Wullebolle
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.026
...
Ik lig wel met griep thuis sinds zaterdag al het forum niet gecheckt dus moet effen teruglezen
Aie ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
...
Ik lig wel met griep thuis sinds zaterdag al het forum niet gecheckt dus moet effen teruglezen
Wel helpen we zo het daggemiddelde van de posten op hoog en zo op peil te houden
de dag is nog niet omHelaas.
Tkalf is verdronken
2025 op 11/11, geen 2500.
Komt ervan met al die afvalligen.
Nieuwe datum: 06/12/09
Oke dan zal ik me bijdragen leverende dag is nog niet om
ff doorspammen
foto van scotoiler is gister nog niet gelukt,
maar mijne zit ongeveer zo:
[afbeelding]
uiteinde scotoiler met draairichting van tandwiel mee,
let op dat je aanvoer goed vastzet op achterbrug, mijne is al eens aan de uitlaat gekomen, kan slang niet tegen
gewoon tegen onderkant van achterbrug aan Ty-wrappen.
zal proberen om vanaaf een foto van de mijne te maken,
reservoir zit links vooraan onder het zadel. achter zijkap
Ik heb een Piaggio Zip aangeschaft, oftewel opa op de scooter. Zit een 50 cc in waarmee ik 90 km per uur de fietspaden onveilig maak. Al die studentiekoos proberen me er uit te rijden... hiermee overbrug ik de winter. De Kawa,s blijven op stal.
Helaas.
Tkalf is verdronken
2025 op 11/11, geen 2500.
Komt ervan met al die afvalligen.
Nieuwe datum: 06/12/09
foto van scotoiler is gister nog niet gelukt,
maar mijne zit ongeveer zo:
[afbeelding]
uiteinde scotoiler met draairichting van tandwiel mee,
let op dat je aanvoer goed vastzet op achterbrug, mijne is al eens aan de uitlaat gekomen, kan slang niet tegen
gewoon tegen onderkant van achterbrug aan Ty-wrappen.
zal proberen om vanaaf een foto van de mijne te maken,
reservoir zit links vooraan onder het zadel. achter zijkap
Mijn Daytona hotgrips zijn vandaag bezorgd. Probleem 1 dient zich aan: hoe krijg ik de oude handvatten van het stuur? Ik wil ze bij voorkeur niet kapotsnijden (je weet nooit waar het goed voor is!), maar ze schuiven absoluut niet... Ik kan ze voor een deel oprollen vanaf beide kanten, dus er zit geen lijm meer tussen.
Wat mij zou interesseren is de andere kant van de ketting, ziet die er ook zo uitLangs het tandwiel heb ik een doekje gehaald, langs de ketting niet...
Wel moet ik de oiler iets lager zetten want ik zie op de foto's aardig wat op mijn wiel zitten
Volgens mij zitten die rubber handvatten wel degelijk gelijmd en zoals je zelf zegt kun je ze niet helemaal oprollen en niet verschuiven.Mijn Daytona hotgrips zijn vandaag bezorgd. Probleem 1 dient zich aan: hoe krijg ik de oude handvatten van het stuur? Ik wil ze bij voorkeur niet kapotsnijden (je weet nooit waar het goed voor is!), maar ze schuiven absoluut niet... Ik kan ze voor een deel oprollen vanaf beide kanten, dus er zit geen lijm meer tussen.
Water had ik nog niet aan gedacht, ik zal dat eens proberen. WD-40 had ik wel aan gedacht, maar nog niet geprobeerd omdat het me niet bevorderlijk lijkt voor het hechten van de nieuwe handvatten.Als je ze kan rollen, kan je er waarschijnlijk ook water tussen spuiten, misschien met een injectiespuitje.
dan glijd ie er zo vanaf met enige hulp....
Kreeg mijne er op die manier ook makkelijk af
de handvatten dan he...
Hoe heb je ze er dan afgekregen? Gewoon bruut geweld?Volgens mij zitten die rubber handvatten wel degelijk gelijmd en zoals je zelf zegt kun je ze niet helemaal oprollen en niet verschuiven.
De voorste kap is er af, de zij-kappen zitten er nog op. Afhankelijk van waar de 12V vandaan komt zal dat ook los moeten. Waar heb jij de 12V vandaan gehaald? Direct van de accu lijkt me ideaal, maar wellicht is 1 van de andere draden die al naar voren loopt ook bruikbaar? Als ik het direct op de accu aansluit, moet ik een van de draden daarvandaan strippen en aansolderen o.id. Is dat handig? Dan kan de zekering en het relais onder het zadel blijven, dat lijkt me beter dan voorin onder het stuur.
Ik beschouw Kees Den Haag na het lezen van dit topic als Daytona-Diversion-handvat-specialist, dus heb hem deze vraag voorgelegd. Wellicht dat er hier ook mensen een antwoord weten, en anders post ik mijn ervaringen als ik klaar ben Verder loop ik tegen enkele "keuzes" aan waar ik niet weet wat verstandig is: de Daytona-handvatten zijn iets korter dan de originele. Ik twijfel nu heel erg of ik ze zo moet laten, het uiteinde is namelijk mooi afgewerkt, en dan zonder de zware metalen doppen aan het eind van het stuur. Aan de andere kant lijkt me dat Yamaha een reden heeft gehad om hele zware doppen aan het eind van het stuur te installeren! Maar als ik ze laat zitten, blijft er een kier over. (en alles iets naar buiten schuiven lukt niet, omdat ik dan de nylon gashandel moet afzagen, wat ik liever niet doe!).
Wat is wijsheid?
Mijn kuipwerk net naast de tank was niet symmetrisch: links zat-ie tegen het frame, rechts zat er zo'n 8 mm afstand tussen. Nu dit er toch af ligt, wil ik het symmetrisch terugplaatsen. Mijn vraag: Wat is normaal? Wil iemand even bij z'n Diversion (600) kijken hoe het zit? Ik heb helaas geen foto's gemaakt toen de kuip er nog op zat, wel na verwijderen.
Links is het bevestigingsbeugeltje meer naar binnen gebogen dan rechts, zie de foto's:
Links:
[afbeelding]
Rechts:
[afbeelding]
Eerst dacht ik dat strak aansluiten op het frame (links dus) de juiste methode was, maar doordat de kuip tegen het frame kwam, is hier een kale plek op het frame ontstaan:
[afbeelding]
Welke kant moet ik kopieren naar de andere kant?
Hey mensen,
vraagie, ik heb bij mij de stuurverhogers er af gehaald... en per ongeluk net onder het stuur een klein stukje lak eraf getikt, nu zit er al een klein roestpuntje in, hoe kan ik dit weghalen en er iets op doen dat het niet verder roest? weet iemand dat?
Zo een keertje geen spam