Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, daar heb ik helaas geen ervaring mee. Maar vind het wel zonde om het niet te proberen.

http/www.boonstramotoren.nl/home/index.html
Hebben vaal wel iets liggen.
Die kende ik wel ja. Helaas is bij motoren de kuip vaak het eerste die kapot gaat bij een schuiver. Maar ik kan het nog wel eens proberen. Alhoewel de prijs bij Boonstra waarschijnlijk niet echt goedkoop is. Een 2ehands zadel moest al €100 opbrengen bij Boonstra.

Zo er zijn aardig wat mensen op de beurs geweest! Veel gekocht?

ik heb een paar laarzen gekocht, echt een koopje! een druppellader Q-tek (had ik nog niet) en een col (voor binnenkort de ritjes naar R'dam)... op de stand van Yamaha nog gesproken met iemand van daar en die wist me te vertellen dat voor de nieuwe Tenere er een nieuw blok gemaakt is, en dat deze waarschijnlijk een goede basis kan zijn voor een opvolger van de div 900. iemand hier bekend mee?...........

Hey ik had even een vraagje... wat is nou het verschil tussen een Xj600 S of N?

Hey ik had even een vraagje... wat is nou het verschil tussen een Xj600 S of N?
De N staat voor naked en de S (Diversion) kreeg vanaf 1992 standaard een topkuip.

P.S. GIYF

Google eens op afbeeldingen van de xj600n & xj600s, bij hetzelfde type en bouwjaar zie je verder geen verschil.

Laatst bewerkt:
Nee, daar heb ik helaas geen ervaring mee. Maar vind het wel zonde om het niet te proberen.

Gewoon ff rondlezen hier op't forum , kom je een heel eind mee .
Voor de zekerheid had ik achter het bevestigingspunt dat dus ook uitgebroken was bij mijn onderkuip een glasvezelmatje geplakt , zie je niks van , aan de achterkant wonen geen mensen .
Voor het spuiten me ingelezen in een topic in ik meen techniek alhier .

Bij de How To's is veel informatie te vinden.

Kheb alleen Alpine oordopjes laten aanmeten. Krijg ze binnen 4 week thuisgestuurd dus ben benieuwd hoe ze bevallen

Heeft iemand trouwens hier ervaring met een motorhoes die wél tegen de hitte van warme uitlaten kan? Ik trek nooit die hoes erover aangezien ik nooit zin heb na 20 minuten weer van 7 hoog naar beneden te gaan om die hoes er om te trekken. Zoek dus iets wat ik er gelijk overheen kan doen, en dus om die warme/hete dempers heen kan.

He Creators! ja, heb me een leren pak aangemeten, losse jas en broek, mooi prijsje!
En een paar reflecterende Yamaha stickers voor op de zijkoffers.....had een dag vol plezier

Mijn verbindingsstuk tussen de demper en het spruitstuk ziet er na deze winter aanzienlijk slechter uit dan paar maanden geleden en heb het idee dat het niet lang duurt dat dit vervangen moet worden. Moet er dan een geheel nieuw spruitstuk komen of is dit slechts een los tussenstuk? In werkplaatshandboek kan ik niets vinden.

Iemand ervaring met kostenplaatje?

bij mij was de klem door gerot en dat eronder ziet er ook nie echt jofel meer uit maar bij de monteur zei dat alleen vervanging van de klem nodig was die is 8 euro en erop zetten is een kwestie van demper eraf ( twee boutjes ) en klemmetje erop

bij mij was de klem door gerot en dat eronder ziet er ook nie echt jofel meer uit maar bij de monteur zei dat alleen vervanging van de klem nodig was die is 8 euro en erop zetten is een kwestie van demper eraf ( twee boutjes ) en klemmetje erop

Nice, dat gaat dus meevallen naar alle waarschijnlijkheid

Laatst bewerkt:

Dat heb ik afgelopen oktober zelfs nog gedaan. Kost inderdaad nog geen 10tje.

Het spruitstuk zit aan de cilinder en de hele uitlaat bestaat uit 4 delen: Twee aan twee bochten en twee dempers, kostenplaatje in NL ongeveer € 600,- waarvan ongeveer de helft voor de bochten, maar bekijk eens: trip in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)"

He Creators! ja, heb me een leren pak aangemeten, losse jas en broek, mooi prijsje!
En een paar reflecterende Yamaha stickers voor op de zijkoffers.....had een dag vol plezier

Jammer hoor die stickers had ik ook wel kunnen maken voor je maar ik hoop je gauw weer te zien rijden in je nieuwe pak!

ben nu bezig met totalwrappen van een motor, zodra ik daar wat foto's van heb zal ik ze posten. Heb wel al wat koekblikken gewrapt (totaal inpakken in een andere kleur)

Heb jij de Scotch reflecterend folie?
Zoals achter op de koffers van deze FJR

Laatst bewerkt:

Motoparts Online heeft ook kuipdelen voor de diversion. €90,- zo te zien.

EDIT: Das links, hmm, rechts staat er momenteel niet zoveel :-(

Laatst bewerkt:

goed, het betrefd dus specifiek dit geval:

en nee dat stuurkuipie was al zo toen IK hem kocht

Motoparts Online heeft ook kuipdelen voor de diversion. €90,- zo te zien.

EDIT: Das links, hmm, rechts staat er momenteel niet zoveel :-(
Als je even verder kijkt hebben ze best veel kuipjes, ook in mijn kleur .
Maar de foto's zijn me niet duidelijk genoeg om er maar gewoon 1 te bestellen. Daar moet ik een keer langs gaan.

Dank voor de tip! De prijzen zijn te doen voor een niet gescheurde topkuip.

Status
Niet open voor verdere reacties.