RVS dempers van Jama, maar als mijn bochten aan vervanging toe zijn komen er wel RVS bochten uit Engeland onder. Dat scheelt me toch echt te veel, dan maar iets meer werk met monteren, dat moet sowieso lukken.

Ja inderdaad wel jammer dat Trip het heeft laten doen, nu weet ik niet of het mij wel zelf zal lukken (ik heb geen zin om geld te besparen op bochten, en dan toch nog naar een motorzaak te gaan omdat ik ze niet goed aangesloten krijg :P ).

Maar ik las in dat vorige stukje topic ook dingen over "monteren onder spanning" en of het "wel luchtdicht was"... ik heb geen idee of ik zoiets luchtdicht kan monteren :/

Moet ik er dan prut tussen smeren bij de aansluiting, een beetje zoals je van die tape op het schroefdraad bij je gaskraan plakt? :P
 
Ja inderdaad wel jammer dat Trip het heeft laten doen, nu weet ik niet of het mij wel zelf zal lukken (ik heb geen zin om geld te besparen op bochten, en dan toch nog naar een motorzaak te gaan omdat ik ze niet goed aangesloten krijg :P ).

Maar ik las in dat vorige stukje topic ook dingen over "monteren onder spanning" en of het "wel luchtdicht was"... ik heb geen idee of ik zoiets luchtdicht kan monteren :/

Moet ik er dan prut tussen smeren bij de aansluiting, een beetje zoals je van die tape op het schroefdraad bij je gaskraan plakt? :P


Aan het monteren van een nieuwe uitlaatset kan je echt zo'n beetje niks fout doen.
Aan de cylinder kant zitten er dacht ik gewoon pakking ringen tussen, maar die krijg je er in dat geval bij (en kan je niet verkeerd monteren). Ik heb ooit een Jama vervanging set voor m'n vorige Div (600) gekocht, en kreeg daar uitlaatcement bij. Dat smeer je op de bochteinden voor je de dempers erop schuift, klemmen er omheen en het is luchtdicht.

Het enige waar je even op moet letten, is dat beide dempers een beetje op gelijke hoogte zitten; Div op de bok, dempers handvast en even een paar meter erachter gaan staan en goed kijken.
Aanhaalmomenten zijn in het WPHB te vinden, maar met gezond verstand vastdraaien scheelt al een hoop.
Het is altijd verstandig om een beetje koperpasta op de draadeinden bij de cylinder te smeren, dan kan je het ook weer eens loshalen als dat nog eens nodig is.

Verder geldt voor bijna alles dat monteren onder spanning nooit goed is, maar dat voel je zelf wel.

Succes!
 
Nog iets anders (n.a.v. het middenbok aanbod van AE86), ik zoek nog steeds een gebruikte middenbok voor de Div900.

Mocht iemand er nog zo één weten of tegenkomen, hou ik me aanbevolen!!

Thnx.
 
Nog iets anders (n.a.v. het middenbok aanbod van AE86), ik zoek nog steeds een gebruikte middenbok voor de Div900.

Mocht iemand er nog zo één weten of tegenkomen, hou ik me aanbevolen!!

Thnx.

Stuur deze man eens een mailtje, je weet het maar nooit.
 
Misschien is dit wel de gekste vraag ooit... maar de Div600 uit 93 heeft een bandenmaat (achterband) van 130/70 18
nu zei iemand tegen mij dat ik makkelijk een 150/60 18 kwijt kon! (stukken dikker natuurlijk!)
nu moet ik wel met spoed een nieuw band hebben dus wou ik weten of jullie daarmee ervaring hebben?

alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan