je weet op een gegeven moment wel welke versnelling je zit
hoef ik geen (dure) gearindicator voor
o goed hoorHet gaat niet om het nut ervan, het gaat erom dat IK het wil, niet of JIJ het nodig vindt of niet....
Als ik het niet zou willen, zou ik het niet vragen.....toch?!
Ik weet niet wat erger is een keer nieuwe plastic schroefjes kopen of verwond te raken door een ruitje dat heel goed vast gezet is. Zeker omdat het meestal precies op je nek klapt...
Daarom voor mij maar gewoon die plastic schroefjes.
Het gaat niet om het nut ervan, het gaat erom dat IK het wil, niet of JIJ het nodig vindt of niet....
Als ik het niet zou willen, zou ik het niet vragen.....toch?!
Dan heb ik liever dat de schroefjes breken en mijn ruitje niet. Die schroefjes zijn goedkoper. En ik heb een aantal divjes gezien waarbij de ruit er gewoon weer opgeschroefd konden worden na een kleine crash (Faithy.)
Gisteravond gemerkt dat mijn dashboard verlichting het niet meer doet. Ik weet binnenkort weer wat doen. Ik denk dat ik dan ineens die plastiek schroeven van het windscherm vervang door RVS exemplaren. Weet iemand de juiste maat?
Ik denk als je op de ruit valt dat deze ook breekt...weet het alleen niet zeker (nog nooit geprobeerd)
Je kunt ook een briefje op je ruit plakken80km/u 3000 Rpm, versnelling 5?
Je kunt ook een briefje op je ruit plakken80km/u 3000 Rpm, versnelling 5?
Nou moe, je hoeft niet zo boos te worden hoor... 'Wij' Div-rijders denken misschien eerder aan goedkopere oplossingen dan zo'n dure gear-indicator.Altijd jammer dit soort antwoorden....
Is hetzelfde als je aan iemand vraagt of ie een motorrijbewijs heeft en diegene dan zegt dat als ie het zou hebben hij zichzelf dan dood rijdt.
Zijn wij dan (iedereen met een motorrijbewijs) dan van die sukkels/watjes die zich kunnen beheersen en zich dan niet doodrijden?
En wat willen de mensen die hier zulke antwoorden geven, dat ze het kunnen onthouden in welke versnelling de motor staat, dan horen, dat ze zo goed zijn ofzo???
De vraag was meer of dit aan te sluiten is op een (verouderde) diversion, weet iemand dit?
Dat ik deze vraag in dit deel van het forum stelde had juist de reden om iets slimmere antwoorden te krijgen dan ergens anders op dit forum, waar vaker dit soort antwoorden worden gegeven...
Ps wat is dan het nut van een benzinemeter? KM-teller? Olieniveaumeter? Dit kan je toch ook allemaal op een ander manier checken?
Nou moe, je hoeft niet zo boos te worden hoor... 'Wij' Div-rijders denken misschien eerder aan goedkopere oplossingen dan zo'n dure gear-indicator.
En ja, ik vergis me ook nogal eens in de versnellingen, zeker bij 2 en 3...
Ik heb nog nooit een gear-indicator op een (oudere) Div gezien, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het niet mogelijk is. Misschien de vraag stellen aan een leverancier van die dingen?
Ik tel altijd heel braaf: 1, 2, 3 ... En toch zit ik regelmatig al in de 6 als ik er nog eentje bij wil! Of juist andersom...En ja, ik vergis me ook nogal eens in de versnellingen, zeker bij 2 en 3...
Dank je voor het mooie plaatje! Max. 60 in z'n 1, 90 in z'n 2 en 120 in z'n 3. Dat is wel goed om te weten.
Ik heb er geen, maar neem eens contact op met:Een andere vraag heeft iemand een Gearindicator op zijn diversion zitten? En zo ja welk merk? En is dit makkelijk aan te sluiten?
Hier staat deze tabel in voor "Recommended shift point" bij optrekken:
1st > 2nd: 16 km/h
2nd > 3rd: 24 km/h
3rd > 4th: 32 km/h
4th > 5th: 40 km/h
5th > 6th: 48 km/h
Rechtsboven onder contact staat ook een telefoonnummer.Deze heb ik al gemaild, tot op heden nog geen antwoord, maar bedankt voor de tip.
Doet alle dashboard verlichting het niet meer of is er slechts één lampje stuk. Want als alle verlichting van je dashboard het niet meer doet is er waarschijnlijk een andere oorzaak. (Het zou toch wel een toeval zijn als alle lampjes tegelijk stuk zouden gaan.)
Komt er een boete bij wegens het rijden zonder deugdelijke snelheidsmeterEr was al een lampje kapot, denk ik en nu nog een. Mijn toerenteller kan ik nog wel zien, maar de rest is donker.
Misschien moet ik het zo laten: als ik dan aangehouden wordt, kan ik zeggen: (met onschuldig gezicht) "maar, meneer de agent, ik kon toch niet weten hoe hard ik ging...")