Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe doe je dat? Ik moet na 3 weken stilstand toch al een aantal keer starten...
Het belangrijkste is een goed gevulde accu en na lange stilstand de benzinekraan in de PRI- (midden) stand.
Vandaag bij het starten zag ik witte rook uit een klein gaatje onder de uitlaat komen... Mijn eerste reactie was: "kapot", maar aan de andere kant komt het er ook uit! Is dat een afwateringsgaatje? :)
Er zijn inderdaad uitlaten met afwateringsgaatjes.
 
Zonet mijn Div opgehaalt bij de dealer en gelijk terug laten tunen naar 25 kw bij madracing in noord-scharwoude.
Eindelijk van mijn chopper af en nu kan ik op een echte motor rijden :P ( no offense chopper rijders )
Ik ben overgins erg te spreken over de service bij madracing en de klantvriendelijkheid echt een top zaak!
Succes met de Div. ;) 8-) :]
 
Hoe doe je dat? Ik moet na 3 weken stilstand toch al een aantal keer starten...

Vandaag bij het starten zag ik witte rook uit een klein gaatje onder de uitlaat komen... Mijn eerste reactie was: "kapot", maar aan de andere kant komt het er ook uit! Is dat een afwateringsgaatje? :)

Ik weet niet hoe ik dat doe, goed weggezet, met nieuwe olie en Castrol Fuel Control in de tank. En de accu heeft al die tijd aan de druppellader gestaan.
Misschien scheelt dat. ;)

Die witte rook is gewoon condens van vocht dat zich daar ophoopt, dat raak je pas weer kwijt als ie een keer echt lekker warm is geweest en dan niet weer een tijd stilstaat.
 
Laatst bewerkt:
BikerFreggel gespot! Ik zag je nog net de stand van Motorplaza Groningen (ofzo) inlopen tegenover de Alpine-stand, daar zat m'n zusje met d'r oren vol oranje prut. Maar kon je daarna niet meer vinden.

Maar toch :W
 
ff vraagje, is een knee down goed te doen met een diversion 600 uit "92?
 
Afhankelijk van de lengte van je benen is dat met iedere fiets te doen, maar ik begin er niet aan, want als mijn knie de grond raakt dan kan ik onder de vangrail door kijken. ;) 8-) :]
Nou er zijn zat fietsen waarvan de grondspeling niet genoeg is voor dit soort fratsen.
Bovendien is ook niet iedere vering erop gebouwd.

Kwa knieën herken ik me wel in je.... ik zou waarschijnlijk tegelijk ook de zijkant van mijn helm afschuren zodra mijn knie bij de grond in de buurt komt _O-
 
Nou er zijn zat fietsen waarvan de grondspeling niet genoeg is voor dit soort fratsen.
Bovendien is ook niet iedere vering erop gebouwd.
En niet te vergeten, de gekozen bandensoort. ;)
Kwa knieën herken ik me wel in je.... ik zou waarschijnlijk tegelijk ook de zijkant van mijn helm afschuren zodra mijn knie bij de grond in de buurt komt _O-
Zitten je schouders niet in de weg :? _O-
 
Wat is het meest aan te raden met een pittige rijstijl op deze "92er?
Persoonlijk rij ik al zo'n 30 jaar met een sport/toerband van Metzeler, het is een iets harder rubber en heeft een langere inrijperiode (200 Km), maar dan kun je alle kanten op. Deze bandjes komen duizenden kilometers verder als de anderen en ik rij het hele jaar bij alle weersgesteldheden, maar ik rij dan wel niet met de knieën aan de grond maar schaamrandjes hebben mijn banden ook niet.

Volgens Metzeler (http://www.metzelermoto.com/web/fitment/metzeler/selectSearchTyresForm.do?mySelectActived=goToMotoFull&myEntryPoint=%2Ffitment%2Fmetzeler%2FhomeMotoFull&brandVehicle=5285&modelVehicle=118302&versionVehicle=228976#fitmentanchor):

Lasertec
Front / Rear
110/80 - 17 M/C 57H TL Front - 2.3 BAR / 130/70 - 18 M/C 63H TL LASERTEC - 2.8 BAR


P.S. Maar zelf even controleren, voor het juiste type op hun site. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dies ff lekker met zijn :] bezig.

Ik heb een aantal jaar terug eens met een kleine dealer hier in de buurt over de diversion 600 gekletst.
Hij heeft die lang verhuurd en zei dat ze oer..... maar dan ook oer degelijk zijn.
Alleen 1 nadeel zei de beste man: Ze rijden te gemakkelijk...... :/
Dus ik vroeg hoezo :?
Men overschatte vaak het kunnen van de motor omdat men een te goed gevoel had op de div.
Dus ze kwamen regelmatig met schade terug |(
Vandaar dat ik het me afvroeg.

Wij zijn er over aan het denken om een xj600s diversion van een maat over te nemen.
We hebben al een xj900f en die bevalt super tot nu toe *O*
 
Dies ff lekker met zijn :] bezig.

Ik heb een aantal jaar terug eens met een kleine dealer hier in de buurt over de diversion 600 gekletst.
Hij heeft die lang verhuurd en zei dat ze oer..... maar dan ook oer degelijk zijn.
Alleen 1 nadeel zei de beste man: Ze rijden te gemakkelijk...... :/
Dus ik vroeg hoezo :?
Men overschatte vaak het kunnen van de motor omdat men een te goed gevoel had op de div.
Dus ze kwamen regelmatig met schade terug |(
Vandaar dat ik het me afvroeg.

Wij zijn er over aan het denken om een xj600s diversion van een maat over te nemen.
We hebben al een xj900f en die bevalt super tot nu toe *O*

Kan vrijwel geen miskoop worden... Voor het geld heb je een goede motor, je kan redelijk sportief rijden maar kan ook gerust een flinke toer doen zonder klachten. En onverwoestbaar blok. Enige wat ik beter zou kunnen wensen is iets stuggere vering (maar dat kan altijd nog) en meer bijtende remmen (ik heb enkele remschijf voor).

Heb je er zelf al opgereden?
 
BikerFreggel gespot! Ik zag je nog net de stand van Motorplaza Groningen (ofzo) inlopen tegenover de Alpine-stand, daar zat m'n zusje met d'r oren vol oranje prut. Maar kon je daarna niet meer vinden.

Maar toch :W
Whaha! Heb nog een hele tijd naar haar (moeten ) staan kijken, de Alpine-man legde me de procedure uit! Ik heb uiteindelijk alleen de gratis dopjes meegepikt (je moet toch wat als je vent snurkt... ;) )

Trouwens nog wat leuks gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Kan vrijwel geen miskoop worden... Voor het geld heb je een goede motor, je kan redelijk sportief rijden maar kan ook gerust een flinke toer doen zonder klachten. En onverwoestbaar blok. Enige wat ik beter zou kunnen wensen is iets stuggere vering (maar dat kan altijd nog) en meer bijtende remmen (ik heb enkele remschijf voor).

Heb je er zelf al opgereden?

Deze is idd ook met een enkele voorrem en wat werk.
Achterband is op, accu is bijna dood, voorpoot keerringen moeten vervangen worden en de voorremblokjes zijn daardoor vol vorkolie, dus die moeten ook vervangen worden.
Als ik dan toch die keerringen vervang kan ik er net zo goed ff 2 progresieve veren in zetten ;).
Of gelijk een jongere vork erin met een wiel met dubbele rem, maar is dat verschil de moeite (lees geld) waard? :?
Maar goed ik krijg hem dan ook voor een heel zoet prijsje.

Ik heb op deze al eens gereden en mijn pa had een aantal jaar geleden dezelfde versie (maar dan groen) en daar heb ik ook wel eens op gereden.
 
Whaha! Heb nog een hele tijd naar haar (moeten ) staan kijken, de Alpine-man legde me de procedure uit! Ik heb uiteindelijk alleen de gratis dopjes meegepikt (je moet toch wat als je vent snurkt... ;) )

Trouwens nog wat leuks gekocht?
Jahaa een hele gave te blitse helmtas! Nee geintje, uit de koopjesbak bij Hans v Wijk van € 6, ziet er leuker uit dan m'n huidige helmtas.

Ik heb heeeel lang getwijfeld of ik nieuwe laarzen zou kopen, maar zoals m'n tante wijs opmerkte: 'Je oude zijn nog niet versleten'. Dus nog even doorsparen...
 
Oef, ik heb er nog eens een ritje opzitten. Na bijna 2 maand stilstand... ;(
Maar hij starte gewoon onmiddellijk, alsof er geen stilstand was geweest (zelfs geen PRI stand nodig gehad). Heerlijk.
Heb er alleszins van genoten. *O*
 
Als je haar start en dan met je hand richting de vier bochten gaat, dan zouden ze alle 4 gelijkmatig moeten opwarmen, maar ene die koud blijft is buiten bedrijf. ;)
Tuurlijk had ik ook kunnen bedenken. Inderdaad wilde een cilinder niet meedoen. De meest rechtse in dit geval. Ergens logisch, want ik ben op rechts onderuit gegleden. Terugkomend van een tankstation leek het alsof de bougiekabel een beetje los zat. Dus even los getrokken en weer vast gemaakt. 5 kilometer later deed de 4e weer mee en was er niets meer aan het handje :)

Gelukkig. Ik moet echter wel opzoek naar een nieuwe kuip, of even goed repareren, want het ophangpunt bij de rechterkant van de tank is nu rondom losgekomen.
 
Oef, ik heb er nog eens een ritje opzitten. Na bijna 2 maand stilstand... ;(
Maar hij starte gewoon onmiddellijk, alsof er geen stilstand was geweest (zelfs geen PRI stand nodig gehad). Heerlijk.
Heb er alleszins van genoten. *O*
Die PRI-stand is vooral voor de oudere modellen zonder benzinepomp, die bij mijn weten standaard op een '96-er zit. ;) 8-) :]
 
Tuurlijk had ik ook kunnen bedenken. Inderdaad wilde een cilinder niet meedoen. De meest rechtse in dit geval. Ergens logisch, want ik ben op rechts onderuit gegleden. Terugkomend van een tankstation leek het alsof de bougiekabel een beetje los zat. Dus even los getrokken en weer vast gemaakt. 5 kilometer later deed de 4e weer mee en was er niets meer aan het handje :)

Gelukkig. Ik moet echter wel opzoek naar een nieuwe kuip, of even goed repareren, want het ophangpunt bij de rechterkant van de tank is nu rondom losgekomen.

http://www.boonstramotoren.nl/home/index.html
Hebben vaal wel iets liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan