Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er was al een lampje kapot, denk ik en nu nog een. Mijn toerenteller kan ik nog wel zien, maar de rest is donker.
Misschien moet ik het zo laten: als ik dan aangehouden wordt, kan ik zeggen: (met onschuldig gezicht) "maar, meneer de agent, ik kon toch niet weten hoe hard ik ging...") :+

Dan zou ik direct een Miles teller er in zetten als je met die smoes weg kan komen. O-)
Vaak is het zo dat als er één lampje stuk gaat de rest snel volgt. Ik zou ze direct allemaal vervangen als je toch de boel open hebt.

Vervangen door LED's wordt lastig denk ik. De LED's geven een smalle straal en deze lampjes zijn zo geplaatst dat ze rondom licht geven. Maar niets is onmogelijk natuurlijk.

Vervangen door LED's wordt lastig denk ik. De LED's geven een smalle straal en deze lampjes zijn zo geplaatst dat ze rondom licht geven. Maar niets is onmogelijk natuurlijk.
Zoals in dat topic zijn er tegenwoordig leds die wel een wijdere straal hebben. Gelukkig :)

Er was al een lampje kapot, denk ik en nu nog een. Mijn toerenteller kan ik nog wel zien, maar de rest is donker.
Misschien moet ik het zo laten: als ik dan aangehouden wordt, kan ik zeggen: (met onschuldig gezicht) "maar, meneer de agent, ik kon toch niet weten hoe hard ik ging...") :+
Maar meneer dan zit ik er helemaal naast, dan komt er €60,- boete bij voor een mechanisch defect aan het voertuig :+

ik heb zo'n biketronix gearindicator op mijn Div uit '93 zitten,
is gemakkelijk in te bouwen,
kabel met magneet naar achterwiel, vastgezet op beugel remklauw,
magneetje op remschijf geplakt met 2 componenten lijm,
als je rem niet aanloopt blijft hij goed zitten,
2 kabeltjes met toerenteller verbinden,
inleren, klaar.

als je foto's wilt moet je maar even mailen. let me know

ik heb zo'n biketronix gearindicator op mijn Div uit '93 zitten,
is gemakkelijk in te bouwen,
kabel met magneet naar achterwiel, vastgezet op beugel remklauw,
magneetje op remschijf geplakt met 2 componenten lijm,
als je rem niet aanloopt blijft hij goed zitten,
2 kabeltjes met toerenteller verbinden,
inleren, klaar.

als je foto's wilt moet je maar even mailen. let me know
Ik vroeg mij al af hoe dat werkte, maar als ik het goed interpreteer berekent de software, aan de hand van het toerental en de wielomwentelingen, de juiste versnelling.

Leuk gevonden en ik zou wel wat foto's willen zien (en waarschijnlijk ook anderen), met een kleine omschrijving,

bij voorbaat hartelijk dank. ;) 8-) :]

:Y Hallo jongens, waar bestellen jullie je onderhouds en slijtagedingetjes ? japparts.nl lijkt me wel wat. iemand een beter idee, of goedkoper..

:Y Hallo jongens, waar bestellen jullie je onderhouds en slijtagedingetjes ? japparts.nl lijkt me wel wat. iemand een beter idee, of goedkoper..
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ga over 1000 km (en als het weer zo blijft is dat hooguit 3 weken) m'n olie moeten vervangen. Mijn plan tot nog toe was de lokale motorzaak, maar ik kan me voorstellen dat online bestellen voordeliger is als ik mijn verlanglijstje meteen wat langer maak.

iemand trouwens nog een suggestie wat voor bougies er het beste in mijn div600 uit 94 kunnen ?

Mijn echtgenote heeft mij "verboden" om zelf onderhoud te plegen aan de motor :$
Ze kent me nu al zo'n 14 dagen en weet dat de redenering van " het is goedkoper om 't zelf te doen " teniet wordt gedaan door de hoeveelheid gereedschap die ik mij dan genoodzaakt zie om te kopen. :$

Mijn echtgenote heeft mij "verboden" om zelf onderhoud te plegen aan de motor :$
Ze kent me nu al zo'n 14 dagen en weet dat de redenering van " het is goedkoper om 't zelf te doen " teniet wordt gedaan door de hoeveelheid gereedschap die ik mij dan genoodzaakt zie om te kopen. :$

Jij zit dan ook onder de plak, zelf sleutelen is toch leuker en je leert dan van je motor.

Zeg dat je dat gereedschap toch wel koopt als je het onderhoud uitbesteed *O*

Gereedschap kan je niet alleen voor die motor gebruiken...
Koop je wat goedkoper spul kan je evt ook haar koekblik doen(als ze die heeft!)

Gereedschap kan je niet alleen voor die motor gebruiken...
Koop je wat goedkoper spul kan je evt ook haar koekblik doen(als ze die heeft!)

Moet je 's aan racefietsen sleutelen, allemaal aparte vreemde gereedschapjes , nog erger als een ikea stapelbed.
En ja daar heb ik een kast vol van .
Ik heb een vrij goed ontwikkelde koopklier aangaande gereedschap :Y

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan