Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet wat erger is een keer nieuwe plastic schroefjes kopen of verwond te raken door een ruitje dat heel goed vast gezet is. Zeker omdat het meestal precies op je nek klapt...

Daarom voor mij maar gewoon die plastic schroefjes.

Ik denk als je op de ruit valt dat deze ook breekt...weet het alleen niet zeker (nog nooit geprobeerd) :P
 
Dan heb ik liever dat de schroefjes breken en mijn ruitje niet. Die schroefjes zijn goedkoper. En ik heb een aantal divjes gezien waarbij de ruit er gewoon weer opgeschroefd konden worden na een kleine crash (Faithy.)
 
Het gaat niet om het nut ervan :r , het gaat erom dat IK het wil, niet of JIJ het nodig vindt of niet....

Als ik het niet zou willen, zou ik het niet vragen.....toch?! ;)

Je kunt ook een briefje op je ruit plakken :P 80km/u 3000 Rpm, versnelling 5? *D

:+
 
Nu weet ik ook waarom de schroefjes in m'n ruitje van plastic zijn... Helaas kwam ik daar pas achter nadat ik bij 2 schroefjes het kopje er afgedraaid had :(
 
Gisteravond gemerkt dat mijn dashboard verlichting het niet meer doet. Ik weet binnenkort weer wat doen. Ik denk dat ik dan ineens die plastiek schroeven van het windscherm vervang door RVS exemplaren. Weet iemand de juiste maat?

Doet alle dashboard verlichting het niet meer of is er slechts één lampje stuk. Want als alle verlichting van je dashboard het niet meer doet is er waarschijnlijk een andere oorzaak. (Het zou toch wel een toeval zijn als alle lampjes tegelijk stuk zouden gaan.)
 
Ik denk als je op de ruit valt dat deze ook breekt...weet het alleen niet zeker (nog nooit geprobeerd) :P

Ik durfde in den tijd toch ook het risico niet te nemen.
Plastiekjes dus. Al zaten er op het laatst maar een stuk of 3 goeie meer in, de rest had ik dan maar McGyver-gewijs verlijmd met Velpon.
 
Je kunt ook een briefje op je ruit plakken :P 80km/u 3000 Rpm, versnelling 5? *D

:+

Altijd jammer dit soort antwoorden....

Is hetzelfde als je aan iemand vraagt of ie een motorrijbewijs heeft en diegene dan zegt dat als ie het zou hebben hij zichzelf dan dood rijdt.

Zijn wij dan (iedereen met een motorrijbewijs) dan van die sukkels/watjes die zich kunnen beheersen en zich dan niet doodrijden? _O-

En wat willen de mensen die hier zulke antwoorden geven, dat ze het kunnen onthouden in welke versnelling de motor staat, dan horen, dat ze zo goed zijn ofzo??? :X

De vraag was meer of dit aan te sluiten is op een (verouderde) diversion, weet iemand dit?

Dat ik deze vraag in dit deel van het forum stelde had juist de reden om iets slimmere antwoorden te krijgen dan ergens anders op dit forum, waar vaker dit soort antwoorden worden gegeven... |(

Ps wat is dan het nut van een benzinemeter? KM-teller? Olieniveaumeter? Dit kan je toch ook allemaal op een ander manier checken? :?
 
Altijd jammer dit soort antwoorden....

Is hetzelfde als je aan iemand vraagt of ie een motorrijbewijs heeft en diegene dan zegt dat als ie het zou hebben hij zichzelf dan dood rijdt.

Zijn wij dan (iedereen met een motorrijbewijs) dan van die sukkels/watjes die zich kunnen beheersen en zich dan niet doodrijden? _O-

En wat willen de mensen die hier zulke antwoorden geven, dat ze het kunnen onthouden in welke versnelling de motor staat, dan horen, dat ze zo goed zijn ofzo??? :X

De vraag was meer of dit aan te sluiten is op een (verouderde) diversion, weet iemand dit?

Dat ik deze vraag in dit deel van het forum stelde had juist de reden om iets slimmere antwoorden te krijgen dan ergens anders op dit forum, waar vaker dit soort antwoorden worden gegeven... |(

Ps wat is dan het nut van een benzinemeter? KM-teller? Olieniveaumeter? Dit kan je toch ook allemaal op een ander manier checken? :?
Nou moe, je hoeft niet zo boos te worden hoor... 'Wij' Div-rijders denken misschien eerder aan goedkopere oplossingen dan zo'n dure gear-indicator.

En ja, ik vergis me ook nogal eens in de versnellingen, zeker bij 2 en 3...

Ik heb nog nooit een gear-indicator op een (oudere) Div gezien, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het niet mogelijk is. Misschien de vraag stellen aan een leverancier van die dingen?
 
:^

@ Mr R
Ik vond het in den tijd ook wel een goed id om een GI te instaleren.
Hebbik toch maar niet gedaan, en gewoon leren op gevoel schakelen.

Na een paar duizend kilometer denk je er zelfs niet meer over na, welke versnelling je precies hebt, net zoals je in een auto ook niet nadenkt over welke versnelling je bak nu precies in zit.

Voor de aardigheid kan ik je wel dit tabelletje aanbevelen.
Versnellingen versus rpm en de respectievelijke snelheden (echte, niet deze op teller)
Als je nu de snelheden bij kzegmaarwat 4000rpm (wss meest gebruikte rpm) uit het hoofd kent, dan weet je omgekeerd ook in welke versnelling je bak zit: Korte blik op je dashboard 4000rpm + snelheid = zoveelste versnelling

full



Om nu op je vraag te antwoorden:

http://www.cars-bikes.be, onder kopje "electronics" en dan "speedometers"
detail info op de site van Acumen: http://www.acumen-electronics.co.uk/category/Gear_Indicators___Shift_Lights.
Let op je hebt het display EN de speedo upgrade nodig omdat je een mechanische snelheidsmeter hebt op je div ...
 
Laatst bewerkt:
Nou moe, je hoeft niet zo boos te worden hoor... 'Wij' Div-rijders denken misschien eerder aan goedkopere oplossingen dan zo'n dure gear-indicator.

En ja, ik vergis me ook nogal eens in de versnellingen, zeker bij 2 en 3...

Ik heb nog nooit een gear-indicator op een (oudere) Div gezien, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het niet mogelijk is. Misschien de vraag stellen aan een leverancier van die dingen?

Ben niet boos alleen een beetje teleurgesteld....... ;(

De prijs vond ik nog wel meevallen en ik vind het er wel leuk uitzien. Leverancier heb ik al gemaild, maar nog geen antwoord van ontvangen.
 
Dank je voor het mooie plaatje! Max. 60 in z'n 1, 90 in z'n 2 en 120 in z'n 3. Dat is wel goed om te weten.

Dat brengt me op de volgende vraag. Ik kreeg een PDF bij mijn motor: Yamaha XJ600SK Owners Manual. Hier staat deze tabel in voor "Recommended shift point" bij optrekken:
1st > 2nd: 16 km/h
2nd > 3rd: 24 km/h
3rd > 4th: 32 km/h
4th > 5th: 40 km/h
5th > 6th: 48 km/h

M.a.w. Yamaha raadt aan om met iets meer dan 2000 toeren op te trekken tot 50 km/h, en daarna in de hoogste versnelling verder te gaan? Ik verbaasde me enorm over die lage toerentallen! Plus dat je dan 50 rijdt in de 6e versnelling, dat doe ik in de praktijk in de 4e als ik niet verder hoef op te trekken.
 
Hier staat deze tabel in voor "Recommended shift point" bij optrekken:
1st > 2nd: 16 km/h
2nd > 3rd: 24 km/h
3rd > 4th: 32 km/h
4th > 5th: 40 km/h
5th > 6th: 48 km/h

Vergeet dat maar ... da zal wel weer voor de zuinige milieubewuste zwitserse wetgeving zijn ...

De typische schakelpunten hangen toch af van hoe warm je blok is, hoe glad de ondergrond is, hoe gehaast je bent, hoe rustig/nerveus je rijstijl is, hoe je beladen bent (duo/bagage), of je wil spelen dan weer verstandig rijden ....

in 1ste zou ik niet lang vertoeven, zsm naar 2e
en 6e, enkel goe op lange rechte stukken waar je een constante snelheid kan rijden zo, vanaf 80km/u
De rest blijft spelen tussen 3e en 4e, en meestal in het middelste derde van het toerengebied blijven (zo alles tussen 3500 en 7000)
 
Bedankt iedereen voor het advies i.v.m. schroeven! Ik wou geen discussie starten over al dan niet plastiek. Ik had voor mezelf al uitgemaakt dat ik naar metaal wil gaan. Ik had nl. bij de eerste keer al 1 schroef stuk gevezen en ik zal blij zijn als ik twee andere nog 'normaal' kan los vijzen (het kruisje in de kop is meer een rond gat)...
 
Doet alle dashboard verlichting het niet meer of is er slechts één lampje stuk. Want als alle verlichting van je dashboard het niet meer doet is er waarschijnlijk een andere oorzaak. (Het zou toch wel een toeval zijn als alle lampjes tegelijk stuk zouden gaan.)

Er was al een lampje kapot, denk ik en nu nog een. Mijn toerenteller kan ik nog wel zien, maar de rest is donker.
Misschien moet ik het zo laten: als ik dan aangehouden wordt, kan ik zeggen: (met onschuldig gezicht) "maar, meneer de agent, ik kon toch niet weten hoe hard ik ging...") :+
 
Er was al een lampje kapot, denk ik en nu nog een. Mijn toerenteller kan ik nog wel zien, maar de rest is donker.
Misschien moet ik het zo laten: als ik dan aangehouden wordt, kan ik zeggen: (met onschuldig gezicht) "maar, meneer de agent, ik kon toch niet weten hoe hard ik ging...") :+
Komt er een boete bij wegens het rijden zonder deugdelijke snelheidsmeter })
 
Vooruit dan maar:

1997-2000 gare rammelende groene 1991 xj 600 40.000 km mee gereden
2000-2007 nieuwe rode xj600 ook +- 40.000 km mee gereden incl. knee downs... :P
2007-heden hele nette rode 1997 xj900. :]

waarom altijd zoeen "suffe" diversion? gewoon te veel motor voor te weinig geld. (mits je de vering voor iets fatsoenlijks vervangt natuurlijk)
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan